MAT SABU BERI TEMPOH 24 JAM SUPAYA POLIS MINTA MAAF !!!


Peguam kepada Timbalan Presiden PAS,Mohamed Hanipa Maidin hari ini menyerahkan notis tuntutan kepada polis bagi meminta maaf kepada anak guamnya dalam tempoh 24 jam.Notis itu telah dihantar dengan tangan ke Ibu Pejabat Polis Bukit Aman jam 4 petang semalam dan menuntut Ketua Pengarah Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam, Datuk Salleh Mat Rashid memohon maaf kepada Mohamad Sabu kerana memfitnah timbalan presiden PAS itu.

"Kami menuntut ia dibuat dalam masa 24 jam melalui semua media termasuk tv dan akhbar.Saya telah diarahkan oleh anak guam saya untuk memfailkan saman fitnah terhadap Datuk .... Jika tidak dibuat dalam masa 24 jam," kata Hanipa kepada Harakahdaily.

Mohamad sebelum ini mendakwa Salleh berbohong berhubung kecederaan yang dialaminya dalam insiden 9 Julai lalu.Menurut Mohamad,beliau sememangnya dilanggar oleh pihak polis dan mengalami kecederaan pada bahagian lututnya sehingga menyebabkan beliau terpaksa menjalani pembedahan di hospital pakar di Petaling Jaya pada 17 Julai lalu.Doktor memasukkan skru 2 1/2 inci untuk menyambungkan ligamen dan bahagian tulang di bahagian lututnya.

Malah katanya, Salleh sendiri tahu tentang dirinya yang dilanggar oleh pihak polis sehingga mengalami kecederaan dan tidak dapat berjalan apabila beliau terpaksa dipapah oleh pihak polis untuk dimasukkan ke dalam kenderaan polis, dipapah ketika dibawa ke lokap polis, dipapah ketika dibawa ke Balai Polis Jinjang.Laporan berhubung beliau dilanggar itu juga dinyatakan dalam laporan polis yang dibuat di Balai Polis Jalan Dang Wangi, Kuala Lumpur pada 14 Julai lalu.Kejadian menyedihkan yang dialaminya itu berpunca dari keganasan polis dalam menangani perhimpunan aman Bersih 2.0 di Kuala Lumpur 9 Julai lalu.

Adakah polis akan meminta maaf pada mat sabun? kita tunggu dan lihat.

13 comments:

Anonymous said...

piraaaahhhhh....hahahahhaa

Anonymous said...

Kenapa plak kena tunggu 24 jam lagi, rasanya dah seminggu pendedehan ni dibuat... saman jer lah terus jgn kasi can wahai abg Mat, lps ni mesti dia bagi 48 jam plak utk Polis minta maaf, sampai sudah tak saman... sbb malu nanti byk sgt kemalauan lain terdedah...

fairuz said...

langgar kasi mampos lagi baik...manusia mcm ni x guna dibiar hidop!!

Anonymous said...

mat sabuuuu..booo....boooo....kasi boooooo sama dia...kesian sungguh kat PAS dapat pemimpin macam ni...inilah kesan dari kempen PAS ganti UMNO..sebenarnya kempen ni ada maksud tersirat semasa pemilihan kepimpinan PAS yang dibuat dulu...kempen ni hanyalah untuk memenangkan puak2 profesional bodoh dalam PAS..geng ulamak tak nampak benda ni..dah kenalah...kesian..kesian...

Anonymous said...

HAHA..GUA SOKONG LU FAIRUZ...TAK GUNA LAGGAR SIKIT-SIKIT, ALANG-ALANG BIA SAMPAI PUTUS KAKI ATAU PUTUS DUA BADAN MAT SABU TU...HIDUP PUN TAK GUNA..MENYUSAH KAN NEGARA...WAHAI MAT SABU..ANDA TIDAK MENYUMBANG APA-APA UNTUK KEMAJUAN NEGARA..HAIKK ...PTHUIII

Anonymous said...

sama la dgn dakwaan nk bunuh si nuar tuh. kalu betul ada org nk bunuh dia, aku pcy dah lama kena. yalah, klu ble ada konspirasi canggih tipu masa election, babitkan juta-juta rakyat m'sia, konspirasi masukkan dna dlm dot dot saiful, takkan xle wat konspirasi bunuh nuar...tul tak?

Anonymous said...

Ya...ya...langgar kasi mampos orang otak udang macam ni. Bayangkan kalau orang macam ni jadi menteri........ Kahn Hugh hanya orang PAS yang bodoh sahaja sanggup diperbodohkan oleh orang bodoh macam Sabu ini. Tengok muka pun tak nampak aura.

Zul Shah Alam.
Dulu PAS sekarang rahsia

Anonymous said...

satu2nya manusia di dunia ini yg mana virus HIV tak boleh hidup dlm badannya ialah Anwar Ibrahim.

Anonymous said...

Anwar Ibrahim juga immune dgn arsenik, mat sabu ada ilmu kebal, 2 waja polis rosak teruk slps langgar mat sabu, mat sabu juga dikenali sbg mat kereta kebal oleh penganut agama pas.

oldman said...

Kita tenguk betapa hebatnya si sabun ni dalam Mahkamah..yg pelik ke kenape notis sahaja nape tak saman terus atau hanya nak tunjuk gah je atau modal nak kencing seluruh negara..

Anonymous said...

Manusia paling bodoh dalam PAS. Mat Sabun otaknya sama taraf dengan otak babun.

Anonymous said...

ya allah,
berilah petunjuk kepada mat sabu dan sebilangan pemimpin pas...[ sedeY saya lihat,kuat sangat memfitnah ]

kamu bawa imej islam,
sepatutnya tunjukkan la tauladan yg baik,
ni tak...inilah akibat terlalu
taksub dengan pemimpin kamu...
pemimpim pun biOL cm mna nak betul ahli2nya..

pengundi muda...
umno itu islam,pas itu melayu.....

Anonymous said...

Anwar punya pemikiran advance la..dia tahu peratusan dia nak kena jangkit HIV sangat tinggi..maklumla..depan belakang sama rasa..kalau pas ni dia kena jangkit dah sah-sah la kerajaan kena serang habis-habisan dan puaKa-puaKa pakatan akan meroyan sama.

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive