Adakah Anwar Ibrahim Dari Anak Luar Nikah????


Umum harus mengetahui dan bertanya kenapa Anwar tidak pernah mengangkat salasilah diri dan keluarganya untuk menjadi tatapan dan perbincangan umum tidak seperti pemimpin-pemimpin lain yang banyak menceritakan mengenai salasilah keturunan dan latar belakang keluarga.

Mak Yan dikatakan bukan bonda sebenar kepada Anwar Ibrahim sebaliknya hanya merupakan mak tiri sahaja, kerana Anwar dikatakan mempunyai ibu dari keturunan Cina hasil hubungan Datuk Ibrahim dan seorang perempuan Cina.


Keluarga Rosak


Buku pertama yang mendedahkan serba sedikit berkenaan latar belakang keluarga Anwar adalah buku ’50 Dalil Mengapa Anwar Tidak Boleh Jadi PM”

“Anwar dari keluarga yang rosak. Bapanya, Ibrahim Abd. Rahman mengambil orang gajinya sebagai isteri menyebabkan ibu Anwar Hajah Che Yan hidup tertekan dan mengidap lumpuh.

“Mokhtar, adik Anwar pula penagih dadah. Keluarga yang tidak begitu senang dulu sekarang menjadi kaya raya bila Anwar menjadi Menteri Kewangan”,

“Banyak masa Mokhtar dihabiskan di Indonesia kerana masalah perbadi yang dihadapinya. Masalah tersebut boleh menjejaskan reputasi Anwar sebagai ‘politician’ Malaysia serta imej ‘Pak Sheikh’nya.

“Kerana itu Anwar seboleh mungkin cuba ‘menyembunyikan’ kekanda sulungnya itu. Untuk rekod, kekanda sulungnya ini tidak berkahwin semasa hayatnya.

Seorang lagi adik perempuan Anwar (yang kurang dikenali) telah berkahwin dengan seorang bekas polis pengawal peribadi Anwar yang bersara pada era reformasi 1998, juga bernama Mokhtar.

Mokhtar, adik ipar Anwar ini, bertindak sebagai kakitangan pengiring Anwar, tugas sama ketika dia dalam perkhidmatan polis.


Barangkali kerana latar belakang keluarganya yang sebegini, maka Anwar mengambil keputusan untuk menyembunyikan salasilah keluarganya dan memperbesarkan mengenai ‘kehebatan’nya sebagai pemimpin.

Tetapi dalam konteks Melayu-Islam, walau sehebat mana pun seseorang itu, tetap kembali kepada persoalan asas. Siapa dia itu ? Siapa ibu bapanya ? Bagaimana susur galur keturunannya ? KLIK DISINI


10 comments:

ALahaI sI LunCAi said...

LENTUK SUKMA..PATUTLAH NUAR CAIR.

Nina Arin said...

wow.. kalau anak luar nikah org UMNO bape ramai plak?? mesti tak terrrrr... KIRE kan... padanla yang join tu ramai yg rosak2 belaka.. satu keturunan kot..

Anonymous said...

cuba siasat siapa punya setesen minyak Mobil yang bersebelahan Poliyteknik Seberang Perai (pemunya yang awal)?.ada sangkut paut dengan DSAIkah?.nampak macam ada songklap saja.hidup segan mati tak mahu.

PAS Tulen said...

Undi PAS dapat pahala. Syukur alhamdulillah.

http://www.youtube.com/watch?v=J1_VVwlxIck&feature=player_embedded&t=225

UMGOKK POLITIK KOTOR said...

haha bodo gila blogger ni, xdek modai dah nk serang anwar, seghupe utusan ler engko ni.

bodo bangang umngok wei ko terang pasal ekonomi n kebajikan rakyat la itu isu utama politik bukan isu2 bangang2 ni.

rakyat dok mderita skarang kenaikan harga barang gaji di masih takuk yg sama, bodoooh,

Anonymous said...

entah bodoh nak mampus. skang isu harga barang naik bodoh.. ko suka ke barang naik? ko komen lah cikit pesal kerajaan be haram jadah nih.. ko nih mcm xde modal je. bodoh punya umngokkkkk. henti2 lah bukak aib org . ko nih tak penah g sekolah agama ke?? kasihan mak bapak ko hantar ko pegi sekolah agama. memalukan jeee

OrangJhr said...

bodohnya budak yang asyik menjerit barang naik harga? Mana ada harga turun ngok>
ini Tahun 2011
ko ingat ni tahun 40 an 50 an 60 an 70 an 80 an 90 an
Dulu bapak suruh beljar keje bagus2 ko pemalas
skrg ko keje gaji RM1000 nak melalak kerajaan bodoh
ko ingat lau DAP jadik kerajaan pun barang akan turun?
ko ni mimpilah
lagi 9 tahun nak masuk 2020
ko ingat tahun tue, gula rega RM1.50 g???
Kerjaan dan bagi mcm2 subsidi gula, beras, minyak masak, tong gas dan bla bla bla.. dah bgus weih...
Nak rasa gomen cap parti roket, persilakanlah
baru t ko tau langit tinggi rendah
baru tau ko melayu bodoh ke bangang bila parti roket perintah Malaysia... 2 x 5 daaaa, tapi lagi dasat, langsung xdak SUBSIDI!!

Anonymous said...

Kononnya lahir dalam era 60an, 70an, 80an dan 90an tapi pemikiran ala 30an. Apa barang ni Bro??? Harga barang pasaran pun ada ni tapi pemikiran puak-puak yang menentang ni koman!!!

Anonymous said...

Kononnya lahir dalam era 60an, 70an, 80an dan 90an tapi pemikiran ala 30an. Apa barang ni Bro??? Harga barang pasaran pun berubah dari harga lama ke harga baru ikut perubahan zaman...tapi pemikiran puak-puak yang menentang ni koman!!!

Anonymous said...

Otak-otak melayu sekarang yang bodoh menyalak sesama sendiri sedangkan cina berteriak dan bertepuk tangan menipu melay-melayu yg bengap dan pak turut nie...aku malu jadi melayu....baik jadi bangla...banyak boleh buat duit!!

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive