PETANI DI SELANGOR DISEKSA OLEH KERAJAAN NEGERI..


Kerajaan negeri selangor yang dipimpin oleh Khalid Ibrahim telah menghalang petani-petani untuk mengusahakan tanah untuk pertanian. Pekara ini telah mengejutkan semua pihak termasuklah petani-petani sendiri..

Dimana lagi untuk para petani ini mencari makan sedangkan sudah bertahun mereka ini menjalankan pertanian untuk mencari rezeki. Projek terusan dan takungan padi yang telah diusahakan Kerajaan Pusat melalui Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani (MOA) bagi meringankan beban petani2 di Tanjong Karang telah ditepis Kerajaan Negeri. Menggunakan kuasa melalui Jawatankuasa Tetap Pembangunan Tanah, Khalid Gagap dengan rakus menyita, mendenda dan menyewa tanah yang diusahakan tersebut.

(SUMBER DARI GELOMBANG RAKYAT)

Jika pekara ini berterusan makin ramailah rakyat di Selangor kebuluran kerana tiada perkerjaan untuk dilakukan, kalau mahu bertani tanah itu akan desewakan oleh kerajaan negeri  mcam mana nak dapatkan keuntungan kalau harga sewa itu mahal dan harga untuk barang-barang lain seperti racun buakan lah murah dengan arus peredaran zaman sekarang ini.

Post By.....MAN LAKSA.

0 comments:

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive