Telor NIzar Sudah Kedahi...!!!!


Kebaculan Nizar Jamaludin membuat kenyataan terhadap Timbalan Ketua Polis Negeri supaya memohon maaf kepada semua adun pembangkang ada lah tindakan yang tidak berfikiran waras. Kebiadan semua adun pembnagkang tersebut sememangnya patut di ambil tindakan. Mereka sebagai adun tidak sepatutnya berperangai seperti Beruk Kena Belacan semasa Perlimen bersidang. Ini membuktikan pembangkang yang diketuai mejoriti oleh di DAPing tetapi menjadikan Nizar seperti lembu dicucuk hidung, begitu terdesak untuk merampas semula Perak dari Barisan Nasional. Nizar sememangnya seorang pemimpin yang bacul dan tidak Profasional Seperti YB Saluddin Ayub.


Tidak ada sebab sama sekali Timbalan Ketua Polis Perak, Datuk Zakaria Yusuf memohon maaf pada mana-mana pihak malah beliau sepatutnya dipuji kerana menjalankan tugas dengan cemerlang dan meletakkan kepentingan rakyat sebagai keutamaan.


Datuk Zakaria sewajarnya memberi ingatan kepada semua ADUN Perak supaya menjaga adap, tata susila, kesopanan dan disiplin semasa berada dalam Dewan kerana Dewan adalah forum tertinggi yang digunakan untuk menyampaikan suara rakyat.


Ingatan itu membawa kepada kefahaman bahawa semua ADUN telah diberi mandat oleh pengundi dan diberi amanah untuk menyampaikan hasrat mereka dalam sidang DUN. Kerana itu semua ADUN perlu memiliki 'adap' yang bersesuaian semasa berada dalam dewan.


Pada setiap kali dewan bersidang, ADUN yang mewakili pembangkang didapati tidak berminat untuk berkelakuan baik. Mereka sering mempamerkan tingkahlaku yang biadap, tidak menghormati pihak lain, dan berusaha mengganggu perbahasan. Ini membuktikan parti pembangkang tidak menghormati sistem demokrasi dan sekaligus mendedahkan mereka adalah anti nasional, perkauman dan pengkhianat sistem berkerajaan yang sah. Dari Penditakainsingkat

5 comments:

Anonymous said...

Orang takder adab mmg camtu lah perangainya....dia jer yang betul....dia jer yang baik....sikit2 nak kuar dewan, sikit2 nak kuar dewan.....alang2 dah kuar tu...pi duduk bawah pokok ler.....jadi beruk sekali...

Anonymous said...

Cmner rupe si Nijar berok tu kalau kene PITAS eh? Mgkn lagi teruk dia melompat2 mengalahkan kera...

Anonymous said...

udah2 la jd alat kaum kafir....

Anonymous said...

Ape yg nak diherankan perangai mamat ni? Kan dia dah kene tulah (sumpahan) sultan? Kapla hotak dia bukan betul sangat pun. kalau dia boleh buat sidang DUN bawah pokok, tak heranlah kalau dia nak KP perak mintak ma'af kat dia. Tak gitu?

Kalau x percaye, next dia akan melalut suroh rakyat Perak mintak ma'ap. Komdian sikit suruh sultan perak mintak ma'af pulak. Kalau dah tahap ni, saye syorkan dia ditempatkan keinstitusi VIP aje. tak yah gi jauh2, kat Tanjung Rambutan aje.

Anonymous said...

sebenarnya dia takde KOTE! itu aja

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive