PAS Menberi Hidayah Kepada Saya - Abby Abadi


Walaupun dunianya sebelum ini dikelilingi hiburan yang dianggap melekakan namun dia bersyukur kerana ALLAH SWT mencampakkan hidayah dalam hatinya.

 Itulah detik perubahan yang membawa dunia Abby Abadi atau nama sebenarnya Arbaiyah Abdul Manan ke arah dakwah keagamaan dan jauh meninggalkan popularitinya sebagai selebriti.

 “Agama sentiasa ada dalam hati saya. “Walaupun saya leka dalam dunia selebriti tetapi saya bersyukur ALLAH berikan hidayah dan memberi peluang saya berubah,” katanya ketika bercakap di hadapan kira-kira 100 penduduk dan penyokong Pas di Hulu Bernam.

 Abby, 35, dijemput oleh Pas Cawangan Berop, Tanjung Malim, Perak untuk berkongsi pengalaman hidupnya dan penghijrahannya ke dunia politik. Berubah jadi baik tu memang bagus.., cuma yang tak bagusnya ialah anggap politik tu sebagai agama.. Itu maknanya berubah jadi lebih teruk.., bukannya lebih baik Abby oiii...MPP

6 comments:

Anonymous said...

Dia masuk PAS tu nak carik laki..calon sesuai MAT SABU kominis. Sesuai habissss!!!

Anonymous said...

dapat hidayah jadi pegi lah belajar dan mendalami agama bukannya masuk parti politik lepas tu sibuk berceramah tunjuk pandai mcm mempunyai agama tingkat tertinggi, habis semua pakar2 agama kau langgar, habis semuanya kau kata tak betul, salah.. cakap ikut nafsu

nak tanya berapa banyak dapat duit derma tiap kalai keluar berceramah..? berlakon pun tak semewah itu kan abby..? sbb tu seronok berceramah, masyuukkk..

hidayah kerana agama atau hidayah kerana nak berpolitik dan wang..???

Anonymous said...

bukan apa dh gatal cam tu la...konon alim tapi abuk pn tara..peeeeeraaaaa

Anonymous said...

Betoi ka Abby hang dah dapat hidayah huh huh dapat kat Mat Sabu he he tau la hang...

Anonymous said...

Baru ku dengar PAS boleh bagi hidayah ..... Dengar baik-baik!!! yang boleh bagi hidayah hanyalah Allah...

Anonymous said...

pegidah...

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive