Melayang-Layang Subsidi Malaysia....



Dengan bukti dan segala Fakta tepat ini sememangnya adalah satu kemestian buat Kerajaan Malaysia yang di tadbir BN untuk menarik subsidi minyak yang di bekalkan kepada Nelayan Laut Dalam.

Jumlah Subsidi RM24 Ribu adalah tinggi sama sekali bagi sebuah Kapal Laut Dalam sedangkan hasil tangkapan yang mereka bawa pulang hanya sekitar RM5 hingga 10 Tan sahaja. Keuntungan Kapal Laut Dalam ini sebenarnya hanya menjual minyak kepada kapal luar negara.

Kerajaan bertindak tepat dengan mengekalkan Subsidi kepada 40 ribu Nelayan Pesisir pantai yang sememangnya perlu mendapatkan subsidi kerana hasil tangkapan yang di tangkap mereka akan di bawa pulang ke Darat dan tidak di jual ke negara Luar.

Untuk makluman juga Kerajaan tetap memberikan imbuhan kepada Nelayan Laut dalam yang berjaya membawa pulang hasil tangkapan dengan memberikan 10 sen hingga 20 sen bagi setiap tangkapan Ikan yang berjaya di raih. Jika tangkapan sebanyak 40 Tan maka mereka sudah boleh menanggung harga minyak yang di beli.

Ini pilihan terbaik dari kerajaan Malaysia bagi menggalakkan Nelayan Laut Dalam Zon C2 membawa pulang lebih tangkapan ke Malaysia dan menggelakkan Nelayan ini menjual Minyak dan Ikan kepada negara luar.

Gomo harap penjelasan ini dapat memberi maanfaat kepada Rakyat Malaysia yang mungkin di Momokkan oleh Pakatan Pembangkang dengan penarikkan balik Subsidi minyak Nelayan Laut Dalam Zon C2.

Dalam Artikel sebelum ini Gomo turut menceritakan mengenai Agenda Sulit tauke Tauke Ikan ini bersama Pakatan Rakyat dalam menghasut rakyat KLIK DI SINI.


SOKONG KERAJAAN BARISAN NASIONAL YANG BERUPAYA MENJAGA KEBAJIKAN RAKYAT TIDAK HANYA SEKADAR JANJI RETRORIK SEMATA MATA

0 comments:

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive