Nik Aziz Menggila Melawn Takdir!!!!!


 Nik Abdul Aziz Nik Mat ternyata tidak dapat menerima kekalahan parti itu pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau dan Merlimau apabila memberikan pelbagai alasan, termasuk mendakwa Barisan Nasional (BN) menggunakan jentera kerajaan. Pas sudah mengalami kekalahan tetpi masih tidak percaya pelbagai alasan yang dikeluarkan dan Pok Nik sendiri meghina ketelusan kemenangan BN.

Beliau mendakwa, kekalahan itu disebabkan Pas berdepan dengan Kerajaan Pusat, bukannya UMNO atau BN yang didakwanya telah mencabul sistem demokrasi di negara ini bagi 'mencipta' kemenangan. Kemenangan BN bukan lah dari kerajaan Pusat tetapi kemenangan dicapai daripada pengundi yang memilih dan menilai sendiri yang mana mereka mahukan.

Menteri Besar Kelantan itu turut menegaskan, Pas bukan liabiliti kepada sekutunya dalam pembangkang yang turut dianggotai Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP, biarpun tewas lima daripada lapan pilihan raya kecil yang disertainya selepas Pilihan Raya Umum 2008. 

"Kita sebut pilihan raya tetapi sebenarnya di Malaysia tidak ada pilihan raya. Pas sebagai sebuah parti sepatutnya lawan UMNO, tetapi yang berlawan sekarang parti dan kerajaan, televisyen, radio dan projek semua berpihak kepada sebelah pihak. Ini bukan adil, ini berdosa dunia dan akhirat," katanya kepada pemberita di sini, hari ini. - Petikan Dari Utusan


1 comments:

Unknown said...

slm ukhuwah..
mmg btl apa yg dikatakan TG Nik Aziz...
berita kt tv n paper2 arus perdana hanya bias terhadap pihak kerajaan..
sepatutnya selaku badan media, mereka x blh berbuat demikian..
sememangnya kerajaan menguunakan sebaiknya segala jentera..
n utk anta nk mengecam nik aziz..
apakah status anta berbanding beliau?
nik aziz 2 bertitle ulama'(pewaris nabi)..adakah anta juga seorg ulama'?
kalau ahli agama pn kita kutuk, siapa lg yg kita nk ikut?..

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive