Khalid Gagap Joli Duit Yayasan Selangor


Akhirnya Khalid Gagap tercungap2 nak menjawab kerugian yang dialami oleh Yayasan Selangor. Beberapa hari lepas laporan audit Yayasan Selangor telah dikeluarkan dan laporan tersebut menunjukan penurunan keuntungan keatas Yayasan tersebut.

Pada tahun lalu Yayasan Selangor telah mengalami kerugian sebanyak 7.41 juta, ini menunjukan pengurusan dana yang tidak telus menyebabkan kerugian yang berlaku. Khalid sebagai pengerusi Yayasan harus peka dengan pengurusan yang dijalankan.

Khalid2 macam mana bleh jadi macam ni....menjawab la wahai Khalid ini lah masanya untuk memberi penjelasan dan adakah PR akan turun padang untuk membantu.

Adakah kerugian yang di alami oleh Yayasan Selangor ini di sebabkan oleh penyelewengan ornag2 yang tertentu? tetapi Khalid harus ingat, beliau sebagai Pegerusi Yayasan Selangor dan seharusnya peka dengan setiap perjalanan dalam pengurusan kewangan di Yayasan itu.

Perbelanjaan yang tidak telus, tidak berkhemah dan tidak munasabah menyebabkan kos perbelanjaan Ulang tahun ke-40 Yayasan Selangor mencecah hampir RM 1 juta. Khalid kena bertanggungjawap kerana telah diamanahkan mengetuai anak syarikat dan beliau seharusnya menjaga sebaik mungkin daripada berlakunya penyelewengan.

Ini baru Khalid menjadi pengerusi Yayasan Selangor, belum lagi anak-anak syarikat Kerajaan Negeri yang lain. Khalid sememangnya telah melakukan kesilapan besar apabila melantik individu yang tidak berkelayakan dan berkredibiliti menerajui Yayasan Selangor sehingga berlakunya penyelewengan menyebabkan kerugian sehingga RM 7.41 juta.

0 comments:

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive