Otak Khalid Ibrahim Masuk Air, Bodoh Sombong..!!


Khalid Ibrahim terkenal sebagai seorang manusia yang bodoh sombong dan kuat menipu. Kerana sikapnya itulah membuatkan ramai di kalangan orang-orang PKR pun tidak menyukainya.

Salah satu contoh sikap bodoh sombongnya adalah semasa krisis perlantikan Datuk Khusrin sebagai SUK Selangor pada awal 2011.

Dia nak pinda Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor bagai membolehkan kuasa perlantikan SUK dibuat oleh negeri.

Untuk meminda Undang-Undang Tubuh ianya memerlukan sokongan 2/3 ahli DUN Selangor. Khalid tahu, dan semua orang tahu kerajaan pimpinannya tidak mempunyai majoriti 2/3 dalam DUN dan tak mungkin apa yang dia nak lakukan akan berjaya. Tetapi dia tetap bertegas untuk adakan juga dan habiskan wang untuk membayar khidmat pakar undang-undang serta peguam bagi merangka draf pindaan.

Lalu berlangsunglah satu sidang khas DUN pada 24 Januari 2011 bagi tujuan berkenaan. Dan hasilnya seperti yang dijangka. Masuk angin keluar asap balik asal.....Membazir masa, wang dan tenaga kakitangan kerajaan negeri semata-mata kerana sikap bodoh sombong seorang MB.

Bab menipu , tak terkira banyaknya. Hingga nama Sultan pun beberapa pernah digunakannya semata-mata hendak mengukuhkan pembohongannya.

Bersama isteri yang sah
Sekarang Khalid mengulangi pula sikap bodoh sombongya berhubung isu pembinaan loji air Langat 2. Kerana sikap bodoh sombongnya kali ini rakyat Selangor bakal ditimpa musibah besar dalam masa 2 tahun lagi.

Walaupun telah ditegur oleh Sultan Selangor , Khalid tetap dengan kebebalannya. Sultan bercakap pasal pembinaan Loji Langat 2. Dia pergi bercakap pasal penstrukturan air Selangor. Sedangkan dua isu tersebut adalah perkara yang berbeza.

Semalam Datuk Seri Noh Omar telah menyekolahkan Khalid tentang isu berkenaan.

Laporan dari freemalaysiatoday.com

Noh menasihati Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim agar tidak bermain politik dalam isu tersebut. 
Beliau berkata, isu pokok adalah pembinaan loji Langat 2 yang enggan dilaksanakan kerajaan negeri.
Ini kerana dua isu membabitkan pembinaan loji dan penstrukturan semula adalah dua perkara berbeza, malah tidak dinafikan Selangor bakal menghadapi krisis air seperti yang dilaporkan sebelum ini.
“Isu penstrukturan air dengan penyediaan loji Langat 2 adalah dua benda berbeza. Malah tidak dinafikan Selangor akan menghadapi krisis air. 

“Menteri Besar sengaja tidak mahu bekerjasama untuk pembinaan loji, sedangkan jika tidak bina bagaimana air hendak ada? 

“Sedangkan isu penstrukturan air itu hal lain. Itu soal perniagaan, tidak kena mengena dengan penyediaan air. Ini Menteri Besar salahkan orang lain. Beliau patut akur dengan perjanjian yang dibuat untuk pastikan air cukup,” katanya. 
Rakyat Selangor tiada pilihan lain jika tidak mahu ditimpa musibab terputus bekalan air dua tahun lagi. Hanya satu sahaja pilihan yang anda anda, tolak Khalid dan PKR habis-habisan dalam PRU akan datang.

Sebenarnya dalam hal ini bukan sahaja rakyat Selangor yang bakal ditimpa musibab, malah seluruh Lembah Klang akan hadapi masalah air. Dan masalah yang bakal dihadapi bukan sahaja kita akan terputus bekalan air, malah kita juga akan menghadapi masalah dari sudut ekonomi.

Sumber : RBF Online

0 comments:

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive