Tian Chua Hilang Sokongan, Dibenci Di Tempat Sendiri


Kebodohan demi kebodohan yang ditunjukkan Naib Presiden PKR ini akhirnya sudah menampakkan kesan dan menghakis keyakinan rakyat. Terbaru, penduduk-penduduk Parlimen Batu mula sedar siapa sebenarnya Tian Chua sehinggakan ceramah beliau di kawasan parlimen sendiri tidak mendapat sambutan seperti PRU12.

Tian Chua seharusnya mengambil jalan mudah dengan memohon maaf terhadap kenyataannya bahawa pencerobohan di Lahad Datu adalah sandiwara. Maka tidak perlu pembangkang mengeluarkan segala jurus untuk menyelamatkan Tian Chua sambil menepis persepsi rakyat bahawa Pakatoon tidak sensitif dan Patriotik.

Bukan pemimpin utama pembangkang sahaja yang bersilat, pemimpin Melayu DAP, Aspan Alias turut berkungfu mengutuk sesiapa sahaja yang mengkritik Tian Chua termasuklah bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Rahim Noor. Diungkit kembali kes Rahim tumbuk Anwar sampai lebam dulu.

Rasanya bukan Rahim sahaja, 1 Malaysia kalau diberi ruang dan peluang akan melakukan perkara yang sama terhadap petualang negara. Selepas hampir 2 bulan menyatakan insiden Lahad Datu adalah sandiwara, Tian Chua cuba kembali ke Sabah untuk memberi ceramah untuk terus menabur fitnah-fitnah terhadap pengawal keselamatan.

Rakyat Sabah sudah sedar dan matang, kehadiran yang tidak diundang itu hanya mampu sampai setakat di lapangan terbang sahaja. Tian ditahan dan terus dihantar balik ke parlimen Batu. Niat hati hendak mengadu dengan pengundi sendiri tapi malang kali kedua Tian Chua hanya mampu meluahkan perasaan pada kerusi-kerusi kosong yang disusun cantik di parlimen Batu.

Adakah ceramah tak dapat sambutan juga sandiwara UMNO, YB Tian Chua? Hahahaa...

Tian sebelum ini telah terlibat dengan pelbagai skandal diantaranya kemalangan yang mengakibatkan kematian anggota keselamatan di Kota Tinggi. Kematian pun Tian Chua spin.

"Ketika tiba dilokasi kejadian, motosikal dan Mercedes Benz bertembung selepas kereta Mercedes dinaiki Tian Chua itu dipercayai masuk ke laluan bertentangan" - Kenyataan Polis

"Kemalangan dipercayai berlaku apabila penunggang motosikal dipercayai seorang anggota tentera memotong sebuah bas yang menghala ke Kota Tinggi lalu bertembung dengan kereta Tian Chua" - Kenyataan Suara Keadilan. Hebat betul diorang ni spin.

Itu baru sedikit. Ada macam-macam lagi pengkhianat negara ini telah lakukan kerosakan di bumi Malaysia ini. Gigit telinga polis, cetus kekecohan, persenda perjuangan wira negara. Inilah Tian Chua.

3 comments:

Anonymous said...

Cuba buka blog ‘Empayar Pemuda’. Cari Hot: UGUTAN BUNUH SEBAGAI UPAH APABILA PENDEDAHAN INI DI-BUAT… #GE13 # PRU13 #TOLAK PR #PG13.
memang sial DAP. tengok jangan tak tengok.

Unknown said...

Orang Melayu jangan sepatutnya menyuruh Tian Chua meminta ma'af. Ini perkara menghina Umno terlalu serious. Kalau Tian Chua meminta ma'af, dia boleh bikin lagi.

Yang sepatutnya, heret Tian Chua ke mahkamah. Kasi dia tekanan mental.

Humbankan mengundi parti Pakatan Racun!!

Anonymous said...

SI MUKA KOMUNIS NI LAYAK DUDUK SORANG2 DALAM SANGKAR AGAR TAK KACAU ORANG...

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive