DAP Tidak Beri Orang Melayu Bertanding..!!!


DAP mahu tambahan 13 kerusi iaitu tiga bagi kawasan Parlimen dan 10 bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata begitu anggkuh untuk menambah 13 kerusi atas dasar semangat setiakawan dan tulus kepada Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

"Kita (DAP) telah terbukti menjadi rakan yang setia dan tulus kepada Pas dan PKR. DAP berharap bahawa kesetiaan kita ini diiktiraf dengan membenarkan DAP bertanding lebih banyak kerusi pada PRU nanti.

Adakah kerusi yang DAP tambah itu ada orang melayu yang akan bertanding??

"Kita menyasarkan tiga tambahan kerusi untuk Parlimen dan 10 kerusi untuk DUN di Semenanjung Malaysia manakala Sabah dan Sarawak sedang mengendalikan rundingan kerusi mereka sendiri," katanya.

Pada pilihan raya umum 2008, DAP bertanding bagi 47 kerusi Parlimen dan 102 kerusi DUN

4 comments:

Anonymous said...

Elok le tu,PAS dan PKR akan merestui DAP memerentah,APO KOMEN POK NIK,HJ HEDING,nampak janggut kena cukur pulak le,atas arahan DAP,untuk mendapat undi bukan ISLAM

Anonymous said...

Politik cina racist dap amat mudah. Laga2 kan melayu pas dan pkr dengan umno supaya melayu pecah. Semua cina sokong dap dan dap akan berkuasa walaupun cina minority di malaysia. Cina dap nak bolot ekonomi dan tanah di mlaysia ini. Dap tiada vision untuk perpaduan dan kemajuan bangsa2 lain di malaysia. Lihat penang dan selangor. India dan melayu dipinggirkan. Marila melayu dan india serta cina bukan dap ( kalu masih ada) kita hapuskan dap di pru13 nanti.

Anonymous said...

haaaa..itu semua kerja UMNO yg menyebabkan DAP nk tambah kerusi,,,salah UMNO lagi pasni...hehehehe. Bodoh punya PAS & PKR, x sadar2 lgi politik DAP,,pelik aku tgk ada otak x guna langsung..

$ said...

Itu yang memang umno tanda nya umno satu parti yg pandai

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive