Sejarah Malaysia Munking Ditukar!!!!!



Pimpinan PAS Pusat hari ini menggesa Perdana Menteri,Datuk Seri Mohd Najib Razak menubuhkan Jawatankuasa Kabinet bagi menulis semula sejarah kemerdekaan negara sebagai menghargai jasa tokoh kemerdekaan dengan tepat dan adil.Naib Presidennya Salahuddin Ayub berkata PAS menyatakan kesediaan mereka untuk menghantar wakil parti itu bagi menyertai jawatankuasa tersebut.Menurut Salahudin,tawaran tersebut terbuka kepada kerajaan dan mereka perlu ikhlas dalam usaha menubuhkan Jawatankuasa Kabinet itu.

“UMNO perlu ikhlas tubuh Jawatankuasa Kabinet dalam menulis sejarah semula. Ini tawaran terbuka. Najib umum tulis sejarah kemerdekaan negara dan sejarah itu perlu ditulis dengan adil dan tepat,” katanya pada sidang media di ibu pejabat PAS di sini, Selasa.

FMT melaporkan Setiausaha Agong Datuk Mustafa Ali pula berkata PAS berpendirian menolak sebarang ideologi dan perjuangan komunis.Beliau berkata tidak timbul sebarang usaha mahupun kenyataan yang menyokong perjuangan komunis,namun perjuangan oleh Mat Indera juga diiktiraf. SELANJUTNYA BADUT RAKYAT

6 comments:

Anonymous said...

ala,dia nk kerajaan ubah dia punye sejarah khalwat je tu...xnmpak ke muke kesial dia tu,tolong la..kesian dia.....

Anonymous said...

Entah ape-ape jer PSA ni... Idea yang kosong dan dah habis tajuk politik murahan nampaknye PAS ni.

Cuba minta sesuatu yang bernas dan berfaedah untuk rakyat dan orang melayuy seperti, Perpaduan dan Penyatuan semula orang-orang melayu. Peningkatan taraf hidup dan kemajuan untuk orang-orang melayu di luar dan dalam bandar. Masalah ini yang lebih penting buat masa sekarang dan akan datang untuk orang-orang melayu sebab orang-orang melayu sudah jauh ketinggalan zaman berbanding dengan kaum lain di malaysia ni.

Kalau dikaji semula, semua perjuangan kemerdekaan dahulu adalah supaya orang melayu tidak dipinggirkan dan diketepikan daripada arus kemajuan dan di malaysia ini dulu. Semua pejuangan kemerdekaan adalah untuk orang melayu mencapai kehidupan yang jauh lebih sempurna, mewah dan maju di mata dunia.

Cubalah ubah sikap wahai pemimpin dah ahli-ahli PAS untuk bangsa, agama dan negara.

Anonymous said...

Kerja tak berfaedah. Sejarah yang ada tidak mengganggu kita sedikit pun.

Mengapa perbaiki benda yang tak rosak!

Buat la kerja kerja yang boleh memajukan Malaysia. Ini sibuk pasal sejarah. Agaknya Mat Sabu dah kena penyakit orang tua yang selalu teringat masa lalu. Masa untuk kekubur agaknya...

Anonymous said...

inilah dikatakan parti politik yang berpolitik
sepanjang tahun. Tidak ada kerja lain, asyik berpolitik saja mengadakan isu memburukkan kerajaan BN yang diterajui oleh parti UMNO. Sepatutnya sebagai wakil rakyat yang dipilih turun pandang menjaga kawasan masing-masing melihat kesusahan rakyat supaya nasib mereka terbela terutama orang Melayu di kawasan luar bandar. Apalah mentali pengundi-pengundi yang mengundi calun parti ini dulu, mungkin mereka tak kisah walaupun mereka hidup susah atau kehidupan mereka dah senang tidak ada masalah lansung. Orang yang jadi wakil rakyat juga yang hidup senang dapat elaun dan beberapa kemudahan lain tanpa memikir nasib rakyat. Tapi perlu ingat jangan mereka fikir akan terlepas nisab pada hari akhirat nanti amanah dan tanggungjawab mereka sebagai wakil rakyat sebab mereka mendapat rezeki dari hasil sebagai wakil rakyat.

Sabundibilikair said...

3 patah perkataan utk 3 org hamPAS yg dungu --- WTF!

Anonymous said...

apa apa pun tukar sejarah dua ekor mankok tu...din puduraya..mat hotel perdana.p/s puduraya dan hotel perdana dah tukar wajah.mangkok dua ekor ni bila lagi

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive