Guan Eng Beri Rasuah Kepada Tunku Aziz..!!!


KUALA LUMPUR, 16 Mei − Lim Guan Eng hari ini enggan untuk melakukan “serangan balas peribadi” terhadap bekas Naib Pengerusi DAP yang telah meletak jawatan.

Tunku Aziz Tunku Ibrahim yang sebelum ini mengatakan Setiausaha Agung DAP itu telah menghinanya apabila mengemukakan tawaran sebelum beliau meninggalkan parti pada malam Isnin lalu.

Malah, Ketua Menteri Pulau Pinang ini sebaliknya berterima kasih di atas jasa Tunku Aziz sebagai Naib Pengerusi Kebangsaan DAP selama empat tahun sebelum ini.

"Saya tidak ingin bertukar serangan peribadi dengan Tunku tetapi ingin merakamkan penghargaan parti atas jasanya selama empat tahun sebagai Naib Pengerusi Kebangsaan DAP,” kata Lim (gambar) dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut kenyataan tersebut, Lim mengesahkan telah menerima surat perletakan jawatan daripada Tunku Aziz yang juga merupakan pengasas kepada Transparency International Malaysia semalam, dan telah cuba untuk menghubunginya, namun gagal.

"Saya telah menerima surat perletakan jawatan Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim daripada Parti DAP semalam.

“Saya telah mencuba untuk menghubungi beliau sejak pengumumannya untuk meletakkan jawatan pada hari Isnin, tetapi tidak berjaya,” kata Lim lagi.

Tunku Aziz sebelum ini dipetik laporan The Star berkata, Lim cuba memujuknya dengan menawarkan jawatan tinggi dalam Penang Institute dan “menawarkan pelancongan sebagai umpan.

"Kemudian semalam, Zairil Khir Johari (setiausaha politik Lim) menghubungi saya dan menawarkan pendapatan berjumlah RM50,000 jika saya bersetuju.

"Ia adalah satu penghinaan, dan saya rasakan ia datang daripada individu yang langsung tidak mempunyai rasa hormat. Adakah beliau merasakan saya orang yang macam itu?

Individu ini tidak mempunyai rasa hormat. Perkataan yang paling sesuai untuknya adalah biadap,” katanya dipetik akhbar Inggeris tersebut. Semut Hitam

4 comments:

Anonymous said...

sememangnya cina komunis (lu olang semua adalah pendatang haram) perasuah. mana ada cina yang tak rasuah? apa lagi bila nak kan sesuatu. tapi tak boleh salahkan mereka saja, yang ada kuasa tak kisah asalkan dapat habuan. tengok saja kawasan balak dipahang ... lesen nama milik siapa?

Anonymous said...

Mungkin Zairil care to explain dengan kata2nya kepada media hari ini..'“When it became clear Tunku did not wish to be re-nominated for another term as a senator, we, at the Penang Institute, saw it as an opportunity to recruit a public intellectual with a valuable global network.'

Bercanggah dengan apa yang dikatakan oleh Tunku Aziz....Nak cover ke Zairil.?

Anonymous said...

LGE and Zairil should be sued for bribing their former comrade. Make it a corruption case, bring these two politicians to court!

Anonymous said...

LIM GUAN ENG MIOW! MIOW! SO MUCH OF YOUR C.A.T.
WHERE ARE ALL THE TRANPARENCY...ACCOUNTABILITY AND INTEGRITY YOU AND DAP ALWAYS BARKING.LU CAKAP TAK SELUPA BIKIN.LEADERSHIP INTEGRITY BY EXAMPALE MAU RASUAH OLANG RM50,000.ITS SO PATHETIC.

BIG BOSS LKS BETTER GO TO SPRM GOT REWARD FOR WHISTLEBLOWER MA HA...HA...

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive