Mat Sabu Nak Cari Nahas Lagi Ke Negeri Sembilan



Program ceramah perdana anjuran PAS dan PKR Rembau 6 Oktober

Mohamad Sabu yang `diserang orang Perkasa’ minggu lalu dijangka kembali ke Negeri Sembilan dalam satu program anjuran yang PAS dan PKR Rembau minggu depan.Program ceramah perdana isu semasa turut menampilkan pimpinan PAS dan PKR tempatan termasuk Badrul Hisham Shaharim dan bekas pesuruhjaya PAS negeri Dr. Rosli Yaakop.Ceramah ini bertujuan memberi penerangan isu semasa yang di mana media perdana sedang mengelirukan rakyat, kata Setiuasaha PKR Rembau Norazizi Aziz.

“Kita juga menjemput ahli Umno untuk menghadiri program cemarah Mat Sabu itu, ” katanya.

PKR Rembau, katanya memandang serius permbangan politik ganas yang amat membahayakan ini.Polis digesa bertindak secara profesional, tambahnya.Norazizi mendakwa Pemuda Umno terbabit dalam serangan ke atas Mat Sabu.

“Ini ia menunjukkan sikap sebenar mereka dan menambah kebencian orang ramai terhadap mereka.Sikap politik samseng ini makin melampau bila Perkasa NS dengan angkuh memberi amaran agar Hj Mohammad Sabu tidak masuk ke bumi N.Sembilan,” katanya.

Ceramah Mat Sabu di Ampangan Sabtu mencetuskan kekecohan sehingga menyebabkan dua penyokong PAS cedera selepas mereka cuba menghalang ahli Perkasa mara ke pentas ceramah.Mat Sabu mencetuskan kontroversi tersebut ekoran ucapannya pada 21 Ogos lalu yang didakwa memuji Mat Indera, seorang pemimpin yang mengetuai serangan ke atas balai polis Bukit Kepong pada tahun 1950, sebagai pejuang kemerdekaan.

2 comments:

Anonymous said...

yg hitam dah diputihkan pas, pas telah menghitamkan yang putih, negara islam telah ditukar kpd kebajikan, dulu neraka sekarang dah syurga, dulu syurga skrng dah neraka, dulu islam skrng dah kapir, dulu beriman skrng dan munafik, tunggang terbalik dah wahai parti isle oiiiii..

Anonymous said...

Mat sabu dah gila....Ini balasan kerana ikut hukum hudud makhluk ni dah kena rejam sampai mati sebab balun bini orang.

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive