Khalid Ibrahim Beli Bas Merdeka Rakyat Percuma Lori Sampah..!!!!


Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menafikan pembelian bas dua tingkat untuk kegunaan kempen Parti Keadilan Rakyat (PKR) mempunyai kaitan dengan pembelian 50 unit lori sampah dari China.

Menurutnya, pembelian itu dilakukan secara konsep sewa beli selama enam bulan dan segala urusan dilakukan dengan telus serta tidak membabitkan peruntukan kerajaan negeri.

''Tujuannya adalah untuk digunakan oleh parti sebagai alat berkempen yang berkesan. Ia memberikan imej kepada usaha menggalakkan pendemokrasian.

''Saya bersikap terbuka dan mempunyai perjanjian tentang semua perkara berkenaan," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat Exco kerajaan negeri di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas laporan blog yang mempersoalkan pembelian 50 model lori kompaktor sampah bernilai RM14.5 juta oleh Kerajaan PKR Selangor termasuk bas dua tingkat dan trak kontena serba guna untuk parti itu.

Blog http://sel13.com yang mempertikaikan perkara itu, turut mempersoalkan kenyataan Abdul Khalid mengenai bas dua tingkat yang akan digunakan PKR tersebut dibiayai sepenuhnya oleh beliau tanpa menggunakan wang kerajaan negeri.

Bas yang dikeluarkan oleh Dong Feng dari China dengan nombor pendaftaran BLU 8779 itu difahamkan diletakkan atas nama Abdul Khalid sebagai pemilik.

Menurut blog itu, lori-lori sampah berjenama Dong Feng dibeli secara pemasangan komponen terurai (CKD) dan dipasang di sebuah kilang di Rawang.

Sementara itu, bas dua tingkat PKR keluaran Dong Feng yang dilancarkan oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 31 Ogos lalu juga dipasang dan diubahsuai di kilang sama.

Pada 30 Ogos lalu, Abdul Khalid memberitahu, bas berkenaan yang disewa untuk tempoh enam bulan dibiayai sepenuhnya oleh beliau tanpa melibatkan satu sen wang rakyat dan wang kerajaan negeri.

Menteri Besar Selangor itu berkata, semua kos iaitu bayaran pemandu dan bantuan teknikal dimasukkan dalam kos sewaan tersebut tanpa melibatkan seorang pun kakitangan kerajaan negeri. utusan

3 comments:

Anonymous said...

sedapnya cerita sikhalid ni,,rasa nak terpercaya pulak.

Anonymous said...

cakap berbelit2.. cakap tak serupa bikin.. itu lah sikhalit

Anonymous said...

byk nyer duit khalid. beli bas personal.

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive