Arahan Dari Anwar Ibrahim Untuk Rempuh Dawai Berduri..!!!


Sejurus Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi arahan kepada para demonstran untuk berpaling ke kanan (dengan membelakangkan polis), keadaan mulai tegang apabila mereka mula merempuh kawasan larangan sehingga tembakan gas yang pertama kedengaran.

Polis yang mengawal ketat kawasan utama Dataran Merdeka itu mulai dirempuh para demonstran yang mulai berkumpul seawal pagi untuk perhimpunan Bersih 3.0 ini.

Para demonstran mulai berpusat di hadapan Dataran Merdeka dan beberapa pemimpin seperti Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali, Chegubard turut menyampaikan ucapan ringkas.



Selama hampir seejam pelbagai ucapan dan laungan dilakukan seperti ‘Bersih….Bersih’ memecahkan kawasan Dataran Merdeka, klimaks perhimpunan ini bermula selepas Anwar selesai memberikan arahan pertamanya.

Anwar, Lim Kit Siang, Nurul Izzah Anwar yang dibawa dan duduk di atas van mulai hadir ke Dataran Merdeka jam 2.45 petang.

Kira-kira jam 3 petang keadaan mulai kecoh dan pihak FRU mula menembak gas pemedih mata kepada para demonstran.

Dianggarkan lebih 80,000 demonstran berpusat di sekitar kawasan Dataran Merdeka bagi menuntut pilihan raya bersih dan adil.

Drama Bersih 3.0 belum berakhir apabila pasukan FRU sebanyak lima trak mulai berada di Jalan Tunku Abdul Rahman (TAR).

Demonstran berbaju kuning yang dianggarkan ratusan orang itu masih belum berputus asa dan setia berkumpul di hadapan pasukan FRU tersebut.

Seramai 30 anggota FRU masih berjaga-jaga dan melepaskan gas pemedih mata dan menembak water cannon ke arah para demonstran.

Kedegilan para demonstran membawa padah apabila FRU untuk kali ketiga menembak water cannon sehingga mereka lari bertempiaran.

11 comments:

Anonymous said...

Dalam isu ini yg harus dipertanggungjawabkan dengan pencerobohan ke dalam Dataran Merdeka oleh demonstran ialah si Anuar Ibrahim. Anwar telah melanggar arahan atau perintah mahkamah dan wajib disabitkan dengan perlakuan biadap dia. Nafsu ganas dia menghalalkan segala2nya ...

anamas said...

ANWAR IBRAHIM SEBENARNYA SUDAH TIDAK WARAS LAGI.PATUT DIBAWA JUMPA PAKAR PSAIKITRI UNTUK RAWATAN PENYAKIT GILANYA DARI MUDA HINGGA TUA NAK MAMPUS....MASIH TAK BERUBAH.

Anonymous said...

aku tak tahu nak cakap..tapi hati aku terlalu marah dengan perangai anuar perangai ambiga.perangai setan2.. termasuk tok guru yg aku sanjugn dulu..nik aziz.. mereka tak sudah2 nak kan kuasa dengan cara tak halal.

yang jadi mangsa anak2 bangsa kita.. melayu.. "ya Allah.. kot turun kan azab kepada mereka mereka yang busuk hati ni, mereka bukan mebawa islam yang sebenarnya, hati mereka dah ke arah ke iblisan.. mereka bertempur sesama islam, Ya Allah, lindungi lah kami penduduk malaysia dari mereka2 yang berniat jahat ini. amin"

abuwafiy said...

amin..

Anonymous said...

MACAM SIAL JA PERANGAI PUAK2 PENDEMO TU. ANWAR TU SEBENARNYA SAKIT JIWA DAH. KENA PENYAKIT GILA BABI. SIAP NGN NURUL IZZAH PN DAH ADA CKIT2 CIRI2 PENYAKIT GILA BABI TU. BAB NIK AZIZ TU PULAK, DIA BUKANNYA ULAMA..TAPI "PUKIMAK". SUKA2 KUAR FATWA SENDIRI WAJIB SERTAI BERSIH 3.0. MAZHAB MNA LA NIK AZIZ PUKIMAK NI GUNA!! DIA INGAT DIA TU SUCI SGT KE? NIK AZIZ NI PUN DAH 3SUKU JUGAK OTAK DIA. MERENG.

Anonymous said...

Kalau kita nak hindarkan gejala2 nie dari berlaku dan berlarutan..PERSOALANnya..Apa kah tindakan yang bakal Kerajaan ambil terhadap/keatas 'INSTIGATOR' rusohan nie...Ada berani kah.?ATAU akan tersengeh sengeh dan memperkecilkan sikap biadap mereka.?

Anonymous said...

Kerajaan takut sangat, mereka biarkan polis jadi mangsa, sampai bila nak berlembut, belum pasti rakyat mahu undi BN Yang penakut Dan tidak tegas.. lepas ni banyak lagi rancangan puak2 setan rancangkan untuk merosakan fikiran rakyat sebelum pilihanraya.. kerajaan pasti tak berani bertindak.. memang pasti...

Anonymous said...

pelik..korg yg mngundi n myokong x penah buat solat istiharah ke..ngaku islam tpi ngutuk sesame islam.haha klaka.
-azman

Anonymous said...

80000 malaun yg taksub kepada Dajal Al-
Juburi telah melakukan kemusnahan. Cepatkan PRU13, kita ajar binatang-binatang ni!

Anonymous said...

Orang Melayu jugak yang berpecah dan mengundi PR, sekarang nyata PR tu kuda tunggangan DAP. Padan muka Melayu...PRU13 ni pilih la lagi Anwar...biar kita jadi macam Melayu Singapore, nak kentut pun kena mintak permission.

Anonymous said...

ABU

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive