Lim Guan Eng Guna Seleweng Wang Rakyat Membayar Pembelanjaan Perubatan Mat Sabu.!!!!!

Pendedahan  kali ini pasti akan membuka mata dan minda rakyat Malaysia. Satu demi satu pembohongan dilakukan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang. Seperti biasa kaki belit ini akan menutup pembohongan dengan pembohongan yang lain. Kalau dah bangkai lama-lama pasti akan berbau juga. Itulah yang terjadi apabila  berjaya menghidu satu maklumat yang sangat berharga untuk dikongsi bersama.


“Reimbursement for the Expenses Incurred for Medical Expenses of PBAHB Board of Director, Tuan Haji Mohamad Bin Sabu”

Apabila kita membaca sekali imbas, tiada yang pelik dengan memorandum yang dikeluarkan oleh Corporate Affairs Manager PBA ini. Namun apabila diteliti, maklumat di dalamnya bukan hanya pelik tapi pasti akan menimbulkan tanda tanya bagi siapa pun yang membacanya.

Pertama

1. Mat Sabu adalah salah seoarang ahli lembaga pengarah PBAPP. Memang menjadi kebiasaan apabila menjadi lembaga pengarah bagi mana-mana organisasi, individu tersebut akan mendapat faedah kesihatan. 

2. TAPI dalam hal Mat Sabu ni, adakah wajar PBAPP membayar bil hospital sedangkan Mat Sabu cedera semasa mengikuti aktiviti yang telah nyata salah di sisi undang-undang?

3. Mahkamah telah pun mengeluarkan Restriction Order yang menjelaskan bahawa Perhimpunan Bersih adalah perhimpunan haram. Makanya sesiapa pun yang menghadirinya bermaksud telah melanggar undang-undang termasuklah Mat Sabu..

4. Mengikut Faedah Perubatan 26.4 PENGECUALIAN (b) "Sebarang perbelanjaan yang bersangkitan dengan kecederaan, kesakitan, kecacatan atau penyakit yang berpunca daripada penyertaan Pekerja dalam aktiviti haram atau merbahaya.

5. Kalau polisi jelas mencatitkan seperti di atas, kenapa Mat Sabu mendapat pengecualian? Apakah istimewanya Mat Sabu kepada PBAPP

6. Apakah sumbangan Mat Sabu kepada PBAPP kerana sejak Lim Guan Eng dan Mat Sabu mengambil alih PBAPP? Kita semua tahu keuntungan PBAPP semakin merudum sejak kehadiran mereka.

7. Apakah warga PBAPP akan berdiam diri sahaja apabila mendengar pendedahan ini.

8. Mereka sudah tentu berasa kecewa dan berasa terhina kerana Mat Sabu dimertabatkan sebegitu tinggi sedangkan beliau cedera ketika perhimpunan haram yang  melanggar undang-undang!


“PBAHB Board of Director, Y.B Tuan Haji Mohamad Bin Sabu met with an accident and admitted to the KPJ Selangor Specialist Hospital on 18th July 2011.” Total expenses: RM 8434.05

Selanjutnya KLIK DI EP

16 comments:

Anonymous said...

Patut la PBA kenakan charge yg tinggi pada pengguna di Penang nih...... dah la charge tinggi, kualiti air pulak terukkkk....!!! Air merah.... kotor...

Anonymous said...

Maka Tidak Hairanlah Kalau Mat Sabu Dah Jadi Komunis

Duduk bawah PAS tak lah sehebat duduk Bawah DAP

Sakit lutut lebih 8k ..

Jelaslah mahal sebab otak dia pun terletak dilutut

Anonymous said...

KALAUBIL AIR SEBUAH RUMAH ADALAH 20.00 SEBULAN MAKANYA PERBELANJAAN PBAPP UNTUK MASALAH KESIHATAN YANG DITEMPA SENDIRI OLEH PEGAWAINYA ADALAH DICEDOK DARI BAYARAN BIL AIR YANG DIBUAT OLEH 4OO BUAH RUMAH.

PADA ASPEK YANG LAIN KALAU PERKARA INI DILAKUKAN OLEH PIHAK LAWAN PR KITA PASTI LGE DAN JUAK-JUAK MEREKA AKAN TERPEKIKI TERLOLONG: SELEWENG!

Anonymous said...

Rasuah, salahguna kuasa dan pembaziran wang rakyat tidak boleh dikekang dengan hanya meletakkan pembangkang di kerusi kuasa. Beranggapan pembangkang mampu tidak rasuah, tidak seleweng dan tidak membazir adalah kepercayaan membabi buta.

Anonymous said...

tidak semua parti isle itu bergerak atas landasan yang betul dan begitu juga komunisme, iaitu tidak semua gerombolan komunis mengikut landasan yang betul.

komunis yang bergerak atas landasan yang betul mampu membawa negara Cina ke mercu kejayaan tetapi tidak kurang juga negara komunis lain yang terus tercicir dari arus perdana global.

kalau perbadanan perbekalan air negara membangun meniru prinsip korporat komunisme dalam pentadbiran syarikat sudah tentu "board of directors" yang ada itu akan dipecat dengan serta merta.

Anonymous said...

patot pon mat syabu ngaku kalipah berkulob tu sedara mara kandong dia...ingatkan dah mampos kena sodok buldozer pastu digelek stimrol...dah boleh berjalan ke...a'aaaaaawu...wuuuu...huh..huuuuuuuu

Anonymous said...

apabila kepercayaan kepada parti adalah berdasarkan ketaksuban dan sokongan membuta tuli makanya kepekaan para penyokong terhadap kebobrokan yang dilakukan oleh parti menjadi rendah dan jangan hairan kalau kes PBAPP terlepas pandang kalau tidak didedahkan oleh para blogger. justeru pendedahan sebegini perlu ditingkatkan agar rakyat nampak dan kenal siapa gerombolan munafik dan fasik dalam gelanggang politik nasional.

Anonymous said...

apa masalahnya kalau PBA bayar perubatan Mat Sabu ? ada masalahka ?
Rezal Marican cuba hang teliti balam biri kepimpinan UMNO tolong bg tau sapa di kalangan kepimpinan UMNO yg bersih.....? kata dulang paku serpih kata orang Kepimpinan UMNO yg lebih..hahahahahahahahahahahahah........!

Anonymous said...

BIASALAH PUAK-PUAK PAKATAN, DEPA IKUT FATWA WALI-WALI MEREKA " AL-HARAM-MU, WAL-HALAL-KU", BILO KEJAHATAN MEREKA TERDEDAH, SALAHKAN BN/UMNO.

Anonymous said...

Patutlah bukan main puji mat sabu altipuni pada Lim Guan Eng dalam ceramah-ceramahnya.Baguslah macam tu...kopiah tu letak kat bontot lagi baik!!!!sokonglah kapir tu...

Anonymous said...

benda yang terang-terang salah itupun depa nak berdolak-dalik, bayangkan kalau benda yang kabur, habis tak mau mengaku.

Anonymous said...

tak tau le apa nak jadi dengan pengikut-pengikut buta tuli pembangkang ni... dah minum air seluar dalam pemimpin pembangkang kot, sebab tu buta hati buta perut. sokong ja depa tau, islam konon....

Anonymous said...

Mat Sabu tuh memey bodohh

Anonymous said...

Ha ha...ghope da la tak ensem... bule maap lagi ...perangai... masyallah tak tau apa lagi nak dipandang kat mat sabut tuh...

Anonymous said...

Ha ha ha.....kih kih kih kih... hahahhahaha...huhuhuhu untung sabut timbul... ha hahahha hihihihi.... hahahahahha tapi name dia ngan perangai dia cam sesueiiii kan kan kannnn hehehheeh hahhahahaha huhuhuhuu

Anonymous said...

Anon 2:04, lu citer apa ni?...lu jgn bising ngan UMNO la....betul ker salah ker UMNO bagi PAS tak pernah betul pun...benda betul sekali pun korang spin habis, kalau puak UMNO kata Lembu ada kaki 4, korang x percaya gak...korang kata ada 5...hahahaha, tunjuk bukti pun puak korang ni bukan nak percaya gak...

Masalahnya...pemimpin korang yg memperjuangkan BERSIH...sebenarnya TAK PERNAH BERSIH pun...
Sudah ler kecederaan tu dapatnya dari menipu, rakyat penang pun kena bayar duit perubatan pemimpin yang terang2 menipu...hahahahaha

Tu jelas terbukti, bukan fitnah pun...tak der spin2 pun...polis tunjuk bukti, sini pun ada bukti...cuma pemikiran korang jer yang tuli.
Kalau bab menuduh puak UMNO/BN...sesedap rasa, bukti elek mairekkkk...

Aku rasa la...bayaran utk rawatan Mat Sabu tu 50 hinggit jer, selebihnya pakat masuk kocek...hahaha siap kawtim ngan pihak spital.....huhuhuhuhu

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive