Mana Telur Kita?


SAMPAI bila mahu Islam dihina oleh musuh-musuh
Islam yang kita kenali? Mana ‘telur’ kita? Apakah kita sudah tidak ada ‘telur’ lagi disebabkan oleh kepentingan politik menutupi segala-galanya?

Jika ahli politik sudah tidak ada ‘telur’, mohon Raja-Raja Melayu masuk campur tangan. Jika tidak, kita akan menyesal kemudian hari. Kita akan dikutuk oleh generasi akan datang.

Kita terus melukut di tepi gantang. Umno dan Pas sudah tidak boleh diharap. PKR kita tolak ke tepi. Tidak ada menteri yang bercakap atau bangun mempertahankan soal penghinaan terhadap korban atau sembelihan di sekolah.

Banyak lagi isu lain yang menyentuh sensitiviti agama Islam yang jelas-jelas termaktub dalam Perlembagaan sebagai agama Persekutuan, dihina dan dikeji? Apa kita buat? Kenapa kita begitu dayus? Kita terlalu menjaga hati orang, sehingga hati sendiri terguris.

Apakah memang benar sembelihan korban dan mempertahankan kalimah ALLAH itu satu kesalahan? Katakan! Jangan membisu seribu bahasa. Berdosa. Sekadar ahli parlimen bercakap, masih tidak kuat. Apa pun saya ucapkan tahniah kepada sahabat saya YB Shahbudin Yahya, MP Tasek Gelugor.

Saya pelik, dekat pilihan raya sahaja sama ada umum (PRU) atau kecil (PRK), kita menjadi kecut. Kita tidak berani memberi komen penghinaan yang dilakukan. Malah kita beri apa yang mereka minta sebanyak-banyak. Nak kata mereka mengundi kita, tidak juga.

Saya amat bimbang dengan desakan cuti dua hari untuk perayaan minoriti diluluskan, sedangkan perayaan besar agama Persekutuan seperti Hari Raya Korban hanya diberikan satu hari sahaja.

Bayangkan selepas ini, bangsa-bangsa minoriti Peribumi Sabah Sarawak, yang mana mereka lebih berhak, turut menuntut cuti dan cuti tambahan hari kebesaran dan perayaan mereka. Maka berpestalah kita dengan cuti sepanjang tahun.

Ingatan saya, jangan jadi seperti bangsa Maori di New Zealand. Peribumi Maori merempat di tanah air sendiri bila orang lain menguasai. Penting sangatlah kerusi Dun Sungai Limau sehingga kita sanggup serahkan segalanya.

Jika Umno tidak memenangi Dun Sungai Limau pun, Umno masih memerintah Kedah. Tetapi jangan tawarkan bulan dan bintang. Sakit hati melihatnya. Saya tidak bantah peruntukan lebih RM2 juta diberikan kepada SJKC di Sungai Limau.

Begitu juga dengan Pas. Jangan kerana marahkan Umno dan kini sudah tidur sebilik dengan DAP dan PKR, kita turut menjadi penakut. Bersuaralah. Ini tidak, sikit sangat suaranya dalam isu sembelihan korban dan isu yang menyentuh maruah Islam. Isu kalimah ALLAH, janganlah cerita.

Kepemimpinan pusat tidak membantah apa-apa, kecuali Harun Taib dan Harun Din. Kedua-dua Harun ini memang hebat dan sepatutnya memimpin Pas, bukan yang lain. Ingatan kepada Pas dan Umno, jangan kerana dendam dan sudah mendapat kawan baharu, kita menjadi dayus seolah-olah tidak ada ‘telur’.

Rakyat sudah bosan dengan permainan kedua-dua parti politik Melayu ini. Saya setuju dengan cadangan sudah sampai masa sebuah parti politik ditubuhkan menggantikan Umno dan Pas sebagai alternatif kepada umat Islam, yang sedang hangat diperkatakan dalam laman sosial seperti facebook hari ini.

Apa perlu dilakukan adalah dengan menggabungkan kepemimpinan NGO-NGO Islam yang lantang mempertahankan hak-hak Islam (Melayu). Antaranya adalah Isma, Perkasa, Jati, Muafakat, Macma, ACCIN dan lain-lain lagi.

Saya harap ia boleh jadi suatu realiti. Kepemimpinan hari ini perlu ingat, kemenangan PRU13 sebelum ini adalah kerja keras semua NGO ini. Mereka bertungkus-lumus memastikan Pakatan Rakyat yang ditunjangi DAP dan PKR tidak memerintah.

Jika Pas memerintah, masih sedap hati ini. Ini tidak, Pas hanya berjaya mempertahankan Kelantan. Negeri lain, Pas seolah-olah melukut di tepi gantang. DAP dan PKR tidak mempercayai Pas.

Saya sudah lama menyarankan Umno dan Pas berbincang demi masa depan Islam, tetapi Pas menolak mentah-mentah. Hujahnya mudah, Umno tidak mahu Islam. Pas sanggup bersekongkolkan penentang Islam daripada orang Islam sendiri.

Jika begitulah keadaannya, semua parti politik Islam Melayu sudah tidak ada ‘telur’, maka sudah sampai masanya sebuah parti Islam yang berani mempertahankan Islam (Melayu) ditubuhkan. Marilah sama-sama kita merealisasikannya. Kita perlukan parti politik yang benar-benar ada ‘telur’. SINAR

7 comments:

Anonymous said...

Artikel yg. BERNAS dr. Dr. Ridhuan Tee!

Bah. pertama:

Kenapalah kita terus ditundukkan oleh GERTAKAN "demokrasi/hak asasi liberal (SAMPAH)" si KAPIR MUSUH Islam/Melayu Barat-Zionis, terutamanya melalui ejen-ejen DAJAL mereka dr. DAPBANGKAI/PKR?! Sedangkan umat Islam/wanita Islam di Barat tak pula mahu diberikan hak asasi kesamaan/kebebasan mutlak, asyik diHINA bila mahu memperjuangkan KESUCIAN akidah-akhlak mereka, termasuk bila mahu memakai tudung, kelihatan alim dan sering dituduh sbg. teroris dsbnya; juga guru-guru KAPIR sering mahu MENJAHANAMkan sekolah-sekolah Islam – lihat di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2424241/Islamic-schools-Britain-forcing-girls-young-11-wear-face-veils.html dan http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2440816/The-devoted-teacher-quit-Muslim-school-told-THIS-outfit-indecent.html . Di Jerman pula, wanita Islam bertudung juga tak dibenarkan bekerja dgn. JPA Jerman dan Hari Raya atau mana-man perayaan yg. bukan Kristian tidak dibenarkan disambut secara rasmi. Juga, bazaar Ramadan, cthnya di Jerman tidak dibenarkan sedgkan bazaar Krismas, sampai sebulan. ditaja duit K'jaan, teramsuk diekspot ke merata EU!

Sebenarnya undang-undg universal/liberal hak asasi UN, CIA (ditubuhkan pertubuhan Skull and Bones, yg. termasuk diterajui Dinasti Bush), Zionisma, Feminisma, LGBT , dan banyak lagi, adalah senjata serta agenda DAJAL, Meja Bulat (Round Table) kumpulan pengikut Syaitan, Illuminati, yg. diKUASAI Yahudi Zionis, iaitu Empayar Rothschild, yg. menguasai Raja-Raja Eropah, termasuk House of Windsor di Britain, dan membiayai gerakan Zionis utk. menubuhkan Israel dgn. MENJAJAH Palestin dan Bumiputera Islamnya, dgn. ganas, (lihat di http://www.blissful-wisdom.com/rothschild-sponsored-zionism-world-banking-control-and-israel.html, Rothschild sponsored Zionism, World Banking Control, and Israel; dan http://www.tokenrock.com/explain-order-of-skull-and-bones-the-78.htm, The Order of Skull and Bones:

...…Putting the CFR, TC, Bilderberg Group, and Skull and Bones Secret Societies together with others is known as the 'Round Table' organization. They all play a key part in the day to day manipulation of politics, banking, business, education, and the Military, namely NATO…..Rhodes was instrumental in the British taking over Southern Africa and says the goal of the Round Table was to create a World Government that would be controlled by Britain (home base of the Illuminati)…. Although Rhodes founded the Round Table it is controlled and funded by the Rothschild's banking dynasty.

The inner elite of the Round Table in the US and the UK were key administration members of World War I whom are believed to have engineered the circumstances that led to World War I and World War II…….

Illuminati ialah Pertubuhan Syaitan Barat-Zionis, yg. disyaki diketuai pemimpin dan jutawan-jutawan paling berkuasa di Barat-Israel termasuk Soros, Adelson (yg. ingin bom dgn. nuklear ke atas Iran), Rockefeller, Bloomberg, Rothschild dsbnya, serta Obama-Bush-Cameron-Sarkozi-Merkel-Netanyahu-House of Windsor (Queen Elizabeth juga dikenali sbg. "Ratu Israel"), yg. ingin menubuhkan satu K'jaan Dunia Syaitan di bawah New World Order, berpusat di London, di mana tuhan mereka ialah Syaitan (lihat di http://vigilantcitizen.com/hidden-knowledge/the-order-of-the-illuminati/, The Order of the Illuminati: Its Origins, Its Methods and Its Influence on the World Events, Dec 12th, 2012).

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Bah. Kedua:

Illuminati juga menggunakan ideologi Syaitan evolusi, Darwinisma, kononnya manusia berasal dr. binatang (maka akhlak dan nafsu masih asasnya spt. binatang) serta yg. terkuat/berkuasa saja yg. akan terus hidup di bumi ini iaitu "survival of the fittest" - lihat di http://www.religionofdarwinism.com/erasmus.html , Erasmus Darwin:”Temple of Nature“, By Adnan Oktar/Harun Yahya.

Puak Illuminati ini telah berjaya menumpaskan agama Yahudi dan Kristian tradisional dgn. mencampur-adukkan agama-agama ini dgn. fahaman Zionisma. Maka, musuh Illuminati utama yg. masih tinggal ialah Islam/umatnya, apalagi Dunia Islam penuh kekayaan minyak-gas dan umat Islam, masih ramai yg. tradisional dan berpegang teguh pd. ajaran Islam, yg. termasuklah di bumi PUSAKA Islam/Melayu kita ini. Individu berkuasa disyaki dr. puak Illuminati ini telah mencadangkan supaya Iran dan Mekah di bom dgn. nuklear, di masa hadapan (tapi nak haramkan Dunia Islam ada bom nuklear) - jadi sudah jelas, hanya pengikut Syaitan yg. boleh berfikiran amat keji spt. ini!

Dan, kononnya falsafah, budaya dan undang-undang Barat-Zionis yang 'terbaik' - pala hotak si KAPIR SYAITAN Barat-Zionis PENIPU ini, di mana gaya hidup mcm. BINATANG BUAS-PENGIKUT-SYAITAN, yg. rakus MEMUJA wang, kebebasan seks termasuk homoseksual/pelacuran/pornografi/kehamilan luar nikah-pengguguran anak (termasuk kanak-kanak)/bertelanjang-beraksi lucah dpn. awam, dadah, alkohol dan perjudian dsbnya - akan terus MENJAHANAMkan akhlak, akidah dan tamadun umat Islam/Melayu, terutamanya anak muda Islam/Melayu, yg. sering TERSIHIR dgn. industri seni Hollywood/musik!

Antara simbol-simbol kuasa Illuminati’s power ialah The All Seeing Eye (Syaitan), the Devil Horn sign dan Egyptian Pyramid - simbol-simbol ini juga amat popular ditunjukkan dgn. ANGKUH oleh artis-artis terkenal Hollywood/Barat-Zionis, cthnya yg. memuja kebebasan seksual seksual mutlak spt. lady Gaga, Keisha, Angelina Jolie, Miley Cyrus, Justin Bieber dsbnya, serta ahli politik spt. Obama dan Bush -. lihat di http://www.altheadlines.com/the-all-seeing-eye-eye-of-providence-13249903/, The All Seeing Eye | Eye of Providence, By: David Veritas, July 19, 2013; http://www.altheadlines.com/famous-illuminati-members-13248490/, Famous Illuminati Members,By: David Veritas, May 14, 2013; and http://www.altheadlines.com/top-10-illuminati-symbols-hidden-in-plain-sight-13249963/, Top 10 Illuminati Symbols Hidden In Plain Sight, By: David Veritas, July 23, 2013.

Maka sepatutnya JAKIM/JAWI terus MEMPERKASAkan siaran/TV/musik Islam sebanyak mungkin dan penuh kualiti, termasuk utk. tarik anak muda Islam/Melayu kita yg. tersesat - lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Hiburan/20131103/hi_11/Selepas-tiga-tahun-TV-AlHijrah, Selepas tiga tahun TV AlHijrah.

Makcik Sambal Belacan.


Anonymous said...

Deep Ass Penetration.

Unknown said...

bagaimna dengan ciplak ..... hasil orang lain mngaku sendiri punya

Anonymous said...

VIMAX herbal merupakan salah satu produk yang menawarkan cara membesarkan alat vital dengan mudah, cepat dan aman. Namun belum ada produk yang benar-benar mampu membesarkan alat vital sesuai keinginan mereka. Pada umumnya cara membesarkan alat vital yang ditawarkan tidak memberikan hasil yang diharapkan pria dewasa. Terkadang berbagai cara tersebut juga tidak memberikan hasil yang permanen. Cara membesarkan alat vital memang berkembang dari sekadar menggunakan minyak atau alat bantu ke metode modern seperti Vimax.

Vimax merupakan cara membesarkan alat vital pria terbaik di dunia saat ini. Obat Vimax ini menjadi sangat popular karena terbukti mampu membesarkan alat vital pria sesuai janji dari Vimax. Ukuran penis akan lebih panjang hingga 4 inci, dan membesar hingga 25%, dan yang terutama hasil yang didapat akan PERMANENT selamanya. Dengan Vimax, pria dewasa dapat memperbesar alat vital tanpa memandang usia.....

VIMAX Herbal (pembesar dan perpanjang penis permanent)

Tersedia :

1.VIAGRA USA no 1

2.Selaput Perawan Buatan made in JAPAN

3.SUPER POWER USA Obat Kuat Herbal

4.Obat Kuat Cialis 80mg England

5.Grow Up USA - Obat Peninggi Badan Terampuh

6.Perangsang Wanita Spontan

7.VACUM + CREM (Pembesar & Penggencang Payudara)

8.Vacum + Lintah Oil (Pembesar Dan Perpanjang Penis)

9.Alat Bantu Pria (Sextoys) Komplit

10.Alat Bantu Wanita (Sextoys) Komplit

11.Boneka Full Body Elektrik

12.Alat Bantu Sex Wanita Penis Hangat

info lebih lengkap clik disini

kally jhon said...

Gemini ongoing ascent to the best has been an example of overcoming adversity in the cryptographic money trade industry. The ascent in such an industry draws in bunches of online programmers yet Gemini have taken all the essential measures to keep them under control. Being a Gemini user in the event that you are concerned that your record may be hacked, at that point connect a first class proficient at Gemini. The Gemini colleagues help you out and ensure that your record isn't in risk and all your exchanging issues are corrected by only a call. Dial Gemini phone number at 1-800-861-8259 to have yourself favored with the stand out administrations.
Gemini Number
Gemini Contact Number
Gemini Toll Free Number
Gemini Support Number
Gemini Phone Number
Gemini Helpline number
Gemini Support Phone number
Gemini Customer Support
Gemini Customer Service
Gemini Customer Service Number
Gemini Wallet phone Number

jhon martu said...

Is your Binance digital currency not transfer to easily? Do you want to transfer digital currency in
Binance account? To get rid of all the issues or errors, you need to dial Binance customer care number +1877-209-3306 . The experts are functional throughout the day without any difficulty and always ready to assist the users at any point in time. They will fix your issue in no time and will provide alternate methods so that you can fix such Binance Support Number issues on your own without any external help. They are functional throughout the year for assistance.

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive