Sah Tok Guru Nik Aziz Bukan Orang Melayu,..!!!!


Dalam Kovensyen yang berlangsung di Shah Alam, Selangor  3orang yang memegang jawatan tertimggi didalam parti yang mereka duduki sekarang ini telah bercerita tentang orang melayu yang selama ini merak tidak pernah hiraukan mahu pun menyebut tentang melayu.

Orang yang digelar Tok Guru Nik Aziz selama ini mengagung-agungkan perjuangan islam selamaini sudah sah lah dirinya itu tidak lagi waras kerana terlalu taksub mendalami tentang islam semenjak beliau muda lagi. Adakah beliau betul2 memahami apa itu islam dan pejkuangan islam dan adakah beliau sendiri islam...?? Beliau telah berucap dalm Kovensyen yang kebanyakan yang datang ke Kovensyen itu adalah orang melayu dan beliau telah menyentuh tentang orang melayu yang selama ini beliau tidak pernah hiraukan.

Dalam ucapan beliau, beliau sendiri telah mengatakan dirinya bukan orang melayu dan menyifatkan bangsa melayu itu keji, terkejut Man Laksa apa bila Nik Aziz berkata begitu, apakah bangsa sebenar Nik Aziz???. Beliau menghina orang melayu itu keji seolah2 bangsa melayu itu satu bangsa yang hina.


Ada pula Pemimpin Setiausaha Agong PKR Saifuddin Nsution bersuara tentang orang melayu, mengatakan PKR bukan memperjuangkan orang melayu didalam PKR, Beliau mengambil jalan yang selamat dengan tidak memberi ssebrang kenyataan dan memberi penjelasan yang dikeluarkan oleh Anwar ibrahim...

Bagi Anwar Bangsa Melayu tidak releven  lagi digunakan sebagai Pribumi Melayu. Adakah Anwar Ibrahim pun buka orang melayu seperti Nik Aziz?? Selama ini PKR telah memperjuangkan untuk membebaskan anak melayu yang di penjarakan satu ketika dahulu dan sekarang ini beliau mehhina dan mengkritik orang melayu pula dan Anwar mahukan kuasa, ada kuasa baru cerita...

Saifuddin juga tidak berani menceritakan tentang melayu dan islam, beliau menyerahkan kepada rakyat untuk memilih dan kalu mahu betanya tentang islam tanya lah kepada PAS. PKR sememangnya menggadai maruah orang melayu untuk mendapatkan kuasa.

Berbanding pula dengan President PAS Hadi Awang yang mengimpikan perpaduan dan bersetuju untuk bersatu dengan UMNO. Beliau mengkritik Nik Aziz di dalam Kovensyen di Shah Alam dan tidak bersetuju apa yang diperkatakan Tok Guru Nik Aziz.


Hadi Awang mengangkat nama melayu dan sepatutnya Bnagsa yang sepatutnya dijulang adalah Bangsa Melayu dan Bangsa Melayu lah yang yang mempejuangkan Islam bukan saja ditanah Melayu malah di Nusantara juga orang melayu memperjuangkan islam.

Bangsa Melayu jugalah yang sehingga kini dimonopoli oleh Kaum Melayu dan tanpa Bangsa Melayu, Islam tidak akan berdaulat di Negara ini. Banyak sebenarnya jasa2 Bangsa Melayu yang tidak sepatutnya dipinggirkan, malah semestinya diberi pengadilan. Kenyataan senada dengan UMNO.

Hadi Awang lalu memberi penjelasan pada ketika itu bahawa PAS tidak sewajarnya dilihat sebuah parti yang Anti Bangsa Melayu sehinggakan terlalu taksub membantu Bangsa2 lain yang bukan beragama Islam akan tetapi lupa dengan perjuangan Islam di Malaysia yang telah disebarkan secara meluas oleh umat Melayu sejak kedatangan Islam di bumi bertuah ini.


Namun, Hadi Awang masih berpegang pada prinsip Perjuangan Islam sebagai asas kehidupan seharian. Namun, tidak perlulah kita menyalahkan apatah lagi menghina dan merendah2 kan mertabat Bangsa Melayu yang banyak berjasa pada Agama Islam di bumi Malaysia ini sebagai senjata utama menyerang UMNO.

0 comments:

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive