Khalid Ibrahim Sewabeli BAS RM150 Ribu....!!!!


Presiden, Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), Hamidzun Khairuddin bertanya bagaimana Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim boleh mampu membayar sewabeli bas selama 6 bulan?

Menurut Hamizon, gaji Menteri Besar adalah sebanyak lebih kurang RM20 ribu sebulan. Manakala pembayaran untuk bas yang berharga RM900,000 memerlukan sekurang-kurangnya RM150,000 sebulan tanpa ambilkira faedah lagi.

Dengan perbezaan gaji dan sewabeli sebanyak RM130,000 sebulan, ia menimbulkan persoalan bagaimana Khalid boleh mampu membeli bas yang diberi untuk kegunaan Jelajah Merdeka Rakyat oleh Ketua Umum PKR?

Bas Jelajah kegunaan Dato Seri Anwar Ibrahim dan terpampang muka Anwar Ibrahim menjadi isu yang menghantui Khalid sejak bas bernilai RM900 ribu itu didaftarkan atas nama Abdul Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor.

Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor Anwar Ibrahim memgumumkan bas mewah untuk kegunaan PKR itu adalah disewa dan diuruskan oleh Khalid Ibrahim MB Selangor pada bulan Ogos lalu.

Kemudian itu, Khalid Ibrahim mengakui bas mewah itu adalah miliknya dan dibeli melalui sewa beli selama 6 bulan.Ketika yang sama, beliau turut menafikan tuduhan bas itu dibiayai oleh syarikat yang membekalkan 50 lori kompak sampah kepada MBI incorporated.

Pihak GAPs meminta Menteri Besar Selangor bersikap telus dan beritahu berapakah bayaran sebenar yang dibayar setiap bulan. Mengunakan kiraan mudah, bayaran setara bagi membayar ansuran bagi 6 bulan adalah RM150,000 sebulan. Ini belum diambilkira faedah yang dicaj.

Namun jumlahnya boleh lebih murah dari itu jika ada bayaran deposit dibayar sebagai pendahuluan.

Berdasarkan gaji Menteri Besar yang sebanyak RM20,000 sebulan, Khalid tidak mampu untuk membeli bas tersebut secara sewabeli 6 bulan. Maka sudah tentu ada sumber wang lain yang diguna.

Sediakah Khalid bersifat telus dan amanah agar penafian kaitan 50 lori sampah yang dipasang di syarikat yang sama membina bas Jelajah tersebut. Sel13

0 comments:

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive