HOT BEB..!!! HADI AWANG MINTA SEDEKAH DENGAN PELAJAR-PRLAJAR DI MESIR


Tahniah diucapkan kepada kepimpinan Presiden PAS Malaysia Tuan Guru Hj Hadi Awang kerana berjaya mengutip dana PRU13 daripada Mahasiswa Malaysia di Mesir ( kebanyakan pelajar pengajian islam) sebanyak 12.000 Egyption ( RM 6315.78) yang bertempat di Hayyu Sadis ,Nars City Kaherah.Ini adalah anjuran daripada sayap politik PMRAM iaitu S.U.A.R.A yang begitu agresif sejak akhir-akhir ini membantai kerajaan.Sebenarnya saya tidak pelik sekiranya ramai pelajar Malaysia di Kaherah ini menyokong PAS dan Pakatan Rakyat kerana mereka dari mula sampai lagi mereka telah di asuh untuk memberikan sentimen Anti-Kerajaan kepada pelajar baru.PMRAM lah sebenarnya yang menjadi PROXY PAS di Mesir.Mereka sangat lantang di dalam isu-isu semasa lebih-lebih lagi ianya berkait dengan isu keagamaan.Tapi bila bab-bab PAS kena musibah dema nih pandai pula sorok muka dan malu nak berkataa-kata.Seboleh2 mereka ini akan pertahankan PAS walaupun mereka di dalam landasan yang salah.

Mereka selalu memainkan isu hudud di kalangan pelajar dan memainkan isu berkenaan kerajaan ZALIM... Sebab itulah mereka ini terlalu taksub menyokong PAS sehingga sanggup melawan peraturan yang telah ditetapkan.. Mereka cuba menganggap itu adalah satu daripada perjuangan mereka.. ( bodoh !! ) Saya nih takdelah nak taksub sangat dengan politik dan nak menyokong kerajaan persekutuan dengan membabi buta... Ada sesetengah bab saya perlu bersuara sekiranya ianya salah dari sisi agama islam... Tapi saya perlu mengkaji sesetengah perkara dan barulah saya akan bertindak dan bersuara... Ini baru belajar tahun 1 atau tahun 2 dah pandai nak menghukum dengan perkara yang dia tidak nampak hanya sekadar mendengar daripada pihak2 yang belum tentu ada kesahihannya... Itu takpe lagi, ini yang duduk belajar kat sini dah bertahun-tahun tak lepas pengajian di angkat pulak menjadi pemimpin dan mengajar orang2 baru... Macam mana lah tak jadi keturunan... Lepas tu bangga duduk lama kat sini ~ ~ cehhhTakpelah itu satu hal la dema ni na sokong pembangkang di Malaysia...

Yang masalahnya,Kenapa PAS perlu meminta SEDEKAH untuk DANA PRU13 daripada pelajar Malaysia di Kaherah ??? Ini bukan kali pertama terjadi... Tahun ini sahaja sudah dua kali perkara yang sama telah berlaku... Sebelum ini MAT SABU telah hadir di Kaherah untuk mengutip DANA PRU13 juga dan telah berjaya mengumpul sebanyak 25.000 Egyption ( RM 13.1578.95 ) ... Padahal,Pakatan Rakyat sebenarnya tidak perlu meminta DERMA daripada rakyat untuk menghadapi PRU13 kerana sumber yang kita ketahui PR telah mendapat supporter daripada pihak luar negara daripada pelbagai NGO ( badan bukan kerajaan ) Apa lagi yang tidak cukup ??? KLIK DI SINI

3 comments:

Anonymous said...

betul hampas

Anonymous said...

Inilah dia contoh kerajaan kebajikan ( Ingat.. tangan yang di atas lebih baik dari tangan yang di bawah..) Orang bagi duit baik ke?? PAS yang terima duit baik??

anti bohmau said...

taraf peminta sedekah saja rupanya hj hadi ni!!

pmram tu diketuai oleh senior2 yg memang dah lama di sana. ada yg 7,8 tahun belajar tp asyik GAGAL sbb banyak berpolitik...kesian makbapak mrk di sini mencari duit utk hantar kpd anak2 yg GAGAL sokmo ni...elokla pas kutip mrk2 yg perangai buruk ni sbb kalu kerajaan bantu pun bukannya dpt membantu bangunkan negara. otak dah karat ijau...
bacalah di blog budak di al-azhar mesir ni:
http://perjalanankudibumianbiya.blogspot.com/

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive