Nik Aziz Mintak Nyawa, Kembalikan Perjuangan PAS Sebenar.


Samada sedar ataupun tidak, Datuk Nik Aziz sebenarnya telah bercakap kosong tentang negara Islam yang kononnya sentiasa diangkat oleh PAS menjadi dasar perjuangan kepada parti itu. Hakikatnya Datuk Nik Aziz mengigau di siang hari dan terbayang-bayang bahawa PAS masih kekal dengan dasar awal penubuhannya dulu iaitu menjadikan Malaysia sebuah Negara Islam sepenuhnya termasuklah undang-undang hudud yang akan digunapakai.

Pada Muktamar PAS yang ke-57 tahun lepas, Presiden PAS Datuk Seri Hj Abdul Hadi Hj Awang telahpun mengumumkan kepada seluruh para pengikut PAS, DAP serta PKR bahawa dasar yang dipegang dalam perjuangan PAS selama ini iaitu untuk menegakkan Negara Islam serta perlaksanaan hukum hudud sudah dimansuhkan serta-merta sempena muktamar itu dan digantikan dengan dasar baru iaitu Negara Berkebajikan.

Apabila isu "muzakarah" antara UMNO dengan PAS meledak semula, banyaklah pemimpin PAS dan rakan mereka dalam Pakatan Haram DAP dan PKR yang buka mulut, Datuk Seri Hadi kata macam ini, Datuk Nik Aziz kata macam tu, Datuk Mustafa Ali kata begini, Mat Syabu kata begitu, Mahfuz Omar buat lawak bodoh, Karpal Singh berulang kali bagi amaran, Kit Siang, Guan Eng, Anwar Berahim semua dah sedia nak kenakan UMNO hanya kerana ketakutan yang tak bertepi mereka terhadap cadangan pembentukan sebuah negara Islam secara rasmi di Malaysia. Sleanjutnya Di Anak Merdeka

4 comments:

Anonymous said...

Muzakarah is cerite lama...now is Mu Zakar ahh! ahh!

Anonymous said...

AGAK2 KO ORG LA PORKNIK NI DAPAT MENGUCAP DUA KALIMAH SYAJADAH KE BILA TINGGAL HUJUNG NYAWA. MENURUT PENDAPATAN AKU SUKAR KERANA DKT 2O TAHUN MEMERINTAH PERMUSUHAN YG DIPERJUANGKAN BUKAN TITIK PERSAMAAN.

KESIAN TUA KUTUK TAK SEDAR DIRI BUKAN DIKUTUK MANUSIA MALAH SELURUH MAKHLUK. MOGA PORKNIK BAHAGIA DI NERAKA KELAK.

Anonymous said...

Pok Nik2...ko banyak terlanjur...
Ko lebih suka sokong tukang TIBAI jubur lebih dari seorang PM Islam yg sah dipilih mengikut Undang2.
Ko lebih suka buat fatwa sendiri semata2 untuk kepentingan puak2 ko dan tuduh pula Majlis Fatwa dgn gelaran2 yg melampau2.
Kubo dah kata maghi...ngumah dah kata gi...
bertaubatlah.....

Anonymous said...

MU NAK ZAKAR KAH???

KALAU NAK JGN MALU2 MINTA...

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive