Pelajar UIA Telah Di Kristiankan..!!!!!


Anak melayu yang belajar tinggi2 tapi terserlah kepandaian yang meningkat2, itulah sikap anak melayu zaman sekarang. Apa yang mereka ni belajar dekat UIA tu?? "Universiti ISLAM Antarabangsa" aku rasa buang jer ISLAM dan di gantikan dengan KRISTIAN, "Universiti KRISTIAN Antarabangsa (UKA)" sebabnya pelajar2 disitu sudah di kristiankan. 


Kepada ketua Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Syukri Abd Razab ,anda tidak tak tahu ke perbuatan demo seperti dalam video di bawah ini yang menyalakan lilin adalah seperti upacara program candlelight vigil yang mana satu amalan budaya orang kafir , tidak kira lah ianya mengenangkan perisitiwa yang menyedihkan atau seumpamanya .






Mengapa perlu berdemo nak bawa lilin?? setahu aku lah orang kristian saja yang bawak lilin dan dalam gereja mereka saja yang dipasang lilin. 

Nama sebuah  universiti Islam di  Malaysia  dahulu gah kini  sudah terpalit najis  gara-gara perbuatan budak-budak yang cukup cerdik  SMM yang diketuai pencacai utama Anwar iaitu Syukri Abd Razab .  Walhal Syukri bukan pelajar UIA pun tetapi beliau lah menjadi perancang utama menghasut beberapa kerat pelajar di situ sertai gerakannya .




Hal Ehwal agama Islam telah membincangkan mengenai penglibatan orang Islam dalam aktiviti Candlelight Vigil, di mana di dalam Muzakarah tersebut keputusan yang telah di ambil sebagaimana di bawah ini :- TM

1. Islam melarang umatnya daripada terlibat dalam apa jua amalan yang bersifat ritual atau upacara bukan agama Islam.

2. Candlelight Vigil mengandungi unsur-unsur tasyabbuh dengan Agama Bukan Islam dan boleh menjejaskan akidah Umat Islam

1. Di dalam Islam, cahaya atau api yang dihasilkan oleh lilin dan selainnya tidak memberi apa-apa pengertian berkaitan aqidah dan kepercayaan. Cahaya atau api hanya merupakan satu alat yang dikurniakan oleh Allah SWT bagi memudahkan urusan kehidupan manusia.

Bagaimanapun, api atau cahaya menjadi satu perkara yang amat signifikan bagi agama-agama bukan Islam terutamanya bagi agama majoriti di negara ini iaitu Kristian, Hindu dan Buddha. Amalan Candlelight Vigil khasnya atau kuasa cahaya atau api amnya mempunyai perkaitan langsung dengan ketiga-tiga agama tersebut.

2. Upacara berhimpun di suatu tempat dengan membakar lilin sebagai tanda protes adalah menyerupai amalan agama orang bukan Islam. Hukum Islam jelas melarang umatnya meniru atau menyerupai budaya dan cara hidup orang bukan Islam. Ini berdasarkan sebuah hadith Rasulullah S.A.W. dalam Mausu'ah al-Sunnah, al-Kutub al-Sittah Sahih Muslim: Kitab Al-Aqdiyyah, Hadis ke-18, m.s. 1343 yang bermaksud:

"Sesungguhnya Rasulullah S.A.W. telah bersabda: Barangsiapa yang mengamalkan perkara yang bukan dari pada amalan kami maka ia adalah tertolak". (Riwayat Muslim)

3. Rasulullah S.A.W turut melarang umatnya daripada melakukan sesuatu perkara yang bukan datangnya dari urusan agama, sepertimana disebutkan di dalam Mausu'ah al-Sunnah, al-Kutub al-Sittah Sahih Muslim: Kitab Al-Aqdiyyah, Hadis ke-17, m.s. 1343 yang bermaksud:

"Telah diberitakan kepada kami oleh Abu Ja'far Muhammad bin al-Subhi dan Abdullah bin Aun al-Hilali kesemua daripada Ibrahim bin Sa'ad telah berkata Ibn al-Subhi, diceritakan kepada Ibrahim bin Sa'ad bin Ibrahim bin Abd al-Rahman bin Auf, diberitakan kepada kami oleh ayahku daripada al-Qasim bin Muhammad daripda Aisyah berkata; Rasulullah S.A.W telah bersabda "Sesiapa yang mengada-adakan (mereka-reka) perkara yang baru dalam urusan kami dan perkara tersebut bukan tergolong di dalamnya maka ia adalah tertolak". (Riwayat Muslim). 




14 comments:

Anonymous said...

Bodoh nya budak uia..mampos lagi baik..pegabis beras jer bela budak mcm nie

Anonymous said...

Patutla mcm nak rak sokong Aziz Babi tu ... rupanya geng murtad jugak depa ni .... tahniah ...semoga anda semua dibuang dari pengajian ... dan kerja jual paper harakah ...

Aliffnajmi said...

Sultan bersungguh2 mempertahankan akidah Islam.
Aziz bari bersungguh2 mempertikaikan usaha Sultan tu.
Pelajar2 bangsat ini pulak bersungguh2 mempertahankan Aziz bari.
Hmmmmm.. dunia akhir zaman, dimana yg salah itu yg dipuja.

Anonymous said...

habissss !! Rosaaakkkk !!! kawan pejabat saya seorang kristian gelak berdekah2 tengok students UIA buat macam ni......dia ckp..Apaaaa laaaa lu org Islam buat macam ini..ini gereja punya cara..!! Saya diam tak leh ckp apa2...

Anonymous said...

mohon pelajar yang berdemo rujuk kembali apa yang anda lakukan..ada rakaman..betulkah apa yang anda lakukan??jangan kerana nila setitik, rosak susu sebelanga..insaflah dan ingat kembali tujuan anda di universiti..sebagai peljar, tugas anda untuk belajar..bukan berdemo..

anti bohmau said...

ASTAGHFIRULLAHAL'ADZIIMMM!ASTAGHFIRULLAHAL'ADZIIM! ASTAGHFIRULLAHAL'ADZIIMMM!! Astaghfirullahal'adzimmmm!!

apa dah jadi dgn anak2 melayu Islam di UIA ni? mengapa buat perkara yg bertentangan dgn syarak begini? bila dulu nizar dah kantoi, kamu semua un masih ikut lagi acara yg sesat begini???

MASYAALLAH!! BERTAUBAT LA ANAK2 MELAYU ISLAM! & TOLONG JGN ULANGI BUAT CANDLELIGHT VIRGIL BEGINI...

ORANG LAIN MENGAJI SAMPAI ENGLAND PUN TAK PERNAH DOK KOYA NAK BUAT GINI...

Pasrael said...

Bangsat lu Syukri,penyesat ummah!Moga dberi hidayah keatas kamu.

Anonymous said...

Wahai Zaky, Syukri dan pengikut-pengikut anda ...bertaubatlah sementara pintu taubat masih terbuka.

Jgn kerana asyik berpolitik, aqidah anda jadi bercelaru ..... mengucap cepat.

Cakap berdegar-degar ... grad esok tak boleh buat kerja ...

Anonymous said...

My Christian Iban friend commented in his fb....on the above pics...."waaaa...the christians are involved in the protest?"

Anonymous said...

..UIA ni sama dgn PAS, pakai nama Islam tetapi sejak akhir2 ini lebih cenderong menyokong tindak tanduk puak Kristian. Nampaknya gerakan dakwah Kristian lebih cerdik, licik dan terancang. Sehinggakan secara tidak disedari ada saja puak tertentu yg mengaku sebagai pejuang Islam tetapi menjadi penyokong tegar gerakan Kristian bila timbul sesesuatu isu yg berkaitan dgn akidah Islam.

Kahak Hijau

Anonymous said...

salam to all,,buat pengetahuan semua muka2 dlm gambar tu bukan la dari kalangan pelajar UIA,in fact demonstrasi ini juga bukan dari kalangan pelajar UIA,,tapi dari golongan persatuan solidariti yg majoritinya adalah pelajar UKM,,Syukri yg kononnya president solidariti ni adalah pelajar UKM,dan dia bw geng2 dari UKM,,,sbenarnya perkara ini tidak menjadi isu langsung di UIA malah pelajar sndiri paham akan apa yg berlaku atas Aziz Bari dan menghormati keputusan top management UIAM,,namun ada pihak2 yg menangguk di air yg keruh,,buat pengetahuan semua demonstrasi ini di dalangi oleh PKR,malah mereka telah mengapi-apikan perkara ini dgn mambalacikan pelajar2 yg singkat akal utk menceroboh dan membuat onar di UIA,,buat pengetahuan semua isu surat tunjuk sebab adalah prosedur biasa yg dilakukan oleh kebanyakkan organisasi,,melainkan korg keja organisasi kecik mmg xda prosedur show cause letter-kena buang kerja terus-,,jgn la menghukum membabi buta dgn mangaitkan pelajar UIA dan mencemarkan nama baik UIA dek kerana balaci PKR yg membuat onar di sini,,utk pengetahuan semua nama2 yg terlibat ini sudah dikenal pasti dan dihantar ke pejabat timbalan chanselor hal ehwal pelajar universiti masing2 untuk tindakan selanjutnya,, tindakan tatatertib dikenakan keatas individu yg terlibat kerana menceroboh,dan menyertai perhimpunan haram,,sgt sedih mereka yg mendakwa diri sebagai mahasiswa tidak dpt berfikir dgn waras sehingga sanggup mengikut telunjuk PKR dengan mebelakangkan agama,maruah,dan prinsip diri,,ini kah bakal pemimpin negara kita?dorg ni dok sibuk demo sana sini CGPA 2 point lebih ja,,alahai,,kesian bangsa ku,,bangsa lain dok tepuk tgn tgk betapa bodohnya Melayu ikut telunjuk yahudi

Anonymous said...

YA,ALLAH YA TUHANKU HANCURKAN PKR DAN GENGNYA, KERANA MEREKA PENGKHIANAT NEGARA. LIHATLAH APA DAH TERJADI DENGAN MAHASISWA YANG TELAH DIHASUT OLEH SI ANWAR IBRAHIM UNTUK BERDEMONSTRASI DENGAN MENGABAIKAN PENGAJIAN MEREKA.MAHASISWA YANG BODOH SAJA YANG TERPENGARUH DENGAN ANWAR.

Anonymous said...

Cerita pasal protes la,yg dia org buat tu cara mereka utk memprotes bukan nak menyembah apa2 bodoh punya org.

Anonymous said...

Kalau kat rumah korang takde api korang guna apa?Lilin kan?So aku pun nak kata kau org kristian jugaklah sebab kau guna lilin.Kejap aku nak copy and paste hadis kejap.

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive