Jangan Sertai Majlis Yang Cemarkan Hari Kemerdekaan - Khairy Jamaluddin

alt

Ketua Pemuda Umno Malaysia, Khairy Jamaluddin Abu Bakar menyeru golongan muda untuk tidak menghadiri sebarang majlis yang akan mencemarkan sambutan Hari Kemerdekaan ke-55.

Menurut Khairy, amat penting bagi golongan muda untuk kembali menghayati sejarah dan perjuangan menuntut kemerdekaan negara serta mempertahankan kemerdekaan yang telah dikecapi selama ini.

"Saya difahamkan ada majlis yang akan dianjurkan untuk mengganggu sambutan Hari Kemerdekaan dan amat berharap orang muda menolak dari menghadiri majlis ini.

"Golongan muda tidak boleh menganggap peristiwa ini dari sudut sejarah semata-mata. Sejarah adalah tiang seri kepada dalam perjuangan menuntut kemerdekaan Malaysia," katanya ketika ditemui pada majlis rumah terbuka beliau di Kampung Gadong, Rembau, Negeri Sembilan.

Ahli Parlimen Rembau ini turut membidas pihak yang sengaja mempolitikkan kemerdekaan kerana menurutnya sambutan Hari Kemerdekaan adalah untuk semua rakyat Malaysia, tidak kira latarbelakang pegangan politik mana-mana kaum.

Khairy merujuk kepada gabungan JANJI yang menyeru rakyat di negara ini meraikan Merdeka Nan Kuning pada 30 Ogos ini di Dataran Merdeka dengan memakai pakaian berwarna kuning.

"Saya harap orang ramai tidak akan hadir dan pihak berkuasa perlu memastikan tidak ada sebarang gangguan pada majlis Hari Kemerdekaan yang akan diadakan di Dataran Merdeka pada 31 Ogos ini," tegas beliau. KLPOS

0 comments:

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive