Apakah Bala Yang Menimpa Masjid Masjid Al Bakri..??


Kampung Bukit Naga terletak di tengah-tengah antara Shah Alam dan Klang. Pentadbiran pihak berkuasa tempatan dibawah Majlis Bandaraya Shah Alam. Manakala untuk urusan tanah dibawah Pejabat Tanah dan Daerah Klang . Parlimennya pula di bawah P111 Kota Raja dan Dun N50 Sri Muda.


Hampir keseluruhan penduduknya beragama islam. Majoriti penduduk kampung adalah penyokong BN dan kampung itu boleh dikatakan lubuk BN. Untuk keputusan pilihan raya bagi peti undi Bukit Naga ia tidak pernah mengecewakan BN.

Sejak beberapa tahun kebelakangan ini pihak PKR dan PAS sedang berusaha untuk menembusi kampung berkenaan dengan pelbagai majlis dan program. Namun setakat ini usaha mereka belum menampakkan kejayaan yang memberangsangkan.


Dalam usaha mereka untuk memikat pengundi-pengundi Bukit Naga, pada penghujung September 2012 PKR dan PAS telah membawa Anwar Ibrahim ke kampung berkenaan untuk bersolat maghrib dan meyampaikan kuliah maghrib di Masjid Al Bakri, yang juga menjadi landmark kampung berkenaan.

Walaupun penduduk-penduduk kampung tidak setuju dengan tindakan Anwar untuk menyampaikan kuliah dan menyatakan bantahan mereka namun pihak pentadbiran Masjid Al Bakri tidak mampu membuat apa-apa kerana arahan daripada kerajaan negeri.

Dalam masa yang sama mereka terpaksa melanggar titah Sultan Selangor agar orang-orang yang tidak mempunyai tauliah JAIS tidak dibenarkan mengajar agama di masjid-masjid dan surau-surau di Selangor.


Ramai penduduk kampung yang tidak ke masjid pada hari berkenaan kerana tidak rela bersolat dengan diimamkan oleh Anwar Ibrahim. Ruang-ruang dalam masjid hanya diisi oleh penyokong-penyokong mereka yang datang dari luar yang mengikuti konvoi Anwar berceramah di sebelah petang.

Namun kini setelah sebulan berlalu satu perkara yang tidak dijangka telah menggemparkan penduduk kampung. Kira-kira tiga hari lepas iaitu pada 2 November masjid yang menjadi tempat seorang pengamal homoseksual yang berpura-pura alim menyampaikan kuliah maghrib tanpa disangka-sangka telah dimasuki air banjir.

Petunjuk ini jelas dan nyata. Semoga rakyat Malaysia khususnya yang beragama islam mengambil iktibar di atas apa yang berlaku. Jangan kita meletakkan seseorang yang bukan sepatutnya di tempat yang tidak patut kita letak.


Sumber Sel13......

7 comments:

Anonymous said...

ini lah bala yang orang islam patut sedar. ini baru sikit. homosex jadi imam? patutnya sewaktu solat tu biar masjid ni runtuh dan membunuh mereka yg nak merpermainkan agama Allah ni.

Anonymous said...

Tak dapat pengajaran ke dari peristiwa Masjid banjir di kawasan tinggi Klang, berlaku tak lama selepas Xavier baca 'khutbah' dimimbar masjid berkenaan???
Esuk kalau Sang Kelembai sumpah penduduk yg sekongkol dgn Sipeliwat jadi batu baru dia orang menangis tak berlagu....

Anonymous said...

Jgn memperlekehkan/memperkecilkan hukuman Allah Taala. Mungkin skdr kebetulan. Belum tentu bala sbb kehadiran Anwar. Setau aku bila sebut bala ni bukan benda kecik2..

Tapi 'najis' mcm Anwar mmg mengotorkan masjid. Pegi mana-mana pun bau tungkik! (tau dah ada taik di sebalik batu)

WrgaKlia said...

Bala apo nya!!ini namanya rahmat....dpt air free.Air dselangor meme byk sunggoh!!

Anonymous said...

Nuar tak bleh jadi makmum sebab dia pantang tengok org duduk tertonggeng tak khusuk.Jadi imam x apa.

Anonymous said...

air banjir tu untuk cuci kekotoran yang anuwar sial tu dah cemar dlm masjid...rahmat Allah banjir...kalau tidak, masjid tu tak akan berkat....

Anonymous said...

Aku dgr hari jumaat ni Anuar akan dtg ke Masjid Tengku Mizan-Kerteh Terengganu...Aduh la. Jangan banjir pulak kat masjid tu....

Kepada Ahli jawatan kuasa masjid, fikir2kanlah...tidak harus dibenarkan Anuar ni bertazkirah didalam masjid tersebut...kalau setakat sembahyang jumaat ok ler...kalau nak berucap baik korang hambat...

Puak2 Pembangkag di Kerteh x ramai mana pun..yg ada semua yg bengong2 sahaja..itupun jenis 100% percaya kepada kitab Harakah semata-mata..

Surau Kg Gelugor Kerteh yg asalnya utk penduduk kg dah dijadikan markaz puak2 PAS ni..siap kaler warna hijau lagi....yg peliknya x pula menyeru penduduk kg ke surau2..setakat ngan puak2 dia jer la.....Islam taik kucing...baik puak2 tabliq la...

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive