Lim Guan Eng Nak Mampus Agaknya..!!


Di dalam The STAR, Lim Guan Eng, KM Pulau Pinang telah menjawap kepada isu risalah 'My Balik Pulau' yang rasis dan menghina Kaum Melayu Pulau Pinang.

Yang kurang menyenangkan ialah Lim Guan Eng hanya cuba menyelamatkan diri dan kerajaan beliau sahaja serta mahu manyaman YB Farid Saad kerana didakwa memburuk-burukkan kerajaan DAP Pulau Pinang. Itu sahaja.

Padahal, Farid Saad hanya mahukan penjelasan daripada pihak kerajaan DAP Pulau Pinang.

Malangnya, tidak ada pun kenyataan yang mengatakan bahawa Guan Eng akan memastikan pihak penerbit memperbetulkan segala kesalahan yang terdapat di dalam risalah tersebut. Kenapa?

Bukankah beliau KM Pulau Pinang?

Bukankah Lim Guan Eng selalu melaung-laungkan bahawa beliau lebih mementingkan rakyat Pulau Pinang dan beliau adalah 'kerajaan rakyat' ? Kenapa beliau seolah-olah tidak mahu bertindak tegas dan menjaga maruah kaum Melayu Pulau Pinang yang jelas telah disalahtafsir dan diperkotak-katikkan di dalam risalah tersebut? 

DAP kata mereka tidak rasis tetapi di dalam hal ini, kenapa Guan Eng tidak bersuara. Kenapa?

Dan yang peliknya juga ialah Lim Guan Eng mendakwa bahawa Penang Education Council (PEC) tidak menaja penerbitan risalah tersebut tetapi dibelakang risalah tersebut begitu jelas menunjukkan bahawa PEC adalah di antara yang menaja risalah tersebut. Rujuk gambar di bawah :-


PEC menaja risalah tersebut tetapi Lim Guan Eng menafikannya. Apa halnya tu? Apakah Lim Guan Eng mahu berbohong? 

Pejabat Perlancongan Perlancongan Malaysia (Pulau Pinang) pula menafikan bahawa pihak mereka menaja risalah tersebut. Malah, pejabat Kementerian Pelancungan Malaysia Pulau Pinang hanya ditubuhkan pada pertengahan tahun 2010. 


Apakah Lim Guan Eng berbohong sekali lagi apabila mengatakan bahawa Kementerian Persekutuan terlibat padahal tidak?
 

Dan yang hairannya ialah kenapakah risalah ini hanya diterbitkan pada tahun 2010 tatkala pentadbiran DAP di Pulau Pinang? Kenapa tidak diterbitkan sebelum tahun 2008 seperti yang didakwa oleh Lim Guan Eng? Apakah risalah tersebut tidak berani diterbitkan semasa pentadbiran BN dulu kerana pasti tidak akan dibenarkan kerana berbau rasis dan memesaongkan sejarah tetapi tidak sekarang?

Dan apakah Lim Guan Eng DAP tidak membaca penuh artikel-artikel serta ilustrasi-ilustrasi yang dipaparkan di dalam risalah tersebut? Apakah beliau dan Mansor Othman tidak tersentak apabila melihat pelbagai penghinaan tentang Islam dan Melayu di dalamnya?


Di sini MiM siarkan lagi ilustrasi yang menghina Islam dan Melayu :-

Melayu berpakaian koyak rabak tapi mahu buat kenduri kahwin beras-besaran. Penghinaan yang jelas!

Ilustrasi MAY LEONG : Ibadat korban seperti inikah? Pedang atau samurai seperti memegang colok!


MiM menyarankan, sebagai KM Pulau Pinang, Lim Guan Eng mesti memanggil pihak penerbit risalah 'My Balik Pulau' dan menyuruh mereka membuat pengakuan minta maaf secara terbuka kepada rakyat Pulau Pinang. Mereka juga perlu menarik balik setiap risalah yang telah diedarkan dan diganti dengan risalah baru yang lebih tepat faktanya.

Tidak perlulah Guan Eng menyaman sesiapa. Kalau mahu pun, samanlah penerbit risalah tersebut kerana telah menghina kaum Melayu Pulau Pinang! Janganlah pula berselindung dan berkata beliau dan kerajaan DAP Pulau Pinang tidak terlibat. Buat mual sahaja.

Dan walau pun cadangan itu diusulkan oleh bLOG MiM tetapi apa salahnya Guan Eng gunapakai demi kebaikan rakyat Pulau Pinang. Kaum Melayu Pulau Pinang mahukan pembelaan dan keadilan. Nak diharapkan Mansor Othman PKR, TKM1 Pulau Pinang? :- MIM

0 comments:

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive