Orang Melayu Murtad Di Gereja DUMC..!!!!


GAMBAR ini dirakam ketika pihak polis dan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menyerbu dan menahan 12 umat Melayu yang mengikuti Majlis di Gereja DUMC, Petaling Jaya. 2 lelaki di atas merupakan antara yang disyaki telah murtad dan menganut Agama Kristian. Melihat daripada 2 gambar di atas, ternyata masing2 masih muda dan berumur dalam lingkungan remaja. Apa sebenarnya yang mendorong mereka untuk mendekati Kristian. Adakah benar syiar Islam semakin dimertabat dan diaplikasi dan disebarkan dengan lebih baik sejak pengambilalihan kuasa Kerajaan Pakatan? Dahulu dengan rasa bongkak menghina Kerajaan BN Selangor gagal membentuk akhlak anak2 muda Negeri dengan lebih baik. Kini bukan sahaja bertambah baik, malah memilih untuk memeluk Agama lain. Ini bukan lagi soal moral. Akidah sudah terpesong terus. Mana dakwah Islam yang kononnya dikatakan telah berjaya disebarkan dengan lebih agresif dan efektif sambil menghina Kerajaan BN dahulu yang kononnya hanya dok sibuk menjaga harta masing2. Sekurang2 nya semasa zaman pemerintahan BN Selangor, tiada kes2 Murtad yang melibatkan di antaranya anak2 Muda seperti gambar di atas? Jika dibiarkan Kerajaan Negeri membenarkan penyebaran Agama2 Kristian secara berterusan, maka kita akan lihat ramai di kalangan Orang Melayu di Selangor tidak lagi menyambut Hari Raya Aidilfitri, akan tetapi menyambut Kristian. Pihak Polis tidak akan dibenarkan menahan sebarang orang Melayu yang tidak berpuasa di bulan Ramadhan kerana ada di kalangannya beragama Kristian. YA Allah. Bukakanlah hati 12 anak2 Melayu ini agar kembali ke Agama asal iaitu AgamaMu Ya Rabbi. Ya Rahman Ya Rahim.. Jikalau benarlah ini hasil pemerintahan Kerajaan Negeri Selangor sedia ada, kau bantulah kami.. Tumbangkan Kerajaan ini.. Kerana Maruah AgamaMu bukan sahaja tercalar, malah Pemimpin2 Islam di peringkat Kerajaan Negeri Selangor ini turut bersubahat menegakkan yang salah. Allahu Rabbi.. Amin. 

15 comments:

Anonymous said...

ameeeeeeennnnnn

Anonymous said...

Bukan ke isu murtad ni dah lama sejak zaman bn selangor lagi? Mcm kes lina joy, aisyah bukhari dll. Masa tu bn dok senyap tak mau kecoh2. Dah berapa ribu org melayu kita murtad, bila pkr takes over nak bendung pun dah payah. Dulu bn tutup mata, skrg ni buat2 peduli plak..boring aku nk dengar dah..

Anonymous said...

amen..praise the LOrd Jesus!:-D

Anonymous said...

amen..praise the LOrd Jesus!:-D

Anonymous said...

Haleluyah!! Praise God!!

Anonymous said...

God Bless You...Jesus the saviour....sesungguhnya, semua umat sesudah mati, insan pertama yg akan dipetemukan dgn dia adalah Jesus....islam juga pecaya bhwa Nabi Isa juga adalah Nabi pertama yg akan menemui umat yg telah wafat..untuk itu, kpd umat islam, usahlah memperlekehkan agama kristian kerana Nabi Isa yg akan menemui kamu setelah kamu mati nanti dan Dia lah yg akan mengadili kamu...haleluyah..Jesus the Christ...

Anonymous said...

Jesus kan berak kencing minum lepak. Bile dier tengah berak, sape jaga bumi ? bapak kau ? haahha

Anonymous said...

apa muhammad tu x berak kencing minum lepak ke??? die ble berak sambil jaga bumi ker? ko tu sape nak jaga bumi??

Anonymous said...

muhammad bukan tuhan bro... muhammad adalah nabi kita, manusia juga. Dia tak contol bumi bodoh

Anonymous said...

*control. tak paham ngan korang, belajar pandai pandai sembah manusia. bongok nak mampos.

Anonymous said...

mukti kan org melayu nak bebas !

Anonymous said...

Islam Agama indah. Al-quran itu utusan ALLAH swt. Nabi Muhammad saw adalah Utusan terakhir ALLAH swt. Sama juga seperti Nabi Isa, beliau adalah ciptaan ALLAH swt. Nabi Isa bukanlah Utusan terakhir Allah swt. Beliau diturunkan hanya untuk kaum dan zaman beliau sahaja. Hanya Nabi Muhammad yang diutuskan untuk manusia akhir zaman. Makanya, Umat Islam wajib beriman kepada Nabi Muhammad. Beriman kepada Nabi Muhammad saw adalah yakin dan membenarkan bahawa Nabi Muhammad saw itu pesuruh ALLAH swt dan bukan untuk disembah. Kerana Nabi Muhammad juga adalah makhluk tuhan seperti kita.

Anonymous said...

Nabi Muhammad adalah Pengikut Nabi Isa (Yesus) yang Terakhir..Nabi Isa Sanggup mati disalibkan sebab Perintah Allah untuk Menebus Dosa - Dosa Asal Manusia ( Adam dan Hawa) yang Melarang Larangan Allah di Surga iaitu makan Buah Halkum dan Manusia diturunkan ke Dunia kerana berdosa.

Unknown said...

Anonymous: Allah s.w.t tidak beranak dan tidak diperanakkan, tu jek yg aku nk bgtawu kau,,just think about it.. Nabi Isa adalah rasul Allah.. dengan kehendak Allah, Mariam dikurniakan seorang anak yg bernama Isa TANPA SUAMI.Allah Maha Berkuasa. apa yang Dia Mahu lakukan, Dia lakukan, Kunfayakun.. ur Bible was been treated by ur great great grandparents...!! if ur try to influence others, just forget it, hopefully you will get Hidayah From Allah..once more, Agama Islam tidak menghalalkan perzinaan, tidak menghalalkan segala perbuatan yang lagha (sia-sia).. if you know more about muslim, you will see that muslim was a beautiful religion!!! we worshipping Allah by same Qiblah..

Hidup Melayu Islam said...

Injil tulen yang dijumpai diturki tertulis kalimah tauhid dan rasul.Dan mengatakan islam itu benar dan isa tidak disalibkan.

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive