GPMS Pula mahu Dilacurkan Oleh Anwar Ibrahim!!!!


Agak terkejut dengan beberapa sumber dalaman GPMS yang mendakwa Anwar sedang berusaha sedaya upaya bagi memujuk NGO Melayu ini sebagai Kambing Hitam bagi menyokong misi beliau. Anwar yang kini terpaksa berhadapan dengan PERKASA pimpinan bekas rakan ISA beliau, Ibrahim Ali telah sekian lama memulakan agenda tersebut. Anwar didakwa masih berusaha untuk menawan GPMS setelah bekas Presiden, Datuk Seri Reezal Merican meletak jawatan dan menyerahkan kepada Presiden baru, Jais Abdul Karim. Anwar amat memerlukan sebuah NGO Melayu yang akan memperlihatkan beliau masih dianggap releven di kalangan Kaum Bumiputera. Ketua Pembangkang ini juga dikatakan mahu melihat NGO ini sebagai pesaing utama dalam membina kekuatan menentang PERKASA. Berita ini sedang menjadi bualan mulut beberapa penggiat2 aktif GPMS sejak 2 tahun sebelum ini dan kini ianya kian kemuncak setelah beberapa GPMS Peringkat Negeri tidak lagi senada dengan pimpinan Kebangsaan. Namun ada juga di kalangan mereka yang mendakwa, GPMS sedang bermain 'tarik tali' bagi menyatakan pendirian menyokong Anwar. Mereka juga mendakwa tawaran ini disertakan dengan sejumlah wang yang besar, akan tetapi tidak dapat disahkan samada ianya diterima oleh GPMS ataupun sebaliknya. Golongan yang mendakwa perkara ini kini dilihat tidak lagi menyokong kepimpinan GPMS sedia ada dan sedang mengatur strategi bagi mencantas Pimpinan tertinggi NGO tersebut. Melayu CinDia berharap agar dakwaan mereka ini tidak memberi kesan terhadap Misi GPMS dalam memperkasa Pendidikan Bangsa.

5 comments:

ROSAFID said...

Saya Kata ! Sekiranya benar apa yang di lapurkan,memang betul2 sial anuar ni. Tak puas2 nak menghancurkan bangsa melayu untuk kepentingan dia dan kuncu2 dia.Saya memang sedang menunggu bala dari Allah swt turun pada diri dia dan penjilat2 nya sekali.Yang paling menyedihkan masih ramai lagi orang2 melayu yang begitu senang di cucuk hidung bila disogok dengan duit tanpa memikirkan kesan buruk yang akan menimpa bangsa atas tindakan bodoh mereka.Ya ALLAH berikan lah taufik pertunjuk serta hidayah kepada hamba MU ini supaya diberi kesempatan berjuang habis2an untuk menyelamatkan bangsa Melayu di tanah air yang betuah ini.Wallahua'alam. Wassallam.

Anonymous said...

semoga golongan peliwat dan penzina dan mereka yang menyokong golongan ini akan mendapat BALA Tuhan...Amin...

aban7076 said...

org melayu ni memg suka tengok bangsa lain geleng kpala dgn sikap bodoh org mlayu.gila kuasa... tak pandai guna otak.nampak sendiri dpn mata tapi hati dah buta!Dari bab buisness spai bab bomoh membomoh..dengki mendengki org mlayu mmg terror. Tgk bangsa lain....mcm mana dia tolg bangsa mereka!yg sana tu satu hal,ntah mana pg pendiriannya.hilang!Saya pun dah tk tahu nk pangkah sape PRU ni..tp kalau fikir2 psl bodohnya org melayu yg buta hati dan buta mata ,baik saya pangkah parti yang memang memperjuangkan nasib org melayu.Ingat...syurga atau neraka bukn ditentukan oleh parti yg kita pangkah...agama bukn utk dipolitikkan!

whiteorange said...

Penghujungnya pasti WANG yang menjadi taruhannya

Mengenali Anuar dari dulu sampai sekarang WANG dijadikan kuasa tawar menawar dalam segala hal, sebut aja nama Anuar, WANG amat sinonim dengan Anuar, wang adalah umpan Anuar untuk memancing pengaruh

Soalnya dari mana Anuar punya sebegitu banyak WANG?

Anonymous said...

Harga Barang dijangka meningkat tetapi tidak membebankan Pengundi BN.
KUALA LUMPUR: Harga barang dijangka melambung berikutan keputusan kerajaan Umno-Barisan Nasional mengumumkan kenaikan tarif elektrik yang akan menyebabkan pengguna menanggung beban.

Pensyarah kanan Jabatan Ekonomi, Fakulti Pengurusan Perniagaan, Universiti Teknologi Mara (UitM), Dr Baayah Baba berkata golongan berpendapatan rendah akan merasa kesan kenaikan tarif berkenaan.

“Ini kerana kos pengeluaran akan meningkat, terutama di kilang yang menggunakan mesin berteknologi tinggi kerana mereka menggunakan elektrik melebihi 300 kilowat sejam (kWj),” katanya dilapor Sinar Harian hari ini.


Justeru katanya, pengilang terpaksa menanggung bebas kos pengeluaran yang meningkat dan akhirnya kos tersebut akan dipindahkan kepada pengguna.

Sementara Pensyarah Ekonomi Pusat pengajian Sains Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia (USM), Prof Amir Baharuddin pula berkata kenaikan tarif elektrik akan menyebabkan negara berdepan inflasi.

“Inflasi adalah isu yang serius hingga boleh menimbulkan krisis jika tidak dibendung. Ini kerana rakyat terpaksa menaggung beban apabila semua barang akan meningkat secara automatik selepas ini,”

“kerajaan tidak sepatutnya menaikkan tarif elektrik sekarang kerana kenaikan harga barang akan memberi tekanan kepada rakyat, terutama mereka yang berpendapatan rendah,” ujarnya dipetik berkata.

Semalam, pakar ekonomi Yeah Kim Leng berkata harga makanan dijangka akan turut meningkat seiring dengan pengumuman kerajaan menaikkan tarif elektrik.

Ketua ekonomis Ratings Agency Malaysia itu berkata ia berikutan industri pengeluaran makanan di negara ini menggunakan sebahagian besar tenaga eletrik bagi tujuan pengeluaran.

“Sebanyak 75 peratus isi rumah terlepas daripada kesan langsung kenaikan tarif elektrik, tetapi mereka akan menghadapi bebannya apabila pengeluar memindakah kos yang lebih tinggi kepada pengguna,” katanya seperti di lapor Malaysiakini.

Kerajaan membuat keputusan menaikkan tarif elektrik sebanyak 2.23 sen kilowatt sejam atau 7.12 peratus kepada 33.54 sen kW sejam daripada 31.31 sen kW sejam, berkuatkuasa 1 Jun.

Ia disebabkan langkah kerajaan untuk menarik semula subsidi daripada rakyat di negara ini.

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive