Nak Lari Daripada Kes Jabatan Kimia Dipertikaikan..!!!



Kewibawaan Jabatan Kimia kerajaan dalam mengendalikan analisis DNA dibangkitkan dalam perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini ─ dengan pasukan pembela mempertikaikan sama ada ia memenuhi standard antarabangsa.

Pasukan peguam Anwar memberitahu Mahkamah Tinggi bahawa dokumen-dokumen menunjukkan makmal kerajaan itu, yang terletak di Petaling Jaya, belum lagi menerima tauliah American Society of Crime Lab Directors (ASCLD). - Malaysia Insider KLIK DISINI dan DISINI

3 comments:

Anonymous said...

..selepas ini Anu War akan mempertikaikan penubuhan negara Malaysia kerana tidak menepati kehendak standart antarabangsa..sungguh bijak barisan peguam Anu War Pandikutty.

Mordecai Kucai said...

Amat lah malang sekiranya analisa profil DNA Anuwar tidak di buat di luar negara sebagai kawalan. Seperti mana yang pernah di buat dalam perbicaraan liwat Anuwar dulu.

Mungkin ianya telah di buat dan ianya akan di bentangkan kemudian untuk memberitahu ikhtiar kosong menghentam Jabatan Kimia adalah sia sia.

anti rasuah said...

Terima saja lah realiti kes ini. Pakar2 mat saleh ini bukan calang2 orangnya--mereka ini bertaraf antarabangsa. Pakar2 Malaysia pun belajar dari mereka juga--mana ada pakar Malaysia yang bertaraf antarabangsa. Kalau pendakwa ingat mereka ini tak betul, bawa saja lah pakar antarabangsa yang sudi datang untuk REBUT dakwaan mereka.
Australian DNA expert Dr Brian McDonald told the High Court in the Sodomy II trial today that he was puzzled as to how sperm could still be retrieved 98 hours after a complaint of sodomy.
McDonald: The literature suggests a one-plus sperm after 56 hours, and it would be a low sperm count. In this case, it was kept another 48 hours at room temperature. I would say any sign of sperm would not exist at all.
Aku hairang kenapa u orang mati mati nak sokong Najib dan kerajaan yang tidak boleh dipercayai serta korup--ini bukan aku yang kata--tetapi Perak Mufti Harussani Zakaria had once advised Prime Minister Najib Abdul Razak that it is the government's "weaknesses" and "corrupt" practices that have divided the Malay community, he revealed today.
"I told Najib, 'Datuk Seri, the Malays are split because this government is very weak, betrays trust (tidak amanah) and is corrupt,"--Orang ini bukan calang2 orangnya--ia merupakan Ulamak No1 Malaysia yang pro kerajaan--tetapi dia sendiri mengaku kerajaan Najib tidak boleh dipercayai dan korup serta lemah.

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive