Adakah Muammar Gaddafi Masih Hidup???


Bekas Pemimpin LIBYA Muammar Gaddafi dikecohkan telah mati dibunuh dalam 1 penangkapan yang dibuat di bandar kelahiran beliau. Namun setakat ini pihak yang bertanggungjawab iaitu Majlis Peralihan Kebangsaan (NTC) tidak lagi mengesahkan kematian beliau, akan tetapi hanya membuat kenyataan "berkemungkinan terbunuh". Pembunuhan tersebut berlaku setelah Pejuang Revolusi Libya telah melakukan serangan besar2an di kawasan yang dikatakan telah dikenalpasti lokasi semasa Gaddafi. Dalam pada yang sama, Menteri Penerangan Libya mengesahkan secara drastik kematian beliau tanpa mendapat respons balas daripada Menteri2 Kabinet yang lain. “Anggota kami di Sirte sudah melihat mayatnya....Mustafa Abdul-Jalil (Pengerusi NTC) akan mengesahkan perkembangan terbaru itu tidak lama lagi. Pejuang Revolusi memberitahu bahawa Gaddafi kelihatan menyertai satu konvoi dan mereka menyerang konvoi berkenaan.” Berita kematian Gaddafi ini walaubagaimanapun mendapat respons yang berbeza dari kalangan rakyat Libya. Ada yang mendakwa Gaddafi masih hidup dan kejadian semalam adalah 1 propaganda politik semata2. Ini kerana mereka mengambil contoh laporan yang diterbitkan sebelum ini mengenai kematian beberapa Ahli Keluarga Gaddafi disahkan tidak tepat. Apapun pandangan mereka, Melayu CinDia sentiasa berdoa agar situasi dan momentum kejadian Libya yang kini sedang merebak ke Negara2 Timur Tengah yang lain tidak berlaku di Malaysia. INGAT!! Ianya tidak mustahil berlaku di Negara kita jika mudah terperdaya dengan hasutan yang membakar sentimen ke arah keselamatan Negara. Video yang mengatakan Muammar Gaddafi Mati Dibunuh. Namun status beliau di dalam Video ini masih tidak disahkan. Namun berdasarkan rupa paras memang ada mirip Gaddafi .

4 comments:

Anonymous said...

Entahlah, sejak kebelakangan ni, tiap-tiap kali belek surah dalam Al-Quran, selalu terjumpa dengan surah yang menyebut kisah hari kiamat. Contoh, malam tadi, sewaktu 'bertadarus' dengan anak tunggal yang membaca surah Al-Haqqah yang menceritakan tentang hari kiamat yang begitu sinonim dengan apa yang berlaku di negeri-negeri Arab ketika ini. Na'uzubillah.

Anonymous said...

Gadaffi...dulu pejuang kini petualang. Anti Amerika tapi tak ponah bunuh tentera amerika cuma berani bunuh rakyat Arab Islam Libya...sebab itu ditakdirkan mati dibelasah dihina oleh rakyat sendiri. Beza dgn Sadam..dijumpai dalam kumbah tahi tapi Sadam dijumpai dlm lubang bilik tanah...diberi peluang utk dibicara oleh tentera Amerika...tapi Gadafi ditendang disepak dipijak diludah ditembak oleh orang islam rakyat sendiri.
Di luar negara pura2 berderma di buminya sendiri...rakyat cukup2 makan..kais pagi......kalau rakyat terlebih pandai akan dihilangkan...akhirnya balasan tuhan..cash sebelum kiamat .

Anonymous said...

dulu melayu takkan hilang dunia sebab ada ktapi Tanah Melayu sdn BHD...sekarang ditukar hanya KTM sdn Bhd tak sebut pon melayu. PERKASA walaupun pjuang melayu tapi tak berani namakan persatuan atas nama melayu..Tun Mahathir pon kata 10 tahun lagi kuasa melayu akan hilang...himpunan sejuta umat..takde coang pemimpin no.1 parti Melayu NGO Melayu yg terkenal ada di pentas utama....semua takut jadi Melayu yg pejuang aqidah orang melayu...so tukar motto TAKKAN MELAYU ADA LAGI KOT!

Anonymous said...

MALAY DELIMA itu zaman dah berlalu..sekarang MALAY DELETE!

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive