Isu Kalimah Allah - Hadi Cuba Mengalih Isu Ke KDN..!!!


KUALA LUMPUR 5 Feb - Isu penggunaan kalimah Allah dalam Bible versi bahasa Melayu perlu dijelaskan pihak Kementerian Dalam Negeri (KDN) dan bukannya oleh Pas.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan pendirian itu kerana mendakwa KDN merupakan pihak yang bertanggungjawab memberi lesen mencetak kitab tersebut.

"Sepatutnya soalan ini dikemukakan kepada KDN, kerana hak membenarkan kalimah ALLAH dalam Bible ini hak KDN.

"Yang menentukan untuk dicetak dan seumpamanya bukannya kami, kami (belum) memerintah lagi," katanya kepada pemberita di sidang media semalam.

Beliau berkata demikian selepas menyampaikan ucaptama di Konvensyen Antarabangsa Pendidikan di Universiti Selangor (Unisel).

Turut hadir, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Speaker Dun Selangor, Datuk Teng Chang Khim.

Hadi turut mendakwa bahawa Pas diheret ke dalam polemik tersebut, sedangkan kuasa untuk menentukan penggunaannya berada bawah bidang kuasa KDN.

Sebelum ini, Hadi berkata mengenai pendirian Pas bahawa kalimah Allah oleh mereka yang bukan beragama Islam dibenarkan walaupun ia tidak mencapai maksud sebenar al-Quran. KLPOS

11 comments:

Anonymous said...

Hadi gila kau Hadi

Anonymous said...

Spin hadi spin,korner baring,nanti mampus nanti kau jawap lah depan Allah.

Anonymous said...

gua caya sama lu lah hadi!

Anonymous said...

hadi bongok... otak letak kat jubo ke ape?dia yg sendiri ckp kat depan kamera... benarkan kalimah ALLAH diguna dek kristian.. pastu wat u turn... pastu salahkan plak UMNO salahkan pulak KDN.... mmg bodoh mcm babi tua kutuk nih....

Anonymous said...

Walaupun Hj Hadi tersilap pada mulanya kerana menyokong benda itu TETAPI AKHIRNYA beliau sedar bahawa penetapan penggunaan kalimah ALLAH tidak boleh di politikkan BERMAKNA mana2 parti politik, samada parti PAS, UMNO, PKR atau lain2 parti politik TIDAK BERHAK MENENTUKAN kalimah ALLAH diperlakukan sebegitu rupa. Kalau parti politik boleh menentukan kedudukan kalimah dan akidah ugama Islam maka DIMANA letaknya PERANAN DYMM Yang Dipertuan Agong, Sultan dan Raja2 ?

Unknown said...

POK DI kata2 mu tak boleh disorok dicelah bulu misai uban mu. mu dah dibayar juta rm hanya utk membaca kenyataan yg telah dikarang oleh yahudi POK NUAR dan kuncu2nya. terima ejalah musibah akibat dari perbuatan mu yg mendahului syura parti. klu mu boleh mempertikaikan kelimah ALLAH boleh digunakan oleh penganut agama lain, org lain juga pun boleh mempertikaikan juga kenyataan kamu tu. dah teruk kena belasah dari penyokong mu, sakit yg kamu tanggung mu campak plk kat KDN. SEKARANG ni KDN plk yg terpaksa mengadu sakit sebab akibat dari penyakit yg kamu tanggung. KDN jawab jgn tak jawab...kehkehkeh... tergelak puntianak spi terkencing2 tak boleh tahan dan tak sempat nak ketandas. hahaha...

Anonymous said...

Hadi sedang kelemasan tu, elok la kita tngok jer tahap skill putar alamnya itu.

Nik Ajis tgh terkincit dlm seluar ...

Anonymous said...

kenapa sampai sekarang dia ni tak buat pengumuman terbaru tentang kalimah Allah hanya utk org islam.. perbetulkan balik apa yg telah dia umumkan pada seluruh negara/dunia.. tapi pelik sampai sekarang menyorok dalam kain.. kenapa takut nak berdepan dgn karpal, nuar dan LGE ke... nak buat macam mana kalau dia lebih takutkan manusia dari Allah swt.. sekarang buat alasan salahkan org lain plak

diSANA nanti buat lah alasan banyak2 wahai ulama hj hadi...

tokgaru said...

Berkemunkinan besar Pas dan pemimpin tertingginya akan buat U Turn semula dalam isu kalimah Allah. Berkemungkinan besar juga U Turn semula kali ini akan melibatkan Ahli Majlis Syura Ulamak sekali.

Satu perkara yang kita wajib terima adalah tindakan U Turn dan U Turn Semula adalah perkara biasa dalam Pas.

tokgaru said...

Betul kah penganut kristian mahu kalimah Allah ada dalam bible mereka ? Saya rasa tak ada sorang pun penganut kristian mahu berkongsi tuhan dengan penganut islam. Tanya lah penganut kristian adakah Allah itu tuhan mereka, mereka pasti akan jawab Jesus adalah tuhan kami (Jesus is our God).

Jika Hadi Awang dan Nik Aziz ini cerdik dan beraqal panjang, bila Lim Guan Eng mahu kalimah Allah ada dalam bible, sepatutnya mereka berdua kena rujuk dan bertanya kepada pemimpin2 ugama kristian sama ada yang bertaraf Pope atau Father di negara2 yang agama resminya adalah kristian, " is your God, is Allah whom we muslim worshiped ". Ini pandai2 saja mereka berdua buat keputusan membenarkan Allah untuk agama kristian. Pada hal tak ada pun permintaan daripada pihak kristian, yang minta hanya Lim Guan Eng sorang saja. Apa Lim Guan Eng itu Chief Pope yang menjadi pemimpin teragong agama kristian satu dunia kah ???

Siapa Hadi Awang dan Nik Aziz dalam kristian. Bertaraf Pope kah atau bertaraf Father kah nak pandai2 pula kata tuhan kristian adalah Allah.

Itu pun nasib baik kerana belum ada lagi Pope atau Father yang bertanya soalan, " who is these two jockers of the century to force us to worship Allah as our God ". Saya memang harap akan ada Pope atau Father yang berani tampil dengan komen seperti ini. Setidak2nya dapat menyedarkan mereka berdua, " siapa mereka dengan agama kristian ".

Nampak sangat bahawa Hadi Awang dan Nik Aziz ni tak ada sorang pun di kalangan Pope atau Father yang menjadi kenalan mereka. Betapa sempitnya dunia mereka. Betapa sempitnya net working mereka. Nampak sangat mereka hanya bergaul dikalangan dunia mereka sahaja. Adakah orang seperti ini kalian rasa sesuai menjadi pemimpin negara kita untuk menjalinkan net working dengan negara di seluruh dunia yang berbagai agama ?

Bukan orang yang pro Umno(BN) saja yang tak yakin dengan orang seperti mereka berdua untuk menjadi pemimpin negara, malah cuba lah bertanya soalan yang serupa kepada Lim Guan Eng, Lim Kit Siang dan Karpal Sing ... anda boleh agak apa jawapan mereka.

Anonymous said...

kesian hadi awang. hari-hari kena maki hamun dengan orang melayu. orang melayu langsung tak respect dia ulamak lagi dah. tunggu apa lagi, duk dalam kem lama ni hang cakap apa pun orang tak pakai dah. hang ramai pengikut kan, apa kata hang bawa semua pengikut hang masuk kem baru, tuah-tuah hang cepat naik pangkat pi jadi pope. apa masalahnya, hang nak takut apa, kem sini tuhan dia allah, kem sana pun tuhan tu juga lah. Okay apa .......

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive