HOT BEB..!!! Ronnie Liu Menipu Rakyat Selangor Lagi...!!!!


Berdasarkan statistik di atas yang disiarkan oleh akhbar Suara Keadilan, exco kerajaan Selangor, Ronnie Liu, dengan megahnya mengumumkan bahawa TIADA lesen rumah urut yang dikeluarkan kerajaan PKR dan semua rumah urut yang ada telah mendapat lesen dari kerajaan BN. Jumlah lesen yang dikeluarkan BN adalah 571.

Namun, Ronnie gagal menjawab kenapa isu rumah urut tidak timbul pada ketika pemerintahan BN. Kenapa rakyat tidak merasa begitu terganggu dengan 571 pusat urut yang ada? Tetapi rakyat hanya merasa rimas, resah dan marah sejak PKR mengambil-alih pemerintahan?

Bukan sahaja di kalangan umat Islam yang begitu sensitif dengan perkara ini yang merasa terganggu, tetapi juga kaum Cina dan India yang lebih terbuka dengan ‘hiburan’ juga merasa tidak senang. Contohnya, apabila NGO yang diwakili kaum Cina juga mula bersuara mengenai hal ini sejak 2010 lagi. Dan pada 2011, mereka telah membuat aduan rasmi mengenainya namun tidak diendahkan oleh kerajaan negeri.

Pada tahun 2009 juga, muncul satu blog yang menawarkan urutan ‘gay’ di sekitar sheramas, ampang jaya, damansara dan seluruh Selangor secara ‘on-call’. Begitu hebat sekali industri mengurut di Selangor yang bukan sahaja berkembang biak tetapi mengalami evolusi yang hebat sekali.

Tentu sekali tidak semua rakyat Selangor boleh menerima perkara ini sebagai satu lagi ‘hak asasi’ yang diperjuangkan PR. Lalu keresahan di kalangan rakyat pun meningkat.

Sekali lagi ditekankan, iaitu sebelum 2008, tiada rungutan dari rakyat atau mana-mana NGO mengenai ‘percambahan’ rumah urut di sekitar negeri ini.

Dalam senarai yellowpages, terdapat hampir 400 rumah urut yang berdaftar dan bolehlah dianggap yang semuanya wujud sejak zaman BN. Ini bermakna yang lebih kurang 100 lebih lagi tidak berdaftar dengan yellowpages. Tidak salah juga untuk kita menganggap yang semua yang berlesen dan berdaftar benar-benar menawarkan khidmat urutan secara jujur.

Mengikut aduan yang dibuat oleh Wakil NGO yang juga merangkap Presiden Persatuan Terapi Kecantikan Malaysia, Profesor Dr. Clara Chee pada 1 Julai 2011, di Pandan Indah sahaja terdapat lebih 80 pusat urut, 200 di Klang dan berpuluh lagi di Kuchai Lama, Damansara dan Ampang Jaya. Ini sahaja sudah menghampiri jumlah 400 buah pusat urut.

Baiklah, Ronnie boleh menuduh semuanya wujud sejak zaman BN dan termasuk dalam senarai yang 571 yang berlesen.

Tetapi bagaimana Ronnie boleh menjelaskan pusat-pusat urut di bangunan-bangunan yang baru ‘tumbuh’ selepas tahun 2008 seperti di Puchong, USJ, Seri Kembangan, Ara Damansara, Tropicana, Sunway Damansara, Bangi, Kajang dan beberapa tempat lain di Selangor? Jika satu-satu kawasan ini terdapat 30 – 50 rumah urut mengikut kiraan rambang sekali pandang, maka senang-senang kita boleh mendapati lebih 500 jumlah keseluruhannya.

Dan semua rumah urut di bangunan-bangunan baru ini tidak mungkin termasuk dalam 571 rumah urut yang mendapat lesen dari kerajaan BN, iaitu sebelum 2008.

Justeru, dengan menafikan yang kerajaan Selangor ada mengeluarkan lesen kepada mereka, apakah Ronnie secara langsung mengesahkan bahawa mereka semuanya beroperasi tanpa lesen?
Atau dalam ertikata lain apakah Ronnie ingin mengesahkan bahawa ‘ada sesuatu yang tidak kena’ dengan exconya atau kerajaan Selangor sendiri dalam isu rumah urut ini?

Hakikatnya, rakyat bukan bodoh dan bukannya buta. Jika kita berjalan di waktu malam, kita akan dapat melihat dengan lebih jelas apa yang sedia jelas iaitu deretan rumah urut di hampir semua bangunan-bangunan komersial di Selangor.

Jika hanya 571 rumah urut yang bertebaran di sekitar Selangor sepertimana yang wujud ketika pemerintahan BN, tentunya kewujudannya tidak sebegitu ketara dan rakyat juga tidak mungkin akan menjadikannya isu besar.

Jelas, rumah urut di sekitar Selangor adalah jauh berlipat ganda sejak PR mengambil-alih berbanding dengan jumlah lesen yang dikeluarkan BN iaitu 571. Dan majoritinya pula bukannya jujur menawarkan urutan kesihatan.

Ronnie Liu pastinya buta jika tidak dapat melihatnya, dan pastinya bodoh jika menganggap yang rakyat boleh diperbodohkan. Dan apa yang pasti, Ronnie Liu pastinya bukan seorang pemimpin yang baik jika benar beliau mempunyai ‘perjanjian tertentu’ dengan tauke-tauke rumah urut sehingga membolehkan mereka beroperasi tanpa perlu mendapatkan lesen.

Ronnie tidak boleh lari dari memperjelaskan perkara ini, jika tidak, kerajaan PKR Selangor akan kekal dipandang sebagai tidak lebih dari hanya boneka kepada kumpulan-kumpulan kongsi gelap di Selangor.

11 comments:

Anonymous said...

Yang tak de lesen tu bayar bulan2 kpd ronnie liew. Katakanlah satu rumah urut bayar bulan2 RM 1000.
RM100 X 500=RM500,000.00
RM500K X 12 BULAN=RM6 JUTA X 4 TAHUN=RM24 JUTA.

Wow Untung jangan tak Untung ooii!!!

John Stone said...

Selagi boleh nak spin! Ha ha ha..dem!!

Anonymous said...

Hahahah haram jadah punya ronnie...tapi raiyat selangor kn nk perubahan..ha amik ko..oiii pas tak buta kot..pi buang hassan ali..sokong dap h pkr kapir laknat...nk buat huduk kt negeri bn? GUAT LA KT NEGERI SELANGOR TU???MAMPUS LA BYK YG KENA REJAM!!!!

mrbee said...

Kalau org percaya jugak x tahulah. Kalau PR baik sgt kenapa x tamatkan lesen? Tak jujur namanya guna alasan begitu.

Anonymous said...

rumah urut banyak kesan sampingan pengiklanan ubat kuat.

Anonymous said...

Ronnie tu komunis...muka pun muka komunis. B

Anonymous said...

Bangang punya apek.moga ko terbakar kat umah ko smpai rentung

KepalaAngin said...

Setan punye PR....lagi org mau ikut ke

Anonymous said...

punya bodoh roni ni..nak spin lg ke..setiap tahun peniaga kena renew lesen..sama gak lesen rumah urt..so saper yg luluskan sejak 2008-sekarang...sure bertambah/lebih byk compare masa BN..lgpun ada sura bg tahu rumah urut support tabung roni utk p[ilihanraya..kena siasat nih bro..setuju dgn Anon - August 5, 2012 11:38 PM

Anonymous said...

Biasa le tu! Nak tutup pekong di dada, asyik salahkan orang lain je. Rumah urut ni takde mende pada orang PAS sebab dia orang tak leh buka mulut. Sudah dikunci ketat2. Sebab tu dah ada pun rumah urut di Shah Alam yg 90% penduduk adalah orang Islam Puih....

Anonymous said...

Mungkin bukan lesen rumah urut tetapi lesen REFLEXOLOGI hahaha

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive