N. Surendran Menghina Kaum India MIC...!!!!


Naib Presiden MIC Datuk SK Devamany sedia meletak jawatan jika pakatan pembangkang dapat membuktikan dakwaan 300,000 masyarakat India di negara ini tiada dokumen pengenalan diri.

"Saya minta mereka (pakatan pembangkang) bawa semua 300,000 orang yang dimaksudkan, disokong dengan dokumen sebagai bukti dakwaan. Jika semua itu ada, saya sedia letak jawatan,"

Pakatan pembangkang sengaja bermain dengan angka yang tidak wujud serta fakta palsu bagi mengelirukan rakyat dan menyemarakkan rasa benci mereka terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN).

Devamany turut menyifatkan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) N. Surendran sebagai terdesak kerana menganjur protes jalanan berhubung perkara itu di ibu pejabat Jabatan Pendaftaran Negara, Rabu lepas.


Jika benar 300,000 masyarakat India di negara ini tiada dokumen pengenalan diri, ini bermakna di dalam 300,000 orang itu termasuk  ahli-ahli MIC juga tiada dokumen pengenalan diri.

 Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) N. Surendran cuba  menuduh ahli-ahli MIC juga tiada dokumen pengenalan diri dan menghina MIC secara halus..




Naib Presiden KEADILAN, N Surendran, berkata sikap itu mengakibatkan sekurang-kurangnya 300,000 kaum India hanya memiliki kad pengenalan merah atau hijau atau langsung tiada dokumen pengenalan diri. “Ini krisis besar. Kerajaan tahun lepas mengadakan kempen ‘My Daftar’. Kita anggarkan 300,000 kaum India masih menghadapi masalah ini. “Kita terkejut. Berdasarkan analisis, ini kecuaian kerajaan Umno BN kerana banyak komuniti India tiada dokumen dan memiliki kad pengenalan merah,” katanya. - KEADILANDAILY

Cukup penting untuk memahami bagaimana N Surendran mengakui telah melakukan analisis yang dianggarkan 300,000 kaum India masih menghadapi masalah tidak mempunyai kad pengenalan diri, atau kad pengenalan merah, atau kad pengenalan hijau.

Apabila beliau mengakui melakukan analisis terhadap angka 300,000, bermakna beliau telah mempunyai bukti dan dokumen yang cukup untuk diserahkan kepada Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) mahupun kepada Kementerian Dalam Negeri (KDN) untuk diambil tindakan.

Seperti sudah dirancang perjalanan membangkitkan isu 300,000 kaum India yang didakwa tidak mempunyai kad pengenalan diri. KLIK DISINI GWM

0 comments:

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive