Mahathir Di Hina Dalam Khutbah Jumaat!!!!


Minggu lepas pada hari jumaat sebuah masjid di Taman Tun Dr Ismail telah berkhutbah jumaat seperti biasa dan didalam ucapan khutbahnya telah menghina Tun Mahathir yang mengatakan beliau itu seorang yang Fasiq, bergema kedengaran suara imam itu berkata begitu di hadapan makmum yang hadir.

Pekara sebegini tidak sepatautnya berlaku dimana2 masjid dan ini adalah kejadian yang kedua telah berlaku, sebelum ini di Pulau Pinang dimana nama ketua menteri Pulau Pinang telah di agong-agongkan dan bukan YDP.

Dr.M begitu tenang dengan kejadian yang memalukan diri beliau di rumah allah, malah beliau sudah biasa dengan tomahan sebegitu dimana banyak lagi gelaran yang telah beliau terima semenjak beliau menjadi Perdana Menteri.

Tun M tidak menghadapi sebarang masalah dengan gelaran2 sedemikian. Banyak gelaran yang dilihat lebih 'menarik' sebenarnya. Mahafir'aun, Mahazalim, Yahudi Melayu, Kafir dan banyak lagi. Lebih teruk lagi, PAS sehingga mengadakan Solat Hajat bagi membela Anwar yang dahulu digelar Al Juburi dan meminta Allah melaknat kepimpinan Tun M.

Inilah yang dinamakan menyalahgunakan Islam sebagai strategi politik. Inilah yang dinamakan menyalahgunakan Masjid sebagai medan pertarungan politik. Pendirian bertukar mengikut situasi dan kepentingan politik. Banyak lagi sebenarnya bukti2 jelas bahawa pendirian Tun M ini adalah benar dan tepat. Daripada apa yang terlihat kita mengenai Tun M dan PAS, fikirkan sejenak, siapa sebenarnya munafiq? Siapa sebenarnya Fasiq?

3 comments:

Anak Jawa said...

salam,

apakah dosa orang yang mengaibkan seseorang itu sedangkan kepastiannya hanya berlandaskan politik sempit pas sahaja ?

seorang imam, tapi, khutbah yg disampaikan berbaur politik. daripada mengata orang, lebih baik mengata diri sndri. jangan muflis di akhirat nti kerana tanggungan dosanya apatah lgi, ramai jemaah yg hadir. kerana tiket syurga, mreka lancang ntk mengata orang

hangkedee said...

Kita manusia biasa yang tidak sunyi dari kesalahan.Dunia ibarat perempuan tua yang berhias indah.fikirkan lah.hidup umpama persingahan mengambil bekalan untuk suatu perjalanan yang jauh.

Anonymous said...

mungkin iman itu berkate kepada owg len atau pun ade ssb tertentu...kte tidak boleh pertikaikan ape yg imam 2 kate,,,...adakah anda mendengar sendiri dari telinga anda ape yg imam itu cube sampaikan.??????????
..anda ade dimasjid itu ke pade ari itu?????????????

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive