MAHASISWA MELAYU TERLAMPAU....???!!!!



Mahasiswa yang membuat perhimpunan haram di luar masjid Putra Jaya semalam untuk menyerahkan memorandum kepada Jabatan Perdana Menteri (JPM) berkaitan kenaikan harga air, minyak, gula dan gas.

Mereka yang membuat pehimpunan itu terdiri dari pada pemimpin pelajar Solidariti Mahasiswa malaysia (SMM) , Gabungan Mahasiswa Islam Semalaysia (Gamis) dan dari Universiti Malaya (UM) dan seramai 100 pelajar yang membuat perhimpunan tersebut. Tiga orang pelajar dari persatuan ini telah di tangkap oleh pihak polis dan telah pun di soal siasat. Pada minggu lalu pelajar Unisel turut serta perhimpunan haran yang menuju ke Istana Negara dan di anjurkan oleh Pakatan Haram dengan isu yang sama. Adakah perhimpunan para pelajar  ini diluluskan oleh pihak Universiti???

Kejadi seperti ini tidak perlu berlaku kepada mahasiswa-mahasiswa ini kepentingan mereka adalah untuk meneruskan pembelajaran dan tidak perlu untuk membuat perhimpunan yang tidak berguna dan tidak berkepentingan bagi mereka. Setelah mereka di tangkap mesti dibicarakan mengikut undang-undang AUKU yang telah ditetapkan dan dikenakan hukuman yang boleh mereka ingat sampai bila-bila.



Inilah pelajar yang mana mempunyai kuasa di universiti mereka dan tidak sedar bahawa mereka ini masih belajar untuk menuntut ilmu pengetahuan dan belum sampai masanya mereka ini membuat sesuatu yang di luar batasan. Sepatutnya mereka ini perlu berjuang untuk pelajar-pelajar ditempat mereka. Inilah anak melayu yang membuat pekara yang tidak betul mengikut perasaan dan menjerit seperti orang yang tidak terpelajar.



Adakah mereka ini dibayar untuk membuat sedemikian????. Siapa yang membayar mereka ini???. Sungguh lincah permainan politik ini sampaikan sanggup menyuruh mahasiswa ini membuat pekara yang tidak sepatutnya. Apakah nasib ketiga-tiga merika yang ditangkap??? masih boleh meneruskan pelajaran kah?? sehinggakan sanggup mendesak agar gaji menteri dikaji semula sungguh langtang mereka ini. Mereka ini perlu diambil tindakkan tegas oleh pihak universiti kerana telah memburukan nama universiti tersebut.

Betul kata Tun Mahathir Melayu Mudah lupa....Melayu Mudah lupa.......Melayu Mudah lupa...inilah anak-anak melyu zaman sekarang...


Post By......MAN LAKSA





0 comments:

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive