Misi Selamatkan Anak Bangsa Malaysia....!!!


Kekecohan yang berlaku di Mesir telah menjadikan negara itu tempat tumpahan darah dianta rakyat negara itu. President nya yang dikatakan tiadak mahu berundur menyebabkan pergaduhan berlaku di antara puak Mubarak dan puak yang lain.


Rakyat dinegara itu sudah menjadu kucarkacir dengan keadaan yang tidak terkawal sehinggakan pihak temtera terpaksa campur tangan untuk meleraikan rusuhan yang berlaku.

Disebabkan kejadian tersebut tidak dapat dikawal maka kebanyakkan negara telah memanggil rakyat-rakyat mereka yang melancong, berkerja dan belajar disana supaya keluar dari Mesir secepat mungkin untuk mengelakkan kejadian yang tidak diingini berlaku kepada mereka.


Dari pihak Malaysia pula, Perdana Menteri Dato Sri Najib telah mengarahkan rakyat Malaysia supaya pulang ketanah air secepat yang mungkin dan yang mana masih berada disana diarahkan berlindung di kedutaan Malaysia disana sementara menunggu bantuan dari pada pihak Tentera Malaysia, MAS dan AIR ASIA.


Maalaysia telah menghantar Kapal Terbang Ttentera Udara untuk membawa rakyat Malaysia pulang ke tanah air dan Kapal Tentera Laut yang berda di Teluk Aden pula akan membawa rakyat Malaysia untuk berpindah dari Mesir ke Arab Saudi.


Kesemua pelajar-pelajar Malaysia yang belum menghabiskan pelajaran disana diharapkan bersabar perjuangan anda semua masih belum selesai dan diharapkan anda semua dapt pulang dengan selamat ke tanah air.



Post By.....MAN LAKSA 

0 comments:

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive