EKONOMI ORANG MELAYU DI TINDAS........

Rancangan untuk membina Menara Warisan  berhampiran Stadum Merdeka telah dibantah oleh rakyat dan tidak dipersetujui daripada pehak pembangkang. Bantahan ini dibuat kerana kawsan yang hendak dibangunkan adalah kawasan DAP dan ramai penduduk cina di situ.

Mereka telah membuat undian bersetuju atau tidak untuk membangunkan Menara Warisan tersebut, undian tersebut sebenarnya tidak boleh dipercayai kerana telah dubuat oleh DAP untuk mengaburi mata masyarakat supaya membatalkan pembagunan Menara Warisan tersebut.


DAP yang mejoritinya adalah dimonopoli oleh masyarakat Cina, sebenarnya tidak mahu sebarang pembagunan  yang menguntungkan masyarakat Melayu dikawasan tersebut, ini kerana tapak pembinaan tersebut berdekatan dengan Bukit Bingtang yang mana disitu mejoritinya perniagaan dimonopoli oleh masyrakat Cina sahaja.

Bukankah pembinaan Menara Warisan itu boleh menaikkan ekonomi rakyat Malaysia terutama orang Melayu. Menara tersebut dibina untuk memberi peluang kepada orang Melayu supaya merebut peluang yang ada untuk merubah gaya hidup dan ekonomi orang melayu. Sebab itulah Dsar Ekonomi Baru (DEB) diperkenalkan.


Orang Melayu sekarang ini ditindas dari segi ekonomi dan tidak berpeluang untuk memajukan perniagaan sedangkan mereka ini berpotensi untuk membesarkan ekonomi mereka. dengan adanya Menra Warisan ini wajarlah kita melihat dari sudut positif kerana ia akan menjadi mercu tanda negara sepertimana KLCC dan Menara Kuala Lumpur sekarang ini.

Projek Permodalannsional Berhad (PNB) akan membuka ruang kepda Bumiputera untuk memberi kseimbangan ekonomi selaras dengan Modal Ekonomi Baru (MEB).

Post By.......MAN LAKSA





1 comments:

BUJANG SUSAH said...

Assalamualaikum saudara.. kita semua lama dah tertindas oleh bangsa kita sendiri. Cuba lihat di SINI.. semoga dapat kita jadikan renungan bersama...

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive