HOT BEB!!!! "AUKU Tidak Akan Dimansuhkan" Kata-Kata Anwar Dahulu!!!



Paparkan kembali kenyataan rasmi Tuan Haji Anwar Ibrahim sebagai Mantan Menteri Pelajaran dari tahun 1986 hingga 1990 yang menolak mentah-mentah pindaan bagi Akta Universiti Kolej Universiti (AUKU) sewaktu berkuasa penuh.

Paparan ini juga sebagai rujukan dan panduan terbaik kepada Gerakan Mahasiswa Mansuhkan AUKU (GMMA) secara kurang ajar memberi amaran kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak agar tidak bermain dengan sandiwara dalam memansuhkan Akta Universiti dan Kolej Universiti 
(AUKU).



Keratan akhbar ini juga ditujukan kepada adik Adam Adli yang telah 'diliwat secara terangan minda dan intelektual' oleh Tuan Haji Anwar Ibrahim.


Terimalah hakikat bahawasanya anda semua sebagai MAHASISWA ROBOT sudah cukup teruk dimanipulasi dan diliwat minda dan daya intelektual sebagai mahasiswa kepada ROBOT SEKS Tuan Haji Anwar Ibrahim!



MAHASISWA-MAHASISWA ROBOT wajib bertanya kepada Tuan Haji Anwar Ibrahim mengapa gagal membuat pindaan dan memansuhkan AUKU sewaktu berkuasa penuh sebagai Menteri Pelajaran selama 4 tahun, dari tahun 1986 hingga 1990 ...

MAHASISWA-MAHASISWA ROBOT wajib bertanya kepada Tuan Haji Anwar Ibrahim benarkah beliau yang memberi kenyataan akhbar dan secara rasmi pada 28 Ogos 1990 seperti yang dipaparkan di Utusan Malaysia menolak mentah-mentah pindaan AUKU.

MAHASISWA-MAHASISWA ROBOT wajib bertanya kepada Tuan Haji Anwar Ibrahim mengapa berselindung disebalik pendapat Peguam Negara untuk menyokong AUKU dikekalkan sehingga kini.


Dan paparan ini juga khas ditujukan kepada Timbalan Menteri Mr Intelligent! Nice Work! Barangkali paparan di atas mampu memberi sinaran dan nafas baru untuk mula mengubah minda dan daya intelektual saudara sebagai Timbalan Menteri yang berkhidmat dan makan gaji dengan kerajaan.


Jika tidak ... dipersilakan meletakkan jawatan secara terhormat!

So ... Tuan Haji Anwar Ibrahim ... apa lagi you nak spin selepas ini? Atau barangkali ini jawapan Tuan Haji ...

"Saya memang Menteri Pelajaran, tetapi saya tidak mempunyai kuasa untuk meminda atau memansuhkan Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU). Saya dihalang oleh mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad! Salahkan beliau!"

Hmmm ... salah Tun Dr Mahathir Mohamad lagi?

Nota : terima kasih kepada sahabat blogger ANGIN PERUBAHAN ... click TUAN HAJI ANWAR MEMANG PEMBOHONG BESAR!....GWM







3 comments:

Anonymous said...

dulu anwar ibrahim tidak mansuhkan AUKU sebab politik Universiti sangat kuat tapi sekarang politik mahasiswa sangat kendur, lemah sehingga kempen dan di hari pengundian tidak nampak terutama di IPTA yang mengamalkan undang no 15 AUKU. JADI kita perlu perubahan yang drastik, sangat drastik. Mahasiswa bukan bodoh. -blogobserver-

Anonymous said...

Mahasiswa bukan bodoh?
Tipu .. ramai mahasiswa yang memang bodoh.
bukan je bodoh , malas , kuat ponteng , berpoya-poya , bila exam kantoi ..
dah kantoi susahkan mak bapak , susahkan keluarga , susahkan kerajaan .

Anonymous said...

hek..
mahasiswa terutamanya Melayu memang dah lama tercorot.. berapa kerat je yang cemerlang? yg lain? hanyut..

bila orang cakap lebih2, dok pertikai itu dan ini..

HAK SEBENAR MAHASISWA ADALAH MELUNASKAN TANGGUNGJAWAB KEPADA IBU BAPA MEREKA DULU..

buat sikit survey kat universiti peratusan mahasiswa Melayu yang kecundang akademiknya.. belum campur yang kecundang maruahnya

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive