Saya Bukannya Berjawatan Presiden Sesebuah Parti Mecam Belah Sana Tu - Rosmah Mansur


HINA... HINA dan terus HINA. Betullah.. Mungkin kena bagi Anwar jadi PM baru kita tahu betapa diktatornya Wan Azizah dan pada masa itu, kita akan teringat penghinaan kita terhadap Rosmah. Setelah 2 minggu diam membisu berkenaan isu cincin bernilai RM 24 Juta, akhinya beliau menjawab kontroversi tersebut.

Bagi beliau, tidak ada sebabnya kita perlu cepat melatah jika tuduhan yang dilemparkan itu tidak benar. Kerana orang yang panik dan menggelabah menjawab sesuati isu, akan mencerminkan identiti seseorang dengan tuduhan yang dilemparkan.

Beliau menjawab isu ini pun setelah dinasihatkan beberapa rakan kerana tidak tahan mendengar mainan fitnah yang dimainkan pihak pembangkang. Jawapan Rosmah terhadap pertanyaan wartawan mengenai isu ini amat tepat, Tapi agak pelik kerana ianya tidak dikeluarkan kebanyakan Media Portal.

"Adalah lebih wajar bagi saya sebagai isteri kepada Perdana Menteri menyumbang kepada usaha membantu rakyat termasuk usaha memantapkan pendidikan awal kanak-kanak terutama di luar bandar. Itupun orang marahkan saya juga. Buat kerja amal pun marah. Bila saya slow down sikit dikata saya beli cincin RM24 Juta pula. So? Saya rasa lebih baik saya teruskan nilai murni saya ini. Kerana saya hanya mangsa serangan politik sahaja. Walhal saya bukannya berjawatan Presiden sesebuah Parti mecam belah sana tu (Wan Azizah). Saya tidak perlu gentar bergiat aktif melakukan kerja2 amal sebegini. Kerana ini sebenarnya karier seorang Isteri Perdana Menteri."

Go Ahead. Makin dilayan Pembangkang ni makin menjadi2. Sehinggakan Pembangkang berjaya meracuni minda penyokong BN. Ini baru bergiat aktif dalam NGO. Bagaimana pula jika Rosmah jadi Presiden UMNO? Macam PKR.

 Presiden Parti isteri kepada Anwar Ibrahim. Itu yang akan berlaku jika Anwar menakluki Malaysia. Mungkin mentaliti rakyat Malaysia melihat dari sudut zahir semata2. Orang yang memakai sopan, bertudung dan bersuara lemah lembut dianggap baik. Tapi batin tak siapa yang tahu. Mungkin tak perlu tahu kot. So lepas ini, sape2 nak cover penyelewengan, skandal, rasuah dan aktiviti seks luar tabii, mesti menonjolkan penampilan yang dilihat sebagai pemimpin Islam Macam Anwar.

 Pemimpin kenalah hipokrit sikit. Pakai je. Mesti orang tak syak bukan2 punya. Tengok Anwar masa dalam UMNO. Pemimpin Islam. Berwatakan baik. Isteri lemah lembut. Begitu? That's what we call A New Strategy of Political in Malaysia. Isnt it. Tapi, explain dan cakap la apa2 pun, totok2 PKR ni takkan percaya punya. Kalau percaya pun terpaksa buat2 tak percaya. Da kata TOTOK Anwar.

5 comments:

Anonymous said...

Saya dah lama kata, bergerabak 'pahala' DS Rosmah dapat dari mereka yang fitnah dia...

Walinong Sari said...

Kak Ros, buat apa yang patut bagi kebaikan rakyat. Memang ramai orang tidak suka. Itu semata-mata politik sahaja. Pun jangan lupa kepada pesara, bagi bantuan kepada mereka juga. Ramai pesara ysng lebih susah dari orang kampong.

oku berdaftar said...

pembangkang memang dok cari modal nak serang prihal pm untuk buat modal kempen pilihan raya lagipun pembangkang kita terpaksa buat begitu kerana demi untuk kesinambungan politik mereka kerana buat rusuhan pun depa kata rakyak bangkit padahal peyokong depa yang dok melalak atas jalan raya

Langsi said...

Aku sokong bebeno dgn usaha MURNI BikMama tu... terutamanya utk mendapatkan peruntukan PERMATA yang lebih besar.

Cuma... aku musykil PERMATA yang mana satu yang ditarget dek BikMama ni! Tambah peruntukan Permata dari 110Juta ke atau tambah PERMATA yg lebih mahal dari RM24Juta (Cincin Permata...!)

Makin lama makin besar saving harian BikMama ya!

Anonymous said...

Jadi isteri PM pun bermasalah kalau nak beramal...sebab tak pakai tudung kot.

Kalau pakai tudong jadi ketua parti pun boleh...dan suami lak di belakang.....ahhahahhaa....

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive