Anak Nik Aziz Akhirnya Murtad!!!!!!



Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS pusat Nik Abduh Nik Abdul Aziz menegaskan semua rumah ibadat tidak boleh diceroboh dan sebarang bentuk pencabulan tidak dibenarkan melainkan dengan “kuasa dan hak.”

Lebih selesa bercakap dari sudut ajaran Islam, Nik Abduh berkata setiap rumah ibadat perlu sentiasa dijaga dan dihormati.

Bagaimanapun tegas beliau sekiranya ada bukti mengaitkan dalam usaha untuk memurtadkan orang Islam tindakan boleh dilakukan tapi mengikut peruntukan undang-undang yang ditetapkan.

“Dari sudut Islam semua rumah ibadat termasuk gereja tidak boleh ada apa-apa pencabulan kecuali dengan kuasa dan hak yang dibenarkan selain mempunyai bukti yang kukuh, baru ia (serbuan) boleh dilakukan.

“Kita tidak boleh membunuh kecuali dengan hak, kita tidak boleh mencuri kecuali dengan hak, sama seperti rumah ibadat... rumah ibadat ini perlu dijaga, kalau nak buat serbuan perlu ada bukti yang kukuh,” katanya kepada The Malaysian Insider.

Nik Abdul berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) yang menyerbu satu majlis makan malam muhibah di Gereja Methodist Damansara Utama dekat Petaling Jaya, Rabu lalu.

Pada kejadian malam Rabu itu, kira-kira 30 anggota polis dan pihak berkuasa Jais memasuki premis Gereja Methodist Damansara Utama tanpa waran kira-kira 10 malam.


p/s: Apa yang dimaksudkan dengan anak Pok Nik ni? Dia setuju dengan Gereja atau tak?

Cakap berbelit-belit macam keling.. Sama juga dengan pak dia yang kaki spin... HamPAS !!!!

DARI MPP

28 comments:

Anonymous said...

bapak kaulah sakit hati aku.

Anonymous said...

apa dah jadi sekor ni....malulah pakai kepiah ada janggut kambing..sial lah islam mcm ni...gi mampos lah ko..bapak dgn anak 2x5 jer...lepas buat patung buddha bnyk2 kat kelantan..suh bapak ko buat gereja bnyk2 pulak yer..

Anonymous said...

bangangnya budak ni, ada hati nak memerintah negara pulak tu!

Anonymous said...

Syaitan memakai kopiah...itulah personaliti yang sedang ditonjolkan pemimpin PAS..

Anonymous said...

Bapak borek anak rintik. Bapak bangang anak bahlul.

Anonymous said...

Kenyataan ini melihat dari segi teori sahaja dan mungkin mempunyai apoligitik politik yang cuba untuk menjauhkan PAS daripada tindakan JAIS demi kerana undi orang bukan Islam. Pemuda PAS ini bercakap dari keselesaan Islam dan majoriti Melayu di Kelantan, namun tidak cuba untuk melihat kesukaran Islam dan Melayu di Selangor. Pemuda PAS seharusnya menghubungkan antara teori ajaran Islam dengan cabaran-cabaran praktikal supaya kenyataan yang dikeluarkan itu adalah realistik dan tidak berbau politik sekiranya mereka ikhlas memperjuangkan Islam.

Anonymous said...

Dolu perjuangkan Islam, sekarang negara berkebajikan. Dolu lain sekarang lain, janji undi masyuk.

Anonymous said...

Tak da sapa2 ke berani pegi sekeh kapla budak tu? Cakap macam keling. Islam la tu konon.

Anonymous said...

ee...ckp mcm la depa ni bagus sgt.....mmg la rumah ibadat kena hormati..tp kalau dah rumah ibadat tu nak memurtadkan org islam..wajib ditentang....takan nak kenaminta permisi dulu br nak serbu..mau la yg kaki murtad tu lari....elok2 kena serbu pon ad ayg sempat lagi....takan la jais tak kaji dulu sblm serbu...sbb dah dpt maklumat la yg org serbu..bukan memBABIbuta ja...anak pok nik ajis ni...sama ja dgn bapak dia..ckp mcm alim...ropanya taik meowww.....*ckp mcm bagus..ropanya hampehhhh...***semoga allah buka pintu hati mereka......

Anonymous said...

Inilah hasil politik tahalul siasi

Anonymous said...

Apa lah nak jadi dengan budak totok PAS sekor ni...dah ada bibit2 nak meneruskan tradisi totok PAS bapak dia...aku tak faham dengan orang islam sekarang...ada ilmu agama tapi cakap merapu tak tentu arah...mana silapnya ya...aku rasa macam nak penendang muka totok ni...pu@*....bulan ramadhan ni..jangan mencarut...tapi Totok Pok Nik kata boleh mencarut...ni yang aku pening..

Anonymous said...

dia dgn bapak dia sama je...wahabi...wahabi ni ciptaan yahudi untuk hancurkan islam dari dalam. mana kita boleh harapkan lidah2 yahudi ni perjuangkan islam yg sebenar..semua nk jaga undi je..........tapi tunggu...seorang penyelamat akan tiba tak lama lg untuk agungkan kembali agama ALLAH ini...bukan melalui undi manusia tapi pilihan terus dari ALLAH...BILA SMPAI NANTI SEMUA AKAN TERPERANJAT.....

WAN AJIS said...

budak menate babi x tau apo pun. puak2 pas CELAKA. JDLAH MEREKA GOLONGAN CELAKA

Anonymous said...

aku rasa pendapat ano9.50 diatas ada kebenarannya...sebab semua parti politik melayu yg ada kat malaysia ni semua tak boleh diharap..bukan benar2 nak perjuangkan islam pun..nk jaga undi je dan sistem demokrasi tu sendiripun ciptaan yahudi,,,mana mungkin kita nak gunakan sistem musuh tuhan untuk agongkan tuhan...logik ke?...aku dah dapat agak siapa yg ano diatas tu maksudkan....abuya asyaari muhammad yg dikatakan mati hari tu...pd aku tidak mustahil abuya hanya dighaibkan oleh ALLAH untu menipu musuh2 terutama yahudi...harap2 benarlah semuanya ini...aku dok kaji lama dah tentang nasib islam dimalaysia ini juga di dunia ...tiada pembela..jadi amat munasabah ALLAH campur 'tangan' secara terus....

Anonymous said...

Asal yang datang depan muka pintu tu pakai serban, berjanggut, berjubah, boleh cakap arab sikit2, terus kita anggap dia alim ulama.

Apakah kamu lupa syaitan & dajjal itu akan datang kepada kamu penuh dgn tipu daya?

Anonymous said...

kalau kite nak serbu macam tu je memang la salah.. masalah nyer ade oranr Islam dalam gereja tu.. damn pas~

Anonymous said...

Inilah yang dikatakan ulamak rock

Anonymous said...

amacam pengaruh arqam boleh masuk kat sini plak ni....dah sah2 asyaari dah mati...orang dia yg mandi kafankan..tanam..apahal plak Allah ghaibkan plak??dah setaraf nabi isa plak dah...alahai..ni lagi tambah2 masaalah ni...

Anonymous said...

ulama PAS bila bercakap ibarat meliwat. masa dok tegah meliwat cakap lain, bila dah terpancut cakap lain.

ulama PAS hanya tau melacap jeee.

>>> kasar ke bahasa tuu.

Anonymous said...

Anak ngan bapak sama jer perangai...macam tak sokong DHA dan JAIS..

Anonymous said...

rasanya korg ni yang "mulut agak kurg ajar"....mcm ni korg ngaku ISLAM..? ISLAM tak ajar kutuk2 n kluarkan kata2 kesat mcm ni....tak suka pun jgnla keluarkn kata2 kesat..ingat malaikat tak kira ke apa yg korg tulis ni....bukannya korg dapat duet ke,dpt pangkat ke kutuk2 mcm ni...dpt dosa sje...PM pn tak pndgn komen2 korg ni......saya tidak menyokong mne2 pihak,bukan kerajaan bkn pembangkang....
tp bile bce mcm ni....sedih la gak......

Anonymous said...

ko tengok la blog sebelah tu.. itu belom yg dap yg ko sokong tu tulis dalam bahasa cina.. jangan la tunjuk ko tu baik.. padan muka ko terasa..

kalo takde pendirian duduk la kat perancis.. jantan boleh kawin jantan, tino bole kawe tino.. mace2 lagi ade..

ditonggeng halal la nama tu.. apa nak sedih2 la..

ko tanya la siapa yg rosak kan ni semua? siapa sekarang yg pedoman dan pendirian dia dah cair...... lepastu jadi lembu cina zionist dan parti pro yahudi..

sadar la diri sikit.. ko nak kata apa pon ko punya pasal la.. ni hak aku lak, aku kasi perjelas kat orang macam ko.. aku tak perlu carut2 la..pedas cili tu monyet oi..

serban ka, ketayap ka, botak ka, ada jambang ka, semuanya sama.. parti agama sandiwara..

yg si anak ni lak midi chlorine dia dah terlebih ni.. elok la korang sokong dia.. ptui!

en. muniandy

Anonymous said...

naik meluat

Anonymous said...

..kalau di Kelantan orang kafir hanya ada 5% tapi dapat bina 4 patung setinggi 2 pokok kelapa..kalau ada 40% mungkin akan dibina 100 patung gergasi dan 100 gereja..demi nak pancing undi orang kafir..PAS sendiri hanya berjaya bina 1 masjid setelah memerintah Kelantan selama 21 tahun..itu pun guna seni reka bangunan Cina.

Pak Kadok

Anonymous said...

kat dalam gereja tu ada org islam..JAIS buat pemeriksaan kepada org Islam jer..yang kecoh2 bela Gereja ni apahal...takkan kita sokong org islam dimurtadkan...cuba bayangkan adik beradik kita yang berada dalam tu..takkan nak biarkan ajer..

Anonymous said...

pening aku, satu puak kononnya islam berlebai berjanggut, berserban bertakber siang malam, tp asyik sokong sikafir sampaikan org melayu dlm gereja nk kena murtad pun, ckp Jais yg salah, satu puak lg plak anggap manusia biasa yg sudah meninggal, dikebumikan akan hidup balik dan kembali kedunia semula dah dianggap mcm nabi la plak... kasian aku tengok keluarga simati di rembau tu... tak tau lah apa nk jd dgn org islam skrg ni..

Anonymous said...

aku setuju dengan Nik Abduh. Mahu kah kita kalau orang bukan islam tiba2 sebu masuk masjid dengan alasan terima laporan bukan-bukan sahaja tanpa sebarang usul periksa.

Mesti ingat kita negara pelbagai kaum dan agama perlu hormat menghormati hak dan kepentingan sesama kaum. kalau nak bantah biar cara betul jangan nak langgar ja.

Anonymous said...

Bayangkan MAlaysia sebuah rumah yg cantik...
Malaysia negara Islam... dari zaman Melaka.. Faham kan..??
jadi, Islam adalah tuan rumah ini...
Jadi Tuan rumah boleh buat ape saja kat rumah dia kan..? aku tanya (Anon 2:58)
Tapi tetamu (kristian, budha, DSB) kena hormat hak tuan rumah...jgn nak ajak anak2 tuan rumah ni ikut diorg..
bila tuan rumah marah kena halau nnt...
kepada Anon 2:58, lebih detail ko baca la blog Uztaz Ridhuan Tee... Mualaf yg lebih tau gerak kerja pederi kristian ni...

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive