Penyokong Tian Chua Buat Kecoh Di Mahkamah...!!!


Kes Ahli Parlimen Batu, Tian Chua yang juga Naib Presiden PKR hari ini kecoh apabila sebilangan penyokong Tian Chua bertindak menghalang pihak polis daripada membawa Tian Chua ke pejabat polis di Kompleks Mahkamah Jalan Duta bagi tujuan penahanan sementara sebelum didakwa atas akta hasutan.

Kira-kira 15 orang penyokong ahli parlimen itu dilihat bertindak membuat kepungan dan salah seorang daripadanya memarahi pegawai Polis yang hadir bagi mengiringi Tian Chua.

Turut menghalang Tian Chua daripada dibawa pihak Polis adalah peguamnya, Lathefa Koya, N. Surendran dan Eric Paulsen.

Seorang pegawai ASP Wong Chee Mean, dari jabatan siasatan jenayah Johor Selatan menjelaskan,bahawa mereka tidak berniat untuk menggari dan menahan Chua di dalam lokap, tetapi hanya untuk mengiringi Tian Chua ke bilik polis di kompleks tersebut.

Namun, Latheefa tetap membantah dan berkata tindakan berkenaan boleh dianggap sebagai tindakan penahanan Chua kerana mengehadkan pergerakan dan tindakan itu memalukan pemimpin PKR tersebut

11 comments:

Anonymous said...

Belum memerintah pon dah berlagak mcm puak mrk kalis undang2...sok andakata puak mrk yg mmrintah Malaysia, undang2 bwh tapak kaki mrk...yg akan mrk gunakan ialah undang2 rimba...

Anonymous said...

macamana puak-puak ni nak jadi pemerintah..... tak taulah nasib kita nanti, samseng jadi kerajaan..... nauzubillah....... ya Allah jauhkan ianya dari terjadi ....Amin

Anak Lenggong said...

Sial punya keling...ini la cara kebebasan yang dia nak..perangai lebih buruk daripada binatan didalam hutan..ini belum lagi negara diaorang dapat perintah..kalau dapat perintah negara ..lagi buruk la perangai mereka..mana tau nak menghormati orang lain dan undang2..seolah olah undang2 bapak mereka yang punya.

Anonymous said...

Sombong nya Keling tu.. Polis tu pulak terkedu tak reti nak speaking in English agaknya. "Don't touch me!..you touch I Saman you!" atau pun polis tu takut kena saman?

Anonymous said...

Macam tu punya perangai sombong pun, ada puak puak melayu yang masih nak sokong pkr....boe laaa

Anonymous said...

hoiiii babi2 pkr ..cikgu sewel kat kelantan tu pun kena gari kenapa tian tak boleh undang2 babi apa yg kau orang pakai... kata peguam ...tapi kau orang tak lebih babi lapar sial....

Anonymous said...

Hairan aku tengok Polis Malaysia ni selalu dimarah oleh pebangkang.
Taada rasa hormat langsung kat Polis. Kalau ada masalah Polis juga yang dicari. Mama itu tunjuk terror mana pergi semua yang nak Lempang tian chua ia.

Anonymous said...

Adakah samseng-samseng itu akan menggantikan polis bila PR memerintah? PR tak percaya pada polis yang ada sekarang. Kalau PR dapat memerintah semua polis akan dibuang? Patutlah TC kata akan dibuang kakitangan Awam bila PR memerintah?

Anonymous said...

Kalau aku laaa...aku tampar je keling tu..pastu tampar tian chua babi tu...ada offer beb...sekali penampar dapat rm5000...yg tampar keling tu kira free je laaa...

Anonymous said...

mana polis pencen? mana orang umno?

takutttttttttttttt??

komplen kat TVmacamnakgila tapi tak berani nak hadapi tian chua face 2 face..

Anonymous said...

Semua nak hadi hero... ingat mereka2 ni takut ke dgn polis. mereka lagi seronok kena tangkap. memang ini yg mereka hajatkan. Popular maa... mereka disanjung sebagai HERO dlm kumpulan mereka.

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive