Lim Guan Eng Bacul!!!


Ketua Menteri Pulau Pinang YB. Lim Guan Eng mendakwa Kerajaan Pulau Pinang tidak akan membubarkan DUN serentak dengan Parlimen jika benar Perdana Menteri mengumumkan pembubaran Parlimen pada hari ini.

Namun, jika Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak betegas mahu ianya diadakan serentak, pihak Pakatan Pulau Pinang akan memanggil Sidang Khas bagi mengusul agar DUN tidak dibubarkan serentak dengan Parlimen Malaysia.

Beliau menjelaskan, ianya diputuskan atas sebab pentadbiran Perdana Menteri yang masih tidak melaksanakan pemansuhan Akta ISA secara menyeluruh di samping tiada lagi penguatkuasaan terhadap pengagihan RM500 yang dijanjikan buat keluarga berpendapatan berjumlah RM3000 sebulan ke bawah.

"Lima sebab mengapa Pulau Pinang tidak akan ikut dan tidak akan mengadakan pilihan raya seiring dengan pilihan raya umum Parlimen tahun ini," kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

Datuk Seri Najib sedang mempengerusikan mesyuarat Dewan Tertinggi BN di sini petang ini, yang dijangka antara lain akan membincangkan soal pengagihan kerusi. MPP

3 comments:

Anonymous said...

nampak...inilah kesan bila bangsa cina memerintah...dia tidak akan mudah hendak melepaskan kuasanya. Taklok segera pulau pinang dan kembalikan semula pulau pinang dalam jajahan tampok pemerintahan Islam Malaysia walau dgn apacara sekalipon!!!.

Anonymous said...

YA BRO SETUJU .LIM TAK LAYAK JADI MENTERI.DIA BODOH DAN COMMUNIS.

Anonymous said...

ada fakta sejarah yang menyatakan P.Pinang mesti dikembalikan kepada negeri Kedah.. dulu si Light tu pajak dari Sultan Kedah. Harap ada usaha terutama dari golongan raja yang tuntut kembali P.Pinang.. masalahnya mahukah UMNO sendiri serah kat KEDAH ????

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive