DAP Sarawak Tak Ada Adab!!!!!



Kehadiran 12 wakil rakyat DAP yang tidak mengenakan pakaian rasmi dan songkok pada Upacara Pembukaan Persidangan Penggal Pertama Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak Ke-17 disifatkan sebagai 'kurang manis' kerana tidak menghormati majlis.Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Satok,Datuk Seri Abang Johari Tun Openg berkata,tindak- tanduk wakil rakyat DAP itu bukan perkara baru kerana mereka pernah melakukan perbuatan yang sama pada sidang DUN terdahulu.

"Meskipun tidak diwajibkan, mematuhi etika pemakaian pada upacara berkenaan secara zahirnya menunjukkan seseorang itu menghormati negeri, ketuanya serta DUN itu sendiri.Pemakaian songkok pula bukan simbol agama,masyarakat di India pun pakai songkok walaupun mereka bukan muslim.Songkok hanya melengkapkan pakaian seragam," katanya selepas menghadiri upacara berkenaan di Dataran Kompleks DUN Baru di Petra Jaya.

UTUSAN melaporkan Pengerusi DAP negeri yang juga ADUN Bukit Assek,Wong Ho Leng Juga mempersoalkan pemakaian seragam rasmi dan songkok pada upacara pembukaan persidangan kerana menyifatkan ia menafikan kebebasan beragama di samping membazir wang rakyat.Mengulas lanjut,Abang Johari yang juga Menteri Perumahan dan Pembangunan Bandar negeri berkata,tindakan ADUN daripada PKR yang berpakaian rasmi pada upacara tersebut wajar dipuji kerana tidak terpengaruh dengan rakan pembangkang yang lain.

6 comments:

Anonymous said...

Sah......DAP adalah kominis.

Anak Jawa said...

MEMANG KURANG AJAR !!!

KALAU XNAK PAKAI KERANA ADAT NEGARA, BOLEH MAAF LAGI, TAPI SEBAB KATA MCM ISLAM, TU YANG AKU SAKIT HATI.

HINA SANGAT KE ISLAM PADA MEREKA ??? YES, MAYBE MEREKA RASA ISLAM NI HINA SEBABNYA MEREKA NAMPAK KEBODOHAN PAS YANG TUNDUK PADA DAP !!!!

hangkedee said...

Mata juak juak PAS parti anak syaitan. mari buka seluas luasnya tenguk cina komunis semakin menggila.Jilat lagi pongkor cina Dapig yang tak basuh tu...Ambik kau

Anonymous said...

hari hari maakan babi sebab tu sikap pun macam babi

Wake UP! said...

Salam. Dah kerajaan pun buat macam anak emas pada komunis. Inilah jadinya.

Anonymous said...

Orang Islam Malaysia tak terasa hina kerana mereka terlalu sibuk tengok video....

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive