Nik Aziz, Hadi Awang ... Cuba PERANGKAP UMNO Dengan Muzakarah - Najib


Strategi politik apa pula digunakan Nik Aziz kali ini ... Dalam suatu masa boleh bertukar fikiran seperti sesumpah.

Dan jika sekiranya muzakarah ini tetap juga Nik Aziz mahu pertahankan, kononnya demi menentukan hala tuju dan matlamat perjuangannya untuk menegakkan syiar Islam.

Mudah sebenarnya strategi politik PAS ini ...

Unjuran muzakarah hanya mahu menunjukkan PAS sebagai sebuah 'parti yang terbuka' untuk meyakinkan chauvinist Cina dalam DAP, UMNO bakal terperangkap dalam mainan politik yang bakal merosakkan imej UMNO.

Jika sekiranya UMNO menerima unjuran muzakarah ini, strategi PAS dikira berjaya kerana telah menelanjangkan UMNO sebagai parti 'racist'.

Perlu diingat, UMNO telah sekian lama merekodkan sejarah muhibahnya dengan kaum lain terutama orang Cina dan India di negara ini. Kerana itulah tertubuhnya Perikatan dan Barisan Nasional yang dianggotai oleh UMNO, MCA dan MIC sebagai parti teras untuk masyarakat Melayu, Cina dan India.

Rakyat semakin lupa kepada 'kontrak sosial' yang telah dipelopori oleh UMNO, MCA dan MIC dalam mencari suatu penyelesaian muktamad dan kestabilan politik diantara semua kaum di Malaysia.

Muzakarah ini bakal dijadikan 'senjata' DAP dalam menunjukkan betapa UMNO cukup 'racist' dan mementingkan orang Melayu sahaja tanpa memikirkan kaum-kaum yang lain.

PAS sebenarnya bertindak sebagai 'pemangkin' untuk pembangkang mencetuskan satu lasi isu sebelum pilihanraya umum ... UMNO sebagai parti yang berdasarkan dan berlandaskan perkauman, orang Melayu semata-mata. Sleanjutnya Di GWM

2 comments:

Anonymous said...

Senang saja nak menangkis PAS kalau kita tuntut ilmu betul betul tentang siapa itu Iblis, bagaimana modus operandi dia dan macam mana mematikan langkahnya. Insyallah

PAS tu kalau nak patahkan dengan :
'AUZUBILLAH HI MINAS SYAITAN NIRRAJIM'

Semuga kita tidak si sesatkan oleh Syaitan dan Iblis yang seolah olah ulamak. Senang kata PAS

Anonymous said...

PORKNIK & PAS MUKA BUROK TAPI PERANGAI LAGI LA BUROK.

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive