Pintu Penjara Menanti Rosmah Mansor - 15 Saksi Termasuk Perdana Menteri Akan Ditemubual Oleh Anwar Ibrahim.!!!


Rasanya semua orang tahu sebab dan musabab mengapa Anwar dan Karpal mahu Najib dan Rosmah hadir sebagai saksi. Hanyalah semata-mata untuk mengalihkan perhatian rakyat terhadap kes liwatnya. Soalan-soalan yang tidak releven akan ditanya supaya blog-blog upahan dan media mereka dapat spin cerita ni sampai mati...

Sampai bila mau habis daaa...asyik tangguh je....


        KUALA LUMPUR, 8 Ogos - Mahkamah Tinggi membenarkan permohonan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk memanggil 15 saksi termasuk perdana menteri dan isterinya dengan syarat mereka bersetuju untuk ditemu bual.

        Hakim Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah berkata menjadi tanggungjawab pendakwa untuk menyediakan saksi kerana pembela ada hak untuk menemu bual mereka.

        Bagaimanapun kata beliau, terpulang kepada saksi sama ada mereka bersetuju untuk ditemu bual sebelum dipanggil untuk memberi keterangan.

        Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor dilaporkan akan mengelak daripada ditemu bual dalam kes liwat kedua Anwar kecuali disepina oleh mahkamah.

        Najib dan Rosmah bersama bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan dan bekas Ketua Polis Melaka Datuk Mohd Rodhwan Mohd Yusof merupakan empat saksi yang dilaporkan akan mengelak daripada muncul mahkamahh kecuali diarahkan oleh pihak mahkamah.

        Ketika ditemui wartawan di luar mahkamah, peguam utama pasukan pembela Karpal Singh berkata pendakwa perlu menyediakan 15 saksi utama sama ada dengan atau tanpa sepina.

        “Kami tidak kisah dengan apa cara mereka akan dibawa ke sini (mahkamah). Mereka perlu dibawa. Itu adalah keputusan mahkamah dan mereka mesti menjawab soalan yang kami ada letakkan,” kata beliau.

        Karpal juga berkata Anwar akan hadir ketika temu bual saksi yang dijalankan oleh pasukan pembela.

        Mahkamah akan bersidang Isnin depan bagi memberi pendakwa masa untuk menyediakan temu bual dengan saksi. -MI

10 comments:

Anonymous said...

aku dah naik menyampah dgn kes musibat ni........nak bicara kes dia ni mcm nak bicara malaikat.....brani buat brani tanggung je lah....time sedap takde plak pk pasal takut msk penjara.......hakim ni pun satu mangkuk asyik layan karenah musibat ni.......

Panglima Muda said...

5 tahun lagi makin tualah....kalau kes habis pun macam tak berpada sebab malaikat maut tengah tunggu

Anonymous said...

Tunggu saja mahkamah akhirat...makamah dunia ini ciptaan manusia...apa lagi sipembela pula khafir agamanya...belit ler banyak2 seperti mana berbelitnya lidah kamu menistakan yang benar..berani kerana benar..

Wake UP! said...

Salam bro. Berani kerana benar. Yang dok tangguh-tangguh kes sampai bertahun-tahun tu bukan berani namanya tapi pondan pengecut.

Anonymous said...

Mahkamah dok layan sangat kat anwarpungkoq ni..tu lah jadi nya....kslsu boleh YDP Agong pun puaka tu nak temubual......tengok tu muka taik tu selamba aja....jijah expired sebelum tu tersengih...harap je bertudung...hati busuk bangkai nak membela anwarzombie dia tu....

Anonymous said...

Elok la tu, bagi la sipeliwat tu panggil sape saja yang dia nak..berani kerana benar..
Kita tengok nanti adakah temubual menjurus kes liwat atau merapu hal tak bersangkutan kes.
Kebenaran akan trsingkap akhirnya tapi aku dah maluat dengan mahkamah yang asyik tangguh kes si Al-Juburi ni..

Anonymous said...

YG PASTI, MAHKAMAH MEMANG TELUS DAN ADIL. SO PUAK2 PEMBANGKANG JANGAN TUDUH YG BUKAN2 LAGI SELEPAS INI..

Anonymous said...

He..menyampah aku kes ni..tak selesai selesai nampak sangat takut...nak masuk lokap...kalau benar x kan begini jadinya.Kalau benar x salah apa nak takut...allah selalu bersama orang-orang yang benar...orang yang pembohong & pendusta akan dilaknatnya...

Anonymous said...

di dunia ni jika kaki tikam belakang akan tetap tikam belakang..tak kira la dgn pasau, lembing keris, parang atau Butoh...lamat laun ada pihak yag rapat paling rapat akan tikam belakang dia Pulak...Sembayang Hajat PAS doa meka semua terbalik ke King of The JUbur JUgak perginya...

Anonymous said...

kalau kita baca alquran, ada diterangkan tentang sifat2 orang munafik.
cuba kita sama sama renungkan, sifat sifat orang munafik yang dinyatakan ada tak pada diri anwar ni?
Lu fikirlah sendiri! sepatah kata nabil....

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive