Kutipan Derma PAS Semasa Ceramah Beribu Tetapi Kemana Di Salurkan???


Apa Sudah Jadi dengan PAS??? dari mana datangnya duit sebanyak ini???. Ini lah hasil derma yang diberi oleh rakyat Malaysia kepada pengutip derma semasa cerah yang dijalankan, persoalannya kemana perginya duit ini?? dimana duit ini akan di salurkan??

19 comments:

Anonymous said...

hanya mereka2 saja yang tahu....

Anonymous said...

ni duit derma untuk masjid la...kutipan masa kuliah maghrib ust azhar kat masjid bandar baru bangi...takde kne mngene ngn politik

Anonymous said...

klau duit kuliah masjid kira kt masjid laaaa...ni kenapa dok kira kt rumah...lg satu baju merah tu bukan ka sekuriti pas....agak2 la nok bohong pun.

Anonymous said...

nie duet kumpul nk wat untuk kempen PRU 13 la...parti PAS je ske mntak2 DERMA...

Anonymous said...

Klu dwit Masjid, kira atas karpet masjidler...xkan dlm bilik mesyuarat kot.....

Anonymous said...

Beza besar dakwah orang tablig dengan orang PAS
Dakwah Tablig - Kluar dakwah berkumpulan dan bawa wang saku sendiri untuk bekalan berdakwah bila balik rumah duit habis berbelanja
Dakwah PAS - Prgi dakwah pakai kereta mewah bawak duit minyak dan belanja sedikit balik dari ceramah bawak duit berguni-guni.....

Anonymous said...

Itula masalahnyer kalu agama diagung-agungkan tapi akhlak atau etika diketepi. Cakap bukan main... halal sini haram sana! Syurga sini neraka sana! Kalu duit dak sekepok depan mata tu, no komen ler... tanya POKET ngan PERUT orang HIJAU sendirila!!!

Anonymous said...

Duit tu antaranya masuk dlm kantong penceramah....sebab tu ramai yg. nak jadi penceramah Pas...bukan susah sgt jadi penceramah Pas ....hamtam sana hamtam sini ...fitnah sana...fitnah sini...tiap hari dpt duit!...tak caye tanya Bob Lokman!

Anonymous said...

pasal duit ni dah lama masyarakat tau..perangai org pas ni nampak aje islamik tp x islamik pun.yg bagi duit tu tak tau apa tujuan nye.konon nye nak dapat cagaran dr Allah utk pejuangan pas yg konon nye memperjuangkan islam!!.Tapi lihatlah apa sudah jadi pada pas sekarang,knp pemimpin2 pas tunduk bagai nak mampusss dgn sikafir laknat yg trg2 memusuhi islam....

Anonymous said...

ini dekat msjid la ni derr... x kan nk kira kt dewan solat tuh.. ko x tau ker org melimpah smpai ke luar. lg 1 mane ko rembat gambar nih? kalo ko rembat kt pesbuk scara rambang x yah duk reka2 crita.. originalnya gmbr ni dari Masjid Al-Hasanah sndiri masa kuliah ustaz azhar ari sabtu lepas. ini tabung msjid. ko plak duk sebar plak fitnah crita bukan2.. ko x pk ker share dosa pahala ko dpt nih?

Anonymous said...

hahaha....nak klentong tabung masjid konon, klau tabung masjid siak2 brapa kerat jer yang bilang, tp ini kat bebelas orang tolong kira sama, apa kejadahnya tu klau bukan kutipan derma ceramah pas. Siap pakai ketayap hijau lagi, memang bangsat dia orang ni suka manipulate derma untuk perjuangan islam tp hampeh slogan pun dah tukar islam kepada kebajikan. yer la tu kebajikan untuk kepala2 hampas.

Anonymous said...

untuk mkluman saudara kuliah nih dianjurkan oleh Pejabat Adun dengan kerjasama Masjid Al-Hasanah dan Persatuan Penduduk Bandar Baru Bangi. org2 yg mngira duit tuh adalah urusetia2 yg telah pun dilantik oleh penganjur untuk mmungut derma sewaktu kuliah sdang dijalankan. amat mustahil untuk mngharapkan beberapa org siak mjlis untuk mnguruskan kutipan ini dngan tenaga yang x seberapa untuk berhadapan dngan ribuan jemaah. soal ketayap x perlu dijadikan isu. x smstinya dia pakai kopiah ijau mnunjukkan dia PAS. atau saudara rasa yg pakai kopiah biru itu org BN?
untuk pngetahuan jgak, kuliah mghrib ini mndapat tauliah dari mjlis agama dan mndapat kebenaran dari pihak Polis dan kerjasama dari RELA yg bertugas.

Anonymous said...

bro...berbaju merah tiga ekor tu dari unit amal PAS yng bertugas sebagai pengawal masa majlis ceramah terutamanya bila nik ajis turun berucap.
Woiii...aku bekas petugas unit amal yng dah keluar PAS apa ko nak kelentong...biasanya suasana begini
boleh di lihat di markas PAS selepas ceramah perdana mereka ...


EXpas

Merahnya Saga said...

Duit ni nak beli lembu IFC nak buat korban tahun depan. Kutip derma seberapa banyak yang boleh.

Dalam setahun ni bolehlah melabur dengan kerajaan Selangor Projek Rumah Urut. Untung Besor lo!

Cetak CD Bob Lokman banyak2 suruh budak2 tahfiz jual, buat muka sedih macam sardin kat stesyen minyak Petronas mesti laku punya.

Inilah cara mudah kumpul modal.

Kalau dapat perintah negara, cara mudah potong gaji pekerja RM20.00 sebulan berapa banyak boleh dapat lo!.

Kaya! Kaya!...

Anonymous said...

nak tipu beragak la..ceramah ust azhar la konon.. minggu lepas? rasanya aku pernah tgk gbr ni sebelum dari minggu lepas...

Anonymous said...

haha..x kesahlar...tabung mesjid ker tidak ker..yg pastinya setiap kali PAS wat ceramah...tin milo mesti berjalan..hihi..bkn skali tp berkali2....

Anonymous said...

banyak nye duit. mintak sikit he he. boleh lah berfoya-foya ye tak.

Anonymous said...

saya antara orang yang melaksanakan program, ini merupakan program kuliah ustaz azhar Idrus di masjid al-hasanah bandar baru bangi,
Gambar ini saya upload di facebook masjid al-hasanah (boleh serch fb masjid suara masjid al-hasanah kat situ ada gambar)
untuk makluman pengiraan duit ini di buat di bilik seminar masjid al-hasanah (datang masjid untuk lihat keshahihannya). untuk makluman kehadiran dianggar 1500 ke 20000 orang, pengiraan di buat di bilik seminar untuk memudah pertugas mengira dan siap sebelum ceramah habis untuk di maklumkan kepada jemaah yaqng hadir kerana itu duit jemaah yang sumbang, . Unit amal malam tersebut membantu untuk menjaga lalu lintas dan juga mengira duit tersebut. pada mala tersebut lebih 40 orang bertugas di gunakan untuk mengira duit, ajk masjit tidak ramai jadi u.amal membantu untuk menjaga trafik dan kutipan duit.
duit tersebut di gunakan untuk menampung kos penganjur yang hampir mencecah rm 10000 orang, di salurkan kepa kompleks pendidik bangi, boleh lihat kompleks tersebut di seksyen 16 bandar baru bangi bersebelahan may bank.

Anonymous said...

tak perlu la nak sakit hati org mnderma,bersedekah..kalau x suke pada kbaikan atau kebajikan x perlu buat mcm ni bro..logik la hadirin 10000-20000...kalu purata sorg bgi singgit pn dh brape..yg tiap2 mggu masok wayang tu lagi baek la??u all tgk ke tiap2 mggu tokey wayang tu ananda/vincent tan kire tiket korg beli..bwat la mende baik,byakkan wat kebajikan..insyaAllah sume rezeki dr Allah..dunia cuma sementara..

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive