PAS Ibarat Keldai Bawa Kitab..!!!



Pas kini diibaratkan seperti keldai yang membawa kitab ajaran Islam dalam pakatan pembangkang berikutan kegagalan parti itu mengekalkan portfolio Hal Ehwal Agama di Selangor yang sebelum ini disandang oleh Datuk Dr. Hasan Ali setelah digugurkan daripada jawatan itu Jumaat lalu.

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin berkata, perkara itu amat memalukan serta merugikan Pas kerana pengambilalihan portfolio tersebut oleh Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) membuktikan PKR dan sekutunya DAP tidak lagi mempercayai Pas.

Menurutnya, perkembangan terbaru di Selangor itu menunjukkan PKR serta DAP sekali lagi berjaya mengetepikan peranan Pas daripada terus memperjuangkan perkara penting berkaitan agama seperti isu murtad, penjualan arak serta perjudian di negeri ditadbir pembangkang.

"Sebelum ini, di Pulau Pinang, ADUN Pas di Permatang Pasir iaitu Salleh Man langsung tidak diberi apa-apa portfolio walhal pakatan pembangkang dahulu menjanjikan beliau jawatan Exco Hal Ehwal Islam atau Pengerusi Jabatan Agama Islam Pulau Pinang tapi sampai saya sudah keluar PKR pun Salleh tidak diberikan jawatan itu.

"Ini satu penghinaan besar kepada Pas kerana dalam al-Quran, Allah ada berfirman bahawa akan ada masanya kita melihat pihak yang sepatutnya memperjuangkan Islam diketepikan daripada tanggungjawab itu ibarat keldai yang membawa kitab, bawa sahaja tapi kuasanya tidak ada," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Pengerusi Majlis Amal Islami Malaysia, Datuk Mohd. Nakhaie Ahmad pula memberitahu, beliau khuatir dengan perkembangan itu sekiranya Abdul Khalid tidak dapat memberikan perkhidmatan terbaik dalam memperjuangkan isu sensitif berkaitan umat Islam seperti dalam hal menentang gerakan murtad.

Menurutnya, ini kerana sebagai Menteri Besar, Abdul Khalid dilihat cenderung untuk 'menjaga hati' pelbagai pihak di negeri itu terutama masyarakat bukan Islam serta atas dasar perkongsian kuasa dengan DAP.

"Abdul Khalid terbukti berlembut dalam isu murtad apabila segera meminta maaf kepada pihak gereja berikutan siasatan Jabatan Agama Islam Selangor ke atas gereja berkenaan walaupun terdapat bukti percubaan memurtadkan umat Islam di sana.

"Jadi, Pas yang paling kasihan kerana mereka kini hanya akan ditugaskan mengumpul ramai penonton untuk perlawanan bola sepak atau sebarang bentuk demonstrasi," jelasnya. :- Utusan

14 comments:

Anonymous said...

Ala PAS...janji pas cukup2 mkn..Pilihan terbaik buat PAS kuar je dari pakatan haramjadah tuh..

Anonymous said...

Woooi UMNGOOK jangan sesuka hina PAS ,Tok Wali selipar kami makamnya tinggi... boleh nampak masa depaaaan selangoor. tu sebab dia rileek jeerr.

Anonymous said...

orang umno ni tak habis dengan fitnah.
bukankah pas(parti adat semalaysia)ada nabi,pkr(parti kelentong rakyat)ada ANUar imam mahadi dan dap(dap and pig)ada khaliFUCK bolih menghalalkan apa saja seperti murtad,arak dan gay.
orang umno tak payahla nak sibuk,jaga saja urusan sendiri.
mungkin nicky ajis akan berfatwa kilang arak kat shah alam telah mengeluarkan arak jenama pasberg yg bolih diminum olih penganut pas bersama ahli dap untuk sambut tahun baru nanti.
dari parti islam bertukar jadi parti berkebajikan,sekarang dah jadi parti adat.
lepas ni nak tukar jadi parti apa pula?
kalau la kaldai dipakaikan serban...kemungkinan kaldai tersebut diangkat olih penganut pas sebagai pemimpin mereka.

Anonymous said...

nice..well said..Pas dah jadi parti adat..whahaha..kesian Pas..nk jadi barua sangat..ambik kau..

Anonymous said...

Orang PAS ni kebanyakannya ilmu cuma setinggi buku lali tu sbb senang dikeldaikan.

Anonymous said...

hoi bengong punya org PAS.... takde akai... nama Parti PAS dan sepatutnya jaga hal ehwal islam tp nie lain pula dijaganya. Lepas nie makin bertambah lah kes murtad.... Mmg tak guna jadi ahli PAS... baik jadi ahli UMNO. bebal dan bangang tahap gaban

Anonymous said...

Anuar adalah ANU "KERAS" Tuhan ahahahahahaha

Anonymous said...

KESIHAN PADA PAS..SEKADAR JADI OFISBOY PKR/DAP..HEHE

Anonymous said...

modus operandi ANWAR s ex-umno same je..acuannye same dgn kononnye nk gabung cina n india juga cume tmbahan kepada penyokong beliau yg sgt fanatik...tp HARAAAAAMMMMMMMMMMM

Anonymous said...

PAS dalam pakatan hanya layak jadi pencacai saja... suruh Berdemo cari orang PAS... Suruh bergaduh cari orang PAS... suruh panjat pokok pasang bendera cari orang PAS... suruh provok guling-guling atas jalan cari orang PAS ... cuma yang tak bolih bagi Jawatan saja..Kesian

Anonymous said...

itu lah nak sangat kuasa... asal dpt exco jadilah tak kisah exco apa pun.... janji EXCO. itu sudah baik bro dari tak dapat apa2 langsung.kalau boleh aku nak guling-guling atas jalanraya mcm kat perak kerana nak jawatan tu....

Anonymous said...

ada org pas menjawab secara malu2 alah, ADA MASA KITA PERLU MENGALAH, ADA MASA PERLU BERKERAS, TENGOK KEADAAN LAH, amacam?

Esperalzi said...

Demi sesuap kuasa yang tidak seberapa itu, PAS kini sedang membuang bermacam-macam dari perjuangan dan parti mereka.

PAS membuang Negara Islam untuk digantikan dengajn Negara Berkebajikan.

PAS membuang Hudud untuk digantikan dengan undang-undang yang masih belum jelas kepada kita.

PAS membuang Dr Hassan Ali kerana dia terlalu menekankan kepada kepentingan perjuangan Islam dan umat Islam di Malaysia.

PAS membuang semua semangat dan keberanian untuk mempertahankan Islam dan digantikan dengan ketakutan kepada orang-orang kafir dan orang-orang Melayu liberal dan sekular dalam DAP dan PKR.

Akhirnya PAS korbankan segala dan semua prinsip perjuangan yang berasaskan Islam. Lebih teruk, PAS mendera dan menghukum mana-mana pemimpinya yang masih dengan stail lama mahu mempertahankan Islam.

Bagi PAS, mempertahankan Islam sebagai fokus utama perjuanganya sudah tak relevan lagi dalam usahanya mengejar kuasa yang terpaksa dikongsi bersama DAP, bahkan mempertahankan Islam sudah tak lagi politically correct (betul politik) bagi PAS.

Kerana PAS sudah membuang semua prinsip perjuangan Islamnya, maka apa lagi yang tinggal dalam PAS? Jawabnya yang tinggal dalam PAS hanyalah hamPAS. Dr Hassan Ali pula mengatakan yang tinggal dalam PAS kini hanyalah PASrasit, yakni PAraSit (atau paraSHIT?) yang kini sedang memakan dan menghancurkan PAS dari dalam.

Saya percaya tak lama lagi saki baki golongan anti-parasit dalam PAS yg terdiri dari ulama akan menubuhkan sebuah part baru bernama PAS Baru bagi membersihkan perjuangan mereka dari PASrasit2 ini..semoga mereka berjaya, isnyallah.

Esperalzi said...

"Perjuangan" PAS kini hanyalah untuk kelihatan seperti berjiang untuk Islam tetapi sebenrnya tidak berjuang untuk Islam, satu usaha sia-sia untuk mengabui mata umat Islam di Malaysia..

Post a Comment

NYAMUK CROUD

JUSTICE 4 SAIFUL

JUSTICE 4 SAIFUL
KLIK PICTURE

Labels

Blog Archive