"Saya Sudah Berjanji Tidak Mahu Bercakap Lagi" - Nik Aziz



Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (gambar) tidak mahu lagi bercakap dan menjawab soalan daripada media mengenai hudud bermula hari ini.

Malahan beliau turut mengumumkan Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan islam, Pendidikan dan Dakwah, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah sebagai jurucakap rasmi mengenai isu hudud.

Mursyidul Am Pas itu berkata, sekarang sudah sampai masanya untuk melaksanakan hukum tersebut dan bukannya hanya bercakap kosong.

"Saya sudah berjanji tidak mahu bercakap lagi mengenai hudud. Hanya Mohd. Amar seorang sahaja yang akan cakap mengenai hudud supaya tidak celaru.

"Zaman bercakap hudud sudah habis, sekarang masa bertindak, kita sudah buat jawatankuasa, biar jawatankuasa tentukan," katanya kepada pemberita selepas Majlis Perasmian Perlombongan Interbumi Mining Sdn Bhd dan penyampaian sumbangan sempena Aidiladha 2011 di sini, hari ini.

Beliau bagaimanapun menjelaskan pihaknya tidak memberi tempoh masa tertentu kepada Jawatankuasa Pelaksana Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) Kelantan untuk menyiapkan kajian mereka.

Hari ini, Penolong Ketua Pengarang 1 Utusan Malaysia, Zaini Hassan dalam ruangannya Cuit membidas tindakan kerajaan Pas Kelantan yang hanya banyak bercakap daripada bertindak melaksanakan hudud di negeri ini.

Kelmarin, Kerajaan Pas Kelantan mengumukan pembentukkan jawatankuasa teknikal pelaksana Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) Kelantan yang akan dipengerusikan oleh Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob.

3 comments:

Otak Geliga said...

Misi jawatankuasa yg x da expired date.......cantekkk punya pooosigh ni.....senang citer kalau x keluar salah UMNO.....hehehe

x habis2 membelit & berpooosigh....piiiirahh

penganut hamPASngok apa lagi....BERTAKBIRla depa...kesian.....hehehehe

Anonymous said...

hehehe...pork nik ni ingat kita rakyat bodoh ka? selagi dia ngan pakatan, dia kena ubah resolusi buku jingGAY tu dulu...kasi masuk hudud...baru rakyat leh pecaya...kehkehkehkeh..

Anonymous said...

Moleklah.tok ayah...wat ghapo kecek banyok...buat kejo jah.Lamo doh dok kecek..rakyat nok tgok lagu mano perlakasanaan hukum hudud...bendo molek keno buat bangat.

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive