Lim Guan Eng Tidak Benarkan Laungan Azan Dan Bacaan Al-Quran Di Pulau Pinang...!!!


Tidakan JHEAIPP yang menghantar surat pekeliling kepada semua masjid2 dan surau2 di seluruh Pulau Pinang supaya tidak lagi menggunakan pembesar suara untuk melaungkan Azan dan Bacaan Al-Quran amatlah mengecewakan umat islam kerana tunduk dengan tuntutan itu

Azan dan Bacaan al-Quran yang berkumandang dikatakan mengganggu orang yang sedang tidur mahupun yang berada dirumah atau pun di dalam masjid. Nampaknya tanda2 kecil kiamat semakin hampir, agama islam di Pulau Pinang telah ditindas sebegitu rupa.

Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pualau Pinang (JHEAIPP) sepatut tidak berbuat begitu kerana jabatan tersebut  sepatutnya menolak tindakkan tersebut dan mempertahan kan agama isalam bukan mengikut telinjuk orang kafir laknat. Ini tindakan yang biadap dan kurang ajar tindakan ini seperti meghina YDP Agong yang menjadi Ketua Agama islam di malaysia.

Pekra sebegini menampakan dimana kerjaan negeri yang diperintah DAP RAISIS...!!!!

20 comments:

Anonymous said...

napa benda jadi pada pemerintahan pr di negeri ini. masa bn perintah pas tak pernah bantah, kita tengok apa reaksi mereka la ni

Anonymous said...

tak payah nak tengok reaksi mereka, dah boleh agak kecuali dewan pemuda pas sahaja. itu pun kalau terus berani

Anonymous said...

kalau PAS senyap itu menandakan dia confirm bersekongkol dgn DAP walaupun berkaitan dgn agama Islam ..kita tunggu dan lihat ...

Pas Menghancorkan said...

Paslah yang membunuh Islam di Tanah Melayu,

haji hadi = haji babi
nik ajis = Nik najis

apa pas boleh buat lagi..nak salahkan Umno..sekarang di selangor Pas salahkan Hasan Ali & Jais..

Anonymous said...

INI MENUNJUK ORANG MELAYU ISLAM MALAYSIA SEMUA BODOH PENGECUT KEPADA KAFIRUN LAKNATALLAH. NEGARA MELAYU DAN ISLAM ADALAH UGAMA RASMI SEPATUT PERKARA INI TIDAK BERLAKU...BODOH KAMU SEMUA.....

sesejuk mata memandang said...

Wahai orang melayu Pulau Pinang, jangan dengar nasihat tidak boleh azan, negeri ini melayu punya.. depa cuma perintsh sahaja.

jangan dok melolong , jangan dok melalak, jika sekali terjebak teruskan saja. tak guna bisinmg, jika nak azan buat sahaj , jika nak baca quran buat saja. Mai kta tengopk puak puak Guan Eng nak buat apa.

Anonymous said...

WOIII NI DAH JADIK KES BERAT NIII!!! SAMPAI BILA BABI NI NAK BERMAHARAJALELA DAN MELAYU DAYUS KAKI BODEK DI PULAU PINANG NAK MENJILAT JUBO GUAN ENG??

Anonymous said...

SYAITAN SYAITAN DALAM PR DAH MENGANAS UMAT ISLAM..SO BANGKITLAH DAN BERSATU SUPAYA MARUAH UMAT ISLAM TERPELIHARA

Anonymous said...

Apa lagi Melayu dan Uamt ISlam P.Pinag nak tunggu??? sampi kene tindas mcm tue sekali still diamkan jer ker...

Klu kerajaan BN buat salah mcm tue bukan main lagi PAS menyalak2...ni DAPigs buat kenapa diam jer..mana pergi melayu PP ni...Umat di PP mana?? x kan nak tunggu org luar masuk PP mengamok kat DAPIgs..

Itu baru DAPigs dapat PP..bygkn klu diorang dapat Malaysia, mmg akan jadi mcm singapore la...singapore pun ada baik lagi...

Menyirap jer darah aku bulan2 pose ni....

Anonymous said...

patutla nak buat pilihnraya masjid, nak lantik pro ustaz lim rupanya..PAS akan cakao, "untuk menghormati saudara bikan islam"

Anonymous said...

Ramadan kali ni benar2 mencabar umat Islam Malaysia.. x abis kes murtad, dtg kes ni lak..

Anonymous said...

Bagaimana pulak cina2 lakhanat yg membakar colok yg sebesar batang pinang megeluarkan asap hingga mengangu penduduk setempat? Bukan hanya mengangu waktu tidor tp mengangu sepanjang hari.

Anonymous said...

SEKARANG ORG KAFIR LAKNAT SUDAH MULA MEMBUAT ONA DENGAN ORG ISLAM MEREKA CUBA NAIKAN DARAH ORG ISLAM SUPAYA ORG ISLAM DIMALAYSIA INI MARAH DAN TERJADI NYA RUSUHAN KAUM ITU YANG BABI ANUAR MAHU KERANA MEREKA TAHU MEREKA SUDAH KALAH SEBELUM PRU 13.KEPADA ORG ISLAM DIMALAYSIA INI HARUS BANGKIT MENETANG SIKAFIR LAKNAT NI TERMASUK ORG ISLAM YG BERADA DIBAWAH TELUNJUK KAFIR HARBI NI JANGAN SAMPAI ALLAH BALAS LEBEH TERUK DARI TSUNAMI INGAT LAH ISLAM ITU UGAMA ALLAH BARANG SIAPA YG MENGHINA UGAMA ALLAH PATUT DIPERANGI HABIS HABISAN PISABILILAH.

Dot said...

adik-beradik PAP s'pork kan?

Anonymous said...

Tambah ajinomoto lebih ni. Kat dalam berita harian tada cakap pun x bole azan. Aduipun

Anonymous said...

pas dah ternyata kaki belit dan putar alam agama serta bodoh dalam semua benda.. siapa undi pkr lagi bodoh sokong pro yahudi dan jadi anjing barat.. yg kat malaysia pulak ramai liberalis yang suka jilat makan taik cina zionist dan propaganda barat.. akibatnya.... ini lah akan berlaku satu persatu..

Anonymous said...

Sebagai orang luar ...rasa nya tidak patut menyalahkan bukan islam (DAPigs) akan tetapi salahkan diri sendiri..sebab nya kerana umat islam di Malaysia sudah makin jauh dari ajaran islam yang sebenar. Contoh paling senang ia lah tidak ada persepahaman antara sesama islam (UMNO dan PAS)...justeru itu Allah tarik balik nikmat (secara perlahan) yang telah di berikan kapada umat islam selama ini. Sepatut nya kita ambil *musibah* ini sebagai pengajaran. Walau macam mana sekalipun rasa nya masih belum terlambat untok balik semula ka pangkal jalan.

Abd Razak said...

setahu saya hanya bacaan alquran melalui pembesar suara saja..azan tidak termasuk..
jangan memfirtnah dibulan ramadan beb!
aku sokong walau pun aku org umno.yg betul ,betul lah.cuba korang fikir sepanjang hari dan sepanjang malam bacaan alquran melalui speaker,macamana kita dirumah nak bersolat silap2 bacan kita boleh tersilap terikut2 bacan dari speaker tu..anak2 nak buat kerja rumah pun terganggu.azan memang tak dilarang oleh nabi.nabi pernah melarang sahabatnya dari membaca alquran dgn suara kuat.

Anonymous said...

apa hukum org lain bakar colok menggangu org
waktu siang /malam macam bau taik kan terganggu
pak lebai nak sembahyang bunyi loceng bising bising.tolong pak mufti p.pinang buat fatwa.budak
sekolah pun boleh jawap.baca alquran amat baik.
sila fikir jihad yg lebih besar bukan jihat nak
jaga hati bukan islam.jihat ekonomi,it,enginearing n lain lain utk majukan
ekonomi bukan melayu aje tapi umat islam sejagat
terutama kebuluran di somalia.benda benda kecik
seperti isu ini tak payah dikeluarkan memalukan
umat islam malaysia aje.

Anonymous said...

nampak gaya PP dah nak jadi SPORE. rakyat yg pilih kjaan PP,nak cuba rasa PR memeritah nak tukar selera konon.Rakyat yg memilih kjaan PR patut sedar le sikit pemerintah ni bukan spt tukar baju seluar.apa dah jadi skg ni agama islam dah dipersendakan oleh agama lain.pandangan saya rakyat yg bersalah,pasal pemimpin tu rakyat yg pilih.wahai saudara ku bangsa melayu dan beragama islam yg yg duduk dibawah negeri pemerintahan PR, berfikir le secara rasional dimasa PRU 13 nanti

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive