Lim Kit Siang Dan Lim Guan Eng Cuba Mempengaruhi ROS..!!!


DAP telah mengadakan mesyuarat tergempar untuk 'berunding' dengan Pendaftar Pertubuhan (ROS) bagi mengelak  parti itu mengadakan pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC).

 DAP terus cuba mengelak daripada melaksanakan pemilihan tersebut seperti diarahkan ROS sebelum ini.

Guan Eng masih mahu berdolak dalih dalam isu CEC ini seperti tidak tahu apa yang berlaku.

"Kita hanya mahu dua penjelasan tentang sebab-sebab mengapa dan apa kuasa di bawah Akta Pertubuhan untuk ROS mengarahkan DAP mengadakan pilihan raya semula CEC.

"DAP sanggup mengadakan semula CEC dengan syarat kita diberikan penjelasan berhubung cara yang munasabah, sah berserta fakta," kata Lim Guan Eng dalam satu kenyataan.

Guan Eng enggan memberi sebarang komen kepada pihak media media yang menunggu di situ selepas mesyuarat berkenaan berakhir. Mesyuarat itu berlangsung di ibu pejabat mereka di Jalan Pudu,

Walau pun Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng bersikap besar kepala mereka jangan menganggap DAP kebal dari undang-undang apabila sengaja ingkar dengan arahan Pendaftar Pertubuhan (ROS) untuk mengadakan pemilihan semula parti itu.

Dalam kenyataan Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Aziz Tunku Ibrahim dalam Utusan mengatakan kedua anak-beranak itu seolah-olah mencabar kewibawaan ROS dengan cubaan melanggar undang-undang yang tertakluk di bawah pertubuhan tersebut.

Mereka sengaja mahu memanjangkan isu ini dan berasa diri seperti 'tokong' apabila dengan sewenang-wenangnya boleh mencabar pihak berkuasa.

"Kit Siang sengaja memanjangkan isu ini dengan mencadangkan siasatan awam manakala Guan Eng memberikan dua syarat kepada ROS. Mereka ingat mereka siapa?

"Mereka berdua pernah membuat drama tangisan untuk menarik undi simpati daripada umum. Apabila ada pihak mendedahkan isi kandungan ROS, terus mendiamkan diri, bahkan semasa bertemu dengan pendaftar, tidak pula cuba menyelesaikan isu tersebut, justeru tindakan tegas perlu diambil terhadap mereka berdua," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

0 comments:

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive